Announcement

Collapse
No announcement yet.

Killswitch til Venom Segad båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Killswitch til Venom Segad båt

    Hei.
    Noen som har tips på en billig å bra killswitch til en Venom Segad bensinbåt med original radio. Tenker på en slik killswitch hvor man bruker kanal 3 til å stoppe motoren. Det er original motoren som står i, og det er vel magnetisk tenning på denne?
    sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

  • #2
    fjern heller tomgangskruen på forgasser og juster radioen sånn at du kveler motoren når du "bremser" du..... blir mye greiere.
    Trond Christoffersen 81mod

    Comment


    • #3
      Det finnes flere varianter, her er en http://www.killerrc.com/products/gas_killswitch.php
      Jeg bruker en annen utgave som fungerer utmerket.

      Å fjerne tomgangskruen er helt greit og bør også gjøres, men hjelper lite dersom du får radioproblemer eller batteriet dør. En killswitch er en billig "forsikring". Jeg har sett mang en båt både med radioproblemer og for lavt batterinivå, en killswitch ville da ha stoppet båten enkelt og greit.
      Eirik Engevik (1972)
      www.etracingteam.com | www.srcbk.org

      Comment


      • #4
        Originally posted by eirik72 View Post
        Det finnes flere varianter, her er en http://www.killerrc.com/products/gas_killswitch.php
        Jeg bruker en annen utgave som fungerer utmerket.

        Å fjerne tomgangskruen er helt greit og bør også gjøres, men hjelper lite dersom du får radioproblemer eller batteriet dør. En killswitch er en billig "forsikring". Jeg har sett mang en båt både med radioproblemer og for lavt batterinivå, en killswitch ville da ha stoppet båten enkelt og greit.
        Jeg har jo et par slike liggende som jeg kjøpte av deg eirik72, de har jo aldri blitt montert, så hvis det er noen som trenger disse, så er det bare å ta kontakt ! Sikkert veldig greit å ha ombord, men jeg har blitt mere nøye med å bytte ut mottakerbatterier oftere, enn det jeg gjorde tidligere. Det er veldig vanskelig å vite når skuta drar av vei på egenhånd og da hjelper det lite å vite at de ligger trygt i en skuff hjemme !
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • #5
          Originally posted by eirik72 View Post
          Det finnes flere varianter, her er en http://www.killerrc.com/products/gas_killswitch.php
          Jeg bruker en annen utgave som fungerer utmerket.

          Å fjerne tomgangskruen er helt greit og bør også gjøres, men hjelper lite dersom du får radioproblemer eller batteriet dør. En killswitch er en billig "forsikring". Jeg har sett mang en båt både med radioproblemer og for lavt batterinivå, en killswitch ville da ha stoppet båten enkelt og greit.
          Ok så det er til å stoppe motor ved radioproblem.... hva med en sånn http://elefun.no/p/kat.aspx?k=162&i=91 eller evnt bruke den som er innebygd i mange radioer.

          Den du linker til er vel mere ment til bil, som ikke kan stenge gasser når man bremser.....
          Trond Christoffersen 81mod

          Comment


          • #6
            Originally posted by TrondC View Post
            Ok så det er til å stoppe motor ved radioproblem.... hva med en sånn http://elefun.no/p/kat.aspx?k=162&i=91 eller evnt bruke den som er innebygd i mange radioer.

            Den du linker til er vel mere ment til bil, som ikke kan stenge gasser når man bremser.....
            Det stemmer at den jeg linker til ikke stenger gasseren, men det er heller ikke poenget med den. Den failsafen jeg linker til er ment for bensinmotorer uansett om den er for bil eller båt og kutter glødingen dersom noe er galt.

            Merk at innebygd failsafe i radioen (mottakeren) og de du linker til KUN fungerer så lenge de får strøm fra mottakerbatteriet.

            Er du kun interessert i å "gardere" deg mot radiosvikt er de du linker til ok sammen med en evt. innebygget failsafe i radioen (mottakeren). I mine øyne løser slike failsafer kun deler av problemet. Jeg ville helt klart brukt en mer komplett failsafe fra f.eks. KillerRC som kutter glødingen til bensinmotoren ved radioproblemer, lavt batterinivå og dersom strømmen forsvinner helt (f.eks. en pol som løsner) eller du selv ønsker å slå av motoren via en 3dje kanal. Billig "forsikring". Det finnes også slike failsafer for nitromotoren som stenger fuel tilførselen via en egen ventil. Jeg har akkurat fått ett par av disse i hus som skal testes ut.
            Eirik Engevik (1972)
            www.etracingteam.com | www.srcbk.org

            Comment


            • #7
              Skal du ha killswitch er dette et godt valg:


              Bra pris, og funker bra.
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by xilian View Post
                Skal du ha killswitch er dette et godt valg:


                Bra pris, og funker bra.
                Den så jo kanskje ikke så dum ut. Vært å prøve kanskje, ettersom den isolerer in/ut med optisk signal.
                Last edited by eirik72; 12 May 2012, 00:22. Reason: Endret innlegg etter litt mer Googling
                Eirik Engevik (1972)
                www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                Comment


                • #9
                  Nei, den funker veldig bra. men du MÅ ha elektronisk tenning da. Ikke magnetisk
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jokko View Post
                    Jeg har jo et par slike liggende som jeg kjøpte av deg eirik72, de har jo aldri blitt montert, så hvis det er noen som trenger disse, så er det bare å ta kontakt ! Sikkert veldig greit å ha ombord, men jeg har blitt mere nøye med å bytte ut mottakerbatterier oftere, enn det jeg gjorde tidligere. Det er veldig vanskelig å vite når skuta drar av vei på egenhånd og da hjelper det lite å vite at de ligger trygt i en skuff hjemme !
                    Hei.
                    Hvilken pris tenker du deg for en slik killerrc bryter?
                    sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by xilian View Post
                      Skal du ha killswitch er dette et godt valg:


                      Bra pris, og funker bra.
                      Jeg kjøpte denne for å montere i båten, før jeg satte meg inn i at bensinmotorene har både elektronisk og magnetisk tenning. Båten har magnetisk tenning så da var jeg like langt, og denne killswitchen blir liggende å støve ned.
                      Det var på grunn av at jeg kjøpte feil killswitch at jeg startet denne tråden, for å unngå å kjøpe feil igjen
                      sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Racing_ View Post
                        Hei.
                        Hvilken pris tenker du deg for en slik killerrc bryter?
                        Disse er ikke fra KillerRC, men fra en Tysk/Sveitsisk leverandør. Jeg har brukt de lenge mot både Futaba 3PK og 4PKS, fungerer utmerket. Kjører med magnetisk tenning.
                        Eirik Engevik (1972)
                        www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                        Comment


                        • #13
                          Hvilke båtmotorer er det som har elektronisk tenning?
                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

                          Comment


                          • #14
                            Har du et navn eller en link til de? Hvilken pris hvis du ska selge?
                            sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X