Announcement

Collapse
No announcement yet.

AmigoRacing Backlash byggetråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AmigoRacing Backlash byggetråd

    I dag fikk jeg Blazer marine Baclash-kitet. Jeg ble mildt sagt betenkt når jeg åpnet esken og så DEN stabelen med biter.Kitet var godt pakket og heldivis ingen skader selv om esken var litt bullkete.!
    Nå har jeg sett igjennom byggeanvisningen litt,og da ser det ikke fullt så komplisert ut.Forøvrig er det god beskrivelse om byggemetode i tillegg til bra tegninger.Her er anbefalte metoder, og det forklares hvor det bør brukes ca. lim og hvor det bør brukes epoxy.

    Jeg er vell litt over snittet ivrig med rc-båtkjøring,og da blir det til att jeg kjører en del alene.Når det er flatt vann,og mann kjører alene kan det jo bli litt tamt å kjøre med v-bunnere som ligger på rundt 80 km/t og det er spesielt da jeg håper denne treplanken" kan komme til sin rett,siden den er laget for såpass høy hastighet som godt over 100 kmt.Derimot når det er "offshore forhold,så kan jeg kjøre i timevis med v-bunnsbåtene mine.

    Nå skal jeg lage til en egen "hydro avdeling" her.Først og fremst må jeg bygge en benk med ett 100% flatt underlag,siden underlaget fungerer som jigg.

    Dette prosjektet kommer til å ta sin tid,for det skal bygges etter beste evne.Planen er å ha "trebåtlook"på den.
    Cowling er i carbonfiber.

    Nå blir det å bruke tid og spekkulere på hvilken motor mann bør satse på.?!
    Hardware tror jeg skal handles i Norge.Kun det beste godt nok til dette bygget.

    Ps.regner med oppstart om ca. en mnd.Først må det handles inn noe småtteri,og så må forholdene legges til rette for att bygget kan få ett tilfredstillende resultat.

    Kom gjerne med råd og tips underveis.!

    stay tuned.!

    Her er iallefall noen bilder.Click image for larger version

Name:	SAM_0492.jpg
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	789029Click image for larger version

Name:	SAM_0491.jpg
Views:	1
Size:	58.2 KB
ID:	789028Click image for larger version

Name:	SAM_0489.jpg
Views:	1
Size:	44.0 KB
ID:	789027Click image for larger version

Name:	SAM_0487.jpg
Views:	1
Size:	38.5 KB
ID:	789026Click image for larger version

Name:	SAM_0486.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	789025
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

  • #2
    Spennende
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • #3
      Lykke til og stå på Ken, gleder meg til å følge byggingen din Hvis du ikke får dette til, så har du godt med oppfyringsved til vintersesongen
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #4
        Takk skal du ha.! Hehe,ja det er jo såpass med planker att det holder nok hele vinteren.
        AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
        Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
        http://www.arcticrc.no/

        Comment


        • #5
          He.He denne setter du sammen lett Ken, av hardware ville jeg ha brukt de beste Accu-tech og av motor så er de mye og velge i men har selv funnet ut at QD Pioneer 26 er nok noe av de med mest power i, jeg kjører selv en vanlig QD i min hydro og de går noe sinnsykt Gleder meg til og følge med videre på byggingen din...
          mvh Stin
          Insane gen2 cat 25,4ccm, AB Marine Annialator Evo Zen 7, Delta force Annihilator 53 Quickdraw 25cc pioneer, Delta force Annihilator 53 m CMB 26cc delta force mk2 90 m stepp m CMB 27cc delta force mk2 90 futaba 4px 2.4ghz. spacewaker 3.5 el glider og Energic 2.5m F3f... Og en hau m rc biler

          Comment


          • #6
            Joda dette skal gå fint skal du se.Jeg har jo skrudd å mekket hele livet". Det er ett spennende vinterprosjekt jeg har skaffet meg.

            Qd sin hjemmeside har jeg besøkt mye i det siste.Accu-tech må jeg sjekke nærmere ut.
            Jeg har nettop begynt å tråle http://www.jrcbd.com/forum.php for info,tips og trix.



