Announcement

Collapse
No announcement yet.

El starter på lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • El starter på lipo

    Noen som bruker lipo batteri på sin starter? Har sett litt på en sullivan starter, men er litt usikker på hvilket batteri jeg kan benytte. Tenkte å kjøre på 6S (22,2v), men om jeg skal ha 1 eller 2 pakker eller hva med max amper på starter. Har masse batterier liggende, men de er med høy mAh så de vil levere for mye amper etter mine beregninger. Alle innspill mottas med takk
    Fredly Andre Andresen
    President of Østfold RC Truckers
    Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

  • #2
    6S og minimum 5000 mah 25C
    Spiller ingen rolle om du bruker 120 tusen mah, batteriet leverer ikke mer enn du ber om.
    En Sullivan Dynatron drar gjerne 70 - 80 tusen mah. Tenker jeg du fikk litt å tygge på
    Jørn Markset

    Lindesnes Modellbåt Klubb

    Comment


    • #3
      El starter på lipo

      Takker, tenkte å bruke 2 stk. 3S 5000mAh 30C. Så bare at det sto maks 80 amp i beskrivelsen på dynatron, men det er hva den leverer maks kanskje? Men skal batteriene kobles i serie eller parallell?
      Fredly Andre Andresen
      President of Østfold RC Truckers
      Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

      Comment


      • #4
        Da må du koble dem i serie. Men det er batteriene som leverer ut ampere, starteren trekker ampere, hvor mye avhenger av belastningen.
        Jørn Markset

        Lindesnes Modellbåt Klubb

        Comment


        • #5
          Lurer litt på storebror, model 4, redd Dynatron blir i minste laget. Er til en 61cc twin motor med bra komp.
          Ser den har noe lavere rpm, men det skulle vel være nok?
          Fredly Andre Andresen
          President of Østfold RC Truckers
          Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

          Comment


          • #6
            The end of all doubts...
            Free Shipping - Tilton Engineering 54-21254 with qualifying orders of $109. Shop Starters at Summit Racing.
            I`m BACK!

            Comment


            • #7
              Originally posted by JohnnyStingray View Post
              Stig Bekkhus 1958

              Comment


              • #8
                Denne tar det meste ombyggd starter til en 125 cc motor .Det er flere i norge som bruker den.

                accessories 4 der finner du den.101£
                sigpicØivind Reppen
                http://ombk.org

                Comment


                • #9
                  El starter på lipo

                  Fint lite info på siden om den starteren. Testet starteren til Kai Bråthen og den ble i det minste laget på 24v derfor kunne jeg tenkt å kjøpe storebroren modell 4 til Sullivan. Men hvis denne er sterkere på 12v så er det jo et bra valg.
                  Fredly Andre Andresen
                  President of Østfold RC Truckers
                  Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                  Comment


                  • #10
                    Her på Ørje er alt svært

                    Jeg har en Sullivan modell 4 som jeg kjører på 24v. Kai kommer hjem til meg en av de nærmeste dagene over helgen, så han kan låne med seg den hjem, så kan dere prøve om dere får startet denne giga bilen din

                    Det er jo greit å få sjekket dette før du spenner flere lapper på dette, den bilen din er jo noe helt spesielt, beist, .....kaller jeg det

                    Max 100amp., står det på den jeg har og den drar lett igang 35ccm. båtmotorer, når jeg bruker den på 24v.

                    For øverig finner du alle opplysninger om Sullivan startere her: http://www.sullivanproducts.com/, her må du gå inn på Product Index og langt nede på siden finner du Starters, der har du hele gjengen
                    Last edited by jokko; 24 November 2012, 23:17.
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • #11
                      El starter på lipo

                      Takker ja til å prøve din starter, som du sier så er det greit å prøve før man kjøper 😉
                      Model 4 er dobbelt så sterk men litt lavere rpm, tror ikke det er noe problem.
                      Fredly Andre Andresen
                      President of Østfold RC Truckers
                      Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                      Comment


                      • #12
                        Da sender jeg den med Mr. Bråthen.
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X