Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forlater hobbien men trenger litt hjelp til en ærlig handel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forlater hobbien men trenger litt hjelp til en ærlig handel

    Hei,

    Jeg har hatt båten min lenge, men lite brukt og tenker at det er sikkert noen andre som kan ha nytte av den. Problemet er at jeg ikke har peiling på hva slikt utstyr burde selges for og ønsker litt hjelp. Dette er hva jeg har:




    -Eldre båt kjøpt hos Norwegian Modellers 45"*14" (trenger litt arbeid bak)
    -Zenoah 23 PUM med tuned pipe
    -Hitec Aggressor CRX 3-kanals
    -Hitec DCX receiver
    -tank 950cc Dubro
    -Futaba S9206 (ubrukt)
    -Futaba S5301 (styreservoen)
    -Hitec HS-325HB (gasservo)
    -Prather 280 2-blads propell
    -Prather 265 2-blads propell
    -6V 1400mAH Ni-MH Receiver pack dynamite (ubrukt)
    -GWS FS-1 Failsafe
    -Prather hardware kit (ror, strut, 1/4 flex, 3/16 resten)
    -Ukjent hardware kit inc propell 3/16
    +div

    Dette er et fint vinterprosjekt for en nybegynner jeg har startet å slipe båten for omlakkering. Hva tror dere en ærlig totalsum for dette er ?

    mvh

    Tore
    Attached Files
    82-modæll i bartby'n

  • #2
    Originally posted by Tore_M View Post
    Hei,

    Jeg har hatt båten min lenge, men lite brukt og tenker at det er sikkert noen andre som kan ha nytte av den. Problemet er at jeg ikke har peiling på hva slikt utstyr burde selges for og ønsker litt hjelp. Dette er hva jeg har:




    -Eldre båt kjøpt hos Norwegian Modellers 45"*14" (trenger litt arbeid bak)
    -Zenoah 23 PUM med tuned pipe
    -Hitec Aggressor CRX 3-kanals
    -Hitec DCX receiver
    -tank 950cc Dubro
    -Futaba S9206 (ubrukt)
    -Futaba S5301 (styreservoen)
    -Hitec HS-325HB (gasservo)
    -Prather 280 2-blads propell
    -Prather 265 2-blads propell
    -6V 1400mAH Ni-MH Receiver pack dynamite (ubrukt)
    -GWS FS-1 Failsafe
    -Prather hardware kit (ror, strut, 1/4 flex, 3/16 resten)
    -Ukjent hardware kit inc propell 3/16
    +div

    Dette er et fint vinterprosjekt for en nybegynner jeg har startet å slipe båten for omlakkering. Hva tror dere en ærlig totalsum for dette er ?

    mvh

    Tore
    Hei
    Det er synd at du ikke får brukt utstyret.
    Det du skal selge er sikkert ok for en som skal igang og kjøre båt og helst vil sette det sammen selv. Alt av utstyr kan en selvfølgelig bruke selv om dette er i en litt annen klasse enn det de fleste brukerne av forument operer i. Jeg tror ikke det vil være enkelt for deg å selge dette utstyret til noen i konkuransemiljøet. Nå var det jo ikke det du spurte om, men jeg nevner det siden det ligger som grunnlag for hva jeg mener.
    Motoren din er vel det som jeg mener er det mest omsettbare, men det er litt feil motorstørrelse i forhold til hva som brukes.
    Min ærlige mening er at får du 3000 kr så har du gjort en ok deal. Jeg vet dette ikke er hva du selv mener det er verd, men de som driver på konkuranse nivå vil ike være blandt de som kjøper dette. Du må satse på at det er en som ikke vanker i miljøet som er den potensielle kjøperen.
    Andre har sikkert andre meninger, men jeg tror dette kan gi deg en pekepinn på hva du kan forvente å få for utstyret.
    MVH

    Rudi Arnesen

    Comment


    • #3
      Hvis du skal selge dette utsyret ditt samlet, vi jeg anslå en verdi på dette på mellom Kr. 2-3000
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #4
        Ja, 2-3000 kr er nok max for denne pakka.
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #5
          Hei,

          Takk for innspill , men ser det at alle de tusen av kronene som gikk inn til prosjektet vil nok ikke komme tilbake. Hva er beste måte å få beste pris ut av dette her? de fleste på dette forumet har vel lagt 23PUMen på hylla og bruker vel bare 26cc. Har dere noen erfaring med å selge alt i deler? feks s9206 Futabaen min er aldri blitt brukt. Tipper jeg har brukt en 8000 minst på båten ink alle delene, så surt å gå så lavt ned som til 2-3 lapper. Setter pris på all tilbakemelding!
          82-modæll i bartby'n

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tore_M View Post
            Hei,

            Takk for innspill , men ser det at alle de tusen av kronene som gikk inn til prosjektet vil nok ikke komme tilbake. Hva er beste måte å få beste pris ut av dette her? de fleste på dette forumet har vel lagt 23PUMen på hylla og bruker vel bare 26cc. Har dere noen erfaring med å selge alt i deler? feks s9206 Futabaen min er aldri blitt brukt. Tipper jeg har brukt en 8000 minst på båten ink alle delene, så surt å gå så lavt ned som til 2-3 lapper. Setter pris på all tilbakemelding!
            Da jeg skrev mitt første innlegg til deg visste jeg ikke at Rudi hadde skrevet sitt, det ble lagt ut mens jeg skrev mitt. Båten du har er en Leopard B 111 som i sin tid ble solgt hos Norwegian Modellers. Hardware settet du har er også for det meste det orginale til denne båten, jeg har selv hatt en slik båt som var helt ny og som jeg solgte videre ubygd med hardware maken til ditt.

            Hadde båten din vært ferdig bygget og solgt RTR så hadde du kanskje fått Kr. 4000-4500 for den. Hvis du skal selge den bit for bit vil jeg tro at du kan få opp mot 1000 for for skroget, 1000-1500 for motoren med pipe/eksos, 300-500 for sender og mottaker, 750 for dine propeller og kanskje 500-800 for resten av hardwaren, men vær klar over at du vil måtte bruke litt tid på å få solgt dette bit for bit. Utstyret du har er ikke salgbart til oss som kjører aktivt, men fult brukbart til en hobby bruker

            Hvis du ikke har noe mere interesse for denne hobbyen og vil kvitte deg med dette, vil jeg anbefale deg å selge det bit for bit, tror du får mest for det på den måten
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • #7
              Du får legge sakene ut på finn.no så finner du kanskje en kjøper.

              Her er hva man betaler nye Zenoah'er: http://www.bhhanson.com/new_products.htm
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X