            Dem går jo fælt de der farkostene ja,det er helt sikkert.!!
            AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
            Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
            http://www.arcticrc.no/

            Comment


            • #7
              Backlash Hydro

              Hallo Ken
              Jeg har også fått en Backlash i hus og skal snart begynne på mitt vinterprosjekt.
              Har fått med all hardwaren fra Speedmaster, som også er anbefalt av produsent.http://www.blazermarine.com
              og selvfølgelig turnfin fra Blazer Marine.
              Samme type hardware har vært montert på de to andre hydroene jeg har hatt ,og det fungere meget bra.
              skal forresten montere en QD ht i Backlashen min.
              kommer kansje noen bygge bilder etter hvert!!
              LEIF ELLINGSEN. ARENDAL www.smbk.org
              "I`M FAST"

              Comment


              • #8
                Hei Leif.

                Jeg satt å tellte på knappene om jeg skulle få med all hardware også,men tenkte som så att jeg ikke skulle forhaste meg på noen måte i dette prosjektet.Det hørs bra ut att du har tro på Speedmaster og Qd.
                Foreløpig kan jeg ikke se noen motor som er like kraftig,og samtidig holdbar,men her er det vell flere syn på saken vill jeg tro.

                Fint hvis du legger ut bilder av ditt prosjekt så kan jeg spionere litt...
                AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                http://www.arcticrc.no/

                Comment


                • #9
                  Endelig smått igang.!

                  Nå er jeg ferdig med byggebordet,og sånn småning i gang med prosjektet.
                  Det første jeg gjorde var å pusse vekk brennmerker etter laseren på alle delene.Deretter nummererte jeg alle delene og fikk ett system på det.Etterpå satte jeg sammen litt deler bare for å kjenne litt på feelingen" og passformen.Dette gjorde jeg uten noen for for lim.

                  Det er ett herlig materiale å jobbe med.Pussingen tok sin tid,men det måtte til.

                  Nå har jeg demontert og satt de første delene i press,-limt med epoxy som fulgte med i kitet.

                  Veien videre kommer til å bli lang,men jeg tar det step by step.Detter blir ei såpass rå skute att det er verdt det.
                  Jeg har trålet amerikanske byggetråder opp og ned,og det er mange meninger og metoder.Forhåpentligvis kan jeg bruke de beste metodene på dette bygget.

                  Det absolutt viktigste er å få trappingen helt rett på rideflatene.Det er gjort en mod. fra Blazer for en god mnd.siden.Det ble feil på AEO.(angel of attack.) på de første byggene slik att farten ikke ble som forventet.Dem som allerede hadde bygd ferdig,måtte gjøre en litt komplisert jobb for å endre vinkelen.Dette skal det være rettet opp i på alle kit som er sendt ut etter den tid.

                  I morgen må jeg skaffe flere klemmer,for det får mann ikke for mange av.I dag måtte jeg bruke en marmorstein også som press.


                  Stay tuned.!



                  Her er noen bilder







                  Attached Files
                  AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                  Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                  http://www.arcticrc.no/

                  Comment


                  • #10
                    Ikke heng dere så mye opp i ytelse på papiret. Det er ofte mye viktigere med rett oppsett på båt og type båt som velges. Man kan ha en ganske motorsvak motor å allikevel holde følge hvis båten er av riktig størrelse og "riktig" satt opp...
                    Odd-Erik Kanth-Lundem
                    www.oms-p.com

                    Comment


                    • #11
                      Du er vell inne på noe vesentlig der,men oppsett er jo så mangt.Det vanskeligste er å få tingene til å spille på lag syns jeg.
                      -men av å til har jo innstillingene mann har gjort fungert til det bedre.-men hei,det er jo dere som har peiling...hehe,-jeg hadde bare lyst på en aldrig så liten utfordring...


                      Jeg skal iallefall gjøre som best jeg kan med byggingen videre.Det er ett herlig prosjekt å ha på bordet.
                      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                      http://www.arcticrc.no/

                      Comment


                      • #12
                        I dag har jeg limt litt mer.Først prøves alt uten lim for å være sikker på att delene passer 100% .Det er best å prøve tørrt 2.ganger,-og lime 1. gang.

