Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rico med RCMK maskin.. Tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rico med RCMK maskin.. Tips?

    Har byttet til meg en eldre Rico med rcmk evo s 254 motor.
    Motoren er ca ny, men skroget er godt brukt. Tenkte å plukke denne i biter i renovere båten så godt jeg kan. Sitter i dag et hjemmelaget ror på denne. Så det er litt forbedringspotensiale.
    Nå er det noen år siden sist jeg bygget båt, og har ikke vært så aktiv her i det siste. Rcmk var nytt for meg...
    Noen tips eller meninger om dette prosjektet?
    Finner lite bilder av disse båtene på nettet. Fint om noen har en byggetråd e.l. til en slik båt. Her er noen bilder slik det ser ut nå før "ribbing".


    Click image for larger version

Name:	1360523232935.jpg
Views:	1
Size:	43.3 KB
ID:	790190Click image for larger version

Name:	1360523233996.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	790191
    Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

    På sjø og land.
    Skala båter og klatrebiler....

  • #2
    Lykke til med prosjektet.Her er iallefall en link til produsenten av motoren.

    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

    Comment


    • #3
      Her fant jeg en gammel byggetråd som Ertnes hadde gående i sin tid. http://www.radiostyrt.no/showthread....highlight=rico
      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
      http://www.arcticrc.no/

      Comment


      • #4
        Hvor er beste sted å bestille utstyr? Flexaksel osv. Tenker da på rask levering og ok pris.
        Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

        På sjø og land.
        Skala båter og klatrebiler....

        Comment


        • #5
          Skulle ikkje forundre meg om det skroget har ein gang vært mitt Har det ein skade langs kjølen i baugen?
          Eg har handlet eindel fra Gizmo motors i USA. Ellers er det jo Nilsen Racing, Orbit, Fokus i Norge eg kommer på i farten.
          Uansett det er eit veldig bra båt/motor så det burde bli morro. Opprinnelig skal det være AccuTech hardware på den.
          Harold Jessie Eidet`76
          Rico Offshore, SS66, FE Rico, Insane Cat Gen3, Spike

          Comment


          • #6
            Jepp. Skade langs kjølen framme og noen hakk på "babord" side.
            Er i gang med sparkling og pussing nå, før lakkering. Blir Kawasaki grønn. Stod et hjemmelaget ror på, og en strut. Ellers manglet det meste. Har bestillt aksling, propell osv. fra Nilsen, men ikke fått svar enda... Båten kom fra Stord nå, så da er det nok gamlebåten din.
            Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

            På sjø og land.
            Skala båter og klatrebiler....

            Comment


            • #7
              Ja den båten har eg hatt det mykje morro med. Gikk rimelig bra med ein lett modda 26 Zen.
              Donerte den bort til ein kar på Stord, men dessverre blei det ikkje gjort noe meir med den. Han må ha hatt den stående minst eitpar år.Den er nok noe slitt men mykje igjen enno.
              Lykke til
              Harold Jessie Eidet`76
              Rico Offshore, SS66, FE Rico, Insane Cat Gen3, Spike

              Comment


              • #8
                Takk for det. Stod en ny, rcmk evo s 254 motor med pipe i båten nå. Kun prøvestartet.
                Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                På sjø og land.
                Skala båter og klatrebiler....

                Comment


                • #9
                  Denne båten er vel ikke så veldig gammel, mener å huske at Jessie og Jon Ertnes bygde disse samtidig og jeg var inne og så på byggetråden til Jon, og den startet han med i september 2009, så hans båt ble bygget ferdig til 2010 sesongen. Fine båter dette og de går veldig bra
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #10
                    Noen som vet om det pleier å ta laang tid før man får svar hos Nilsen racing? Har bestillt deler, men ingen tilbakemelding....
                    Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                    På sjø og land.
                    Skala båter og klatrebiler....

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Vidar-Alexander View Post
                      Noen som vet om det pleier å ta laang tid før man får svar hos Nilsen racing? Har bestillt deler, men ingen tilbakemelding....
                      Vær klar over at alle disse forskjellige leverandørene som selger slike produkter til modellspeedbåter her i Norge har andre faste jobber i det daglige, men de pleier å svare så fort de har mulighet. Jeg snakket med Trond senest i går, så han er det fortsatt liv i, men han kjører ambulanse til alle døgnets tider, så når han er på jobb er han ofte veldig opptatt. Du kan prøve å ringe han på 91374567 og hvis du ikke får svar, så er Trond veldig flink til å ringe opp så fort han har en mulighet.
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • #12
                        Ingen orsak!
                        Last edited by Rille; 10 March 2013, 15:12.

                        Comment


                        • #13
                          Fikk svar fra Nilsen, så da er deler på vei.
                          Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                          På sjø og land.
                          Skala båter og klatrebiler....

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har en grønn Rico Offshore i bua. Satt en QD HT i den da jeg brukte den, men den er nå pensjonert og skal selges.
                            Lykke til med prosjektet!
                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment


                            • #15
                              Takk for det Harald. Skal legge ut bilder når denne også har blitt grønn.
                              Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                              På sjø og land.
                              Skala båter og klatrebiler....

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X