Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zenoah EZ pull start ev. TIPS!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zenoah EZ pull start ev. TIPS!

    Heisann.
    Er det noen som har en ny zenoah EZ start til salgs eller vet noen som selger disse i norge?

    Har en twin motor i min Baja 5T (rc bil), bunndelen er til båt motorer fra RCMK.
    Noen som har erfaring med pullstartere til disse motorene? Finnes det flere oppgraderte versjoner, el. start osv.

    Takker for alle innspill.
    Fredly Andre Andresen
    President of Østfold RC Truckers
    Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

  • #2
    Originally posted by SSboy View Post
    Heisann.
    Er det noen som har en ny zenoah EZ start til salgs eller vet noen som selger disse i norge?

    Har en twin motor i min Baja 5T (rc bil), bunndelen er til båt motorer fra RCMK.
    Noen som har erfaring med pullstartere til disse motorene? Finnes det flere oppgraderte versjoner, el. start osv.

    Takker for alle innspill.
    Det du kaller EZ-pull starter er det samme som jeg kaller easy starter. Disse får du kjøpt nye i Norge hos Nilsen Racing products ved Arendal, Trond Nilsen mener jeg tar ca. Kr. 450 for disse nye.

    Jeg har to brukte som du eventuelt kan få kjøpt da jeg nettopp har gått over til el. start på alle mine båter. De jeg har kan du få kjøpt for Kr. 300 pr. stk. og hvis du tar begge to, så får du de for Kr. 500. Jeg har også orginale snorstarter til Kr. 200 pr. stk.

    Det må vel også være mulig å montere reimhjul på dine motorer slik at du kan få de startet med el. starter. Disse reimhjulene lages hos Orbit Norsk i Moss på bestilling og jeg mener jeg har betalt litt over Kr. 300 for disse. Så må du ha startreimer, disse selges mange steder og koster ca. Kr. 150 i god kvalitet, videre må du da ha en starter og disse koster nye fra Kr. 700 og oppover til ca Kr. 2000, Orbit Norsk selger også disse av merket Sullivan. Startbatteri må du også ha og her svir du også fort av ca. Kr. 500, disse kjøper du billigst hos Biltema eller hos Clas Ohlson.

    Ser at du bor i Sarpsborg og hvis du er intressert i de jeg skal selge, så treffer du meg ved Sæbyvannet førstkommende lørdag fra ca. Kl. 10 og vi kjører til ca. Kl 16. Vi skal ha høsttreff der og da vil det være mye båtfolk tilstede slik at du kan få sett det utstyret vi bruker på våre båter for å slippe å dra oss i hjæl med denne fordømte snor dritten ! ( Easy starter fungerer veldig greit hvis du har litt power i overkroppen, men det er det værre med hos oss gamlegutta, vi er fornøyde hvis det er et lite trøkk igjen lengere ned på kroppen )

    Hvis du tar deg en tur til Sæbyvannet må du kjøre til Råde hvor du tar av til høyre mot Svinndal, Sæbyvannet ligger noe få hundre meter før du kommer til Svinndal sentrum. Du kan ikke unngå å se det, for du kjører langs vannet der vi holder til.

    PS ! Fint hvis du gir meg en tilbakemelding hvis vi skal gjøre en handel ! Du treffer meg også på mobil 92200072.
    Last edited by jokko; 2 October 2012, 16:49.
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • #3
      Hei Jan og takk for en bra tilbakemelding.
      Har desverre ikke mulighet å komme på lørdag da vi har bursdags feiring for de 2 minste i huset.

      Jeg kjenner Kai Bråthen så jeg skal innom han muligens en tur i morgen for en lite prat, tar kontakt med deg etter mitt besøk hos Kai.
      Hvis det blir en handel med deg på pull starterne så sender jeg ev med Kai penger hvis det er i orden for han selvfølgelig
      Fredly Andre Andresen
      President of Østfold RC Truckers
      Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

      Comment


      • #4
        Hvis du kjenner Kai, så blir det el. starter på deg, for han er lat, ...han

        Jeg har alle disse forskjellige snorstarterene liggende i bilen, så det går sikkert greit å eventuelt levere de til Kai, Kai er grei han se....
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • #5
          Zenoah EZ pull start ev. TIPS!

          gleder meg til å se beistet ditt
          HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
          1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
          Jon-Petter

          Comment


          • #6
            Originally posted by jpf View Post
            gleder meg til å se beistet ditt
            Håper ikke at det er meg du sikter til, for da blir du skuffet

            Jeg lurer også litt på denne bilen for vi i ØMBK ble vist en slik bil på et av våre klubbmøter i vinter. Den hadde også to motorer og var et monster av en bil, det var Jon Bergstrøm fra Aremark og som driver proracing som viste oss denne, snakker vi om samme bilen
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • #7
              Zenoah EZ pull start ev. TIPS!