                        Her er det uhyre viktig att hovedrammene ligger plant når de ferdig limte delene monteres.Den fremste delen av ramma bøyer svakt oppover.


                        Her er det klart for liming av alle disse delene samme til ett spant.Dette er det fremste spantet.På toppen danner det en skrå slik att hudplaten kan ligge plant.

                        Click image for larger version

Name:	SAM_0560 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	775577

                        Her er det også klart for liming.Jeg kutte til noen 5/16 rørbiter å stakk i hullene for å få alt korrekt.Det er forresten hullene til motorfestene.Passer med Gizmo/cc racing osv.

                        Click image for larger version

Name:	SAM_0565 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	69.6 KB
ID:	775578

                        Sånn ligger det ann foreløpig.I press til i morgen,med bakepapir i mellom byggebordet og ramma i tillfelle det renner litt lim.Det spørs om det blir noe fræs på skuta med en MDF.plate hengene fast...hehe
                        Alt blir limt med epoxy for max styrke.

                        Stay tuned.!

                        Click image for larger version

Name:	SAM_0571 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	89.4 KB
ID:	775579
                        Attached Files
                        AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                        Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                        http://www.arcticrc.no/

                        Comment


                        • #13
                          Ser veldig bra ut Ken !

                          Jeg har selv bygd meg en Whip wood , forrige versjon , veldig moro jobb , viktig å ha en rett byggejigg , da blir båten helt hundre
                          2 fast 4 U - kanskje.....

                          Comment


                          • #14
                            Takk skal du ha Simonsen.Jeg forstår jo nå hvor morro du hadde det under byggingen av Whiplashen,for dette er virkelig en herlig måte å bygge på. Det manglet ett par 1/8x 1/8 lister i kitet,men får dem nå ettersendt fra Blazer.

                            Litt jobbing med labbene,eller sponson som det kalles,men uhyre interessant.
                            Nå står underhuden for tur.
                            Neste prosjekt blir å pusse ramma undermed sandpapir på ett brett slik att den holder seg plan,men brennmerker fra laseren forsvinner og det blir bedre feste for limet til "under skin".Ramma ble helt plan også.Jeg har målt alle veier og kan ikke finne noen skjevheter noen plass,men passformen på delene var helt rå.!

                            Heldigvis masse jobb som gjenstår.!

                            stay tuned.!


                            Her er noen flere bilder.
                            Click image for larger version

Name:	SAM_0623 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	82.5 KB
ID:	775627Click image for larger version

Name:	SAM_0597 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	73.9 KB
ID:	775622Click image for larger version

Name:	SAM_0599 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	83.9 KB
ID:	775623Click image for larger version

Name:	SAM_0600 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	80.8 KB
ID:	775624Click image for larger version

Name:	SAM_0607 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	52.8 KB
ID:	775625Click image for larger version

Name:	SAM_0624 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	92.3 KB
ID:	775626Click image for larger version

Name:	SAM_0586 [640x480].jpg
Views:	1
Size:	37.9 KB
ID:	775619Click image for larger version

Name:	SAM_0588 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	84.0 KB
ID:	775620Click image for larger version

Name:	SAM_0591 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	775621Click image for larger version

Name:	SAM_0622 [640x480].jpg
Views:	1
Size:	35.4 KB
ID:	775628
                            AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                            Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                            http://www.arcticrc.no/

                            Comment


                            • #15
                              Det begynner å ligne nå
                              Jeg forsterket alle spantene med de tynne listene , i tillegg la jeg glassfiber i epoxy lim i hele bunnen etter jeg hadde limt den på. Hadde også lister i alle hjørner for bedre styrke og stivhet i skroget. Grunnen til jeg gjorde det var at jeg så en amerikaner som hadde bygd mange av disse anbefalte det.
                              Stå på videre , dette blir bra !
                              2 fast 4 U - kanskje.....

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X