              Originally posted by jokko View Post
              Håper ikke at det er meg du sikter til, for da blir du skuffet

              Jeg lurer også litt på denne bilen for vi i ØMBK ble vist en slik bil på et av våre klubbmøter i vinter. Den hadde også to motorer og var et monster av en bil, det var Jon Bergstrøm fra Aremark og som driver proracing som viste oss denne, snakker vi om samme bilen
              hehe, nei var ikke deg jeg mente, men SSboy.

              å ja det er samme type bil tenker jeg ja.. har set det derre monsteret til Mr. John Bergstrøm, er en HPI Baja 5T
              HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
              1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
              Jon-Petter

              Comment


              • #8
                Det er så godt som lik bil med samme motor som den John har.
                Det jeg vet så er det produsert 3 stk. av disse motorene med 61cc i regi RCR. John sin, en i Sverige og min.
                Dette er en heftig sak som passer best til sandtak eller store strender ingen bane bil.

                Likte ikke pullstarteren på denne, hvis det er mulig å få en el start så hadde det vært helt sheriff... får se hva Kai sier i dag.
                Fredly Andre Andresen
                President of Østfold RC Truckers
                Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                Comment


                • #9
                  Originally posted by SSboy View Post
                  Det er så godt som lik bil med samme motor som den John har.
                  Det jeg vet så er det produsert 3 stk. av disse motorene med 61cc i regi RCR. John sin, en i Sverige og min.
                  Dette er en heftig sak som passer best til sandtak eller store strender ingen bane bil.

                  Likte ikke pullstarteren på denne, hvis det er mulig å få en el start så hadde det vært helt sheriff... får se hva Kai sier i dag.
                  Jeg husker at Jon og så var det vel Jan Erik som hadde dette tidligere, de holdt på å dra seg ihjæl på det bælverket av en bil og noen motorer, enorm komp i det greiene der, så et el. start system må jo være tingen Har selv slitt med en ny båt i år hvor det sitter en Zenoah motor som har vekslet fra 29,5ccm. og nå ned til 28,5ccm. denne har også vært håpløs tung å dra i gang, men som nevnt, nå har jeg reimhjul på alle

                  Kai har jo hatt reimhjul og el. starter i mange år og ler av at andre gidder å dra i snora, så du kan se hvordan dette ser ut når du besøker han
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #10
                    For de som ennå ikke er medlem i foreningen for muskelsyke er det ikke noe heft å nappe igang en liten kantklippermotor.
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by harald1966 View Post
                      For de som ennå ikke er medlem i foreningen for muskelsyke er det ikke noe heft å nappe igang en liten kantklippermotor.
                      Kantklipperen min har jeg aldri problemer med å dra igang Harald, men det er disse blodtrimma motorene fra Tomter Trim & Traktor som vi i Norgestoppen benytter som er problemet Du kjører jo bare med standard Zenoah og en dau QuickDraw, så du vet ikke hva vi snakker om
                      Last edited by jokko; 3 October 2012, 23:36.
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • #12
                        Hei Jan. Det passet ikke for Kai igår så vi prøver på nytt i dag
                        Du hører fra meg
                        Fredly Andre Andresen
                        President of Østfold RC Truckers
                        Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                        Comment


                        • #13
                          Da blir det en telefon til Orbit for prosjekt el start.
                          Takker for tilbud Jan, men blir desverre ikke aktueltt denne gang.
                          Kai var helt klar på at her må det ordnes med el start
                          Fredly Andre Andresen
                          President of Østfold RC Truckers
                          Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                          Comment


                          • #14
                            Hva med disse FEMA kit'ene man leser mye om på US forums, er de brukbare? Speed 600 motorer med krav om 12V og drar bare 16A. Skal kunne dra igang 80cc og twin motorer ifølge produsenten selv.

                            Click image for larger version

Name:	femaelstart.jpg
Views:	1
Size:	56.3 KB
ID:	778486
                            Last edited by Corvinus; 5 October 2012, 12:24.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by SSboy View Post
                              Da blir det en telefon til Orbit for prosjekt el start.
                              Takker for tilbud Jan, men blir desverre ikke aktueltt denne gang.
                              Kai var helt klar på at her må det ordnes med el start
                              Jepp, den er grei, da ble det som jeg regnet med, for Kai gidder ikke å dra i snora
                              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X