Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sigma V2 vs.V3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sigma V2 vs.V3

    I dag fikk vi kjørt litt ræs.

    Last edited by Ken; 3 October 2013, 10:25.
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

  • #2
    Litt mer film fra trening og testing.Nykommeren er en df 53" med redline zenoah 29,5cc.Det er den som har kamera montert.Den andre båten er sigma v3.med zen 8.26,4 cc

    Når vi får mer tid til å teste og justere litt mer på annihilatoren,så tror vi det kan bli en bra båt.

    Last edited by xilian; 30 September 2013, 10:58.
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

    Comment


    • #3
      kan du vise litt mer hvordan du har montert kameraet??
      Det er jo sykt stabilt
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Ehh,ja kan ta ett par bilder av kameraoppsettet,men jeg tror det er sånn gopro black edition.Når du sier det så er det jo ganske stabilt ja.Det står montert på min venns båt,men jeg tror det er noe anti-vibrasjonsgreier i festet.Du kan få høre nærmere om vilket feste som er brukt.
        Må legge til att det var ganske mørkt ute når vi filmet,så med tanke på det så må det være ett bra kamera.Jeg trodde det skulle bli en mye mørkere film...
        AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
        Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
        http://www.arcticrc.no/

        Comment


        • #5
          joda. kameraet er nå en ting, men det må være noe mer utover standard feste, for det var
          jo ingen vibrasjoner overhodet. Så spør gjerne om det er noe spesielt
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Attached Files
            2 x Savage XL 5.9 Big Block

            Comment


            • #7
              Standard feste, men den hvite gummiforingen hjelper med å holde det tight og stabilt. Er montert rett framfor cowlingen. Bruker det korteste mellomstykket, da det er mindre sjangs for bevegelse. Det er faktisk bare ett gopro 3 white.
              2 x Savage XL 5.9 Big Block

              Comment


              • #8
                Last edited by xilian; 3 October 2013, 08:33.
                2 x Savage XL 5.9 Big Block

                Comment


                • #9
                  Moro å se dere kjøre ! Ken er ikke lett å kjøre forbi , han holder tett å fin bane den karen God fart i båtene har dere og , lover godt for neste år dette , for dere altså , blir værre for oss andre......Flott kjørevann har dere og rigga dere. Håper dere kan motivere enda flere til å starte opp med denne artige sporten sammen med dere. Stå på videre , håper å se dere på race igjen til neste år.
                  2 fast 4 U - kanskje.....

                  Comment


                  • #10
                    Ja, Ken er virkelig ei hard nøtt å knekke, hehe... Og steike kor Annihilator'en har testa idag gikk, blir spennende å se kordan å skal prøve å hamle opp med den. Håpe også vi klare å få flere med her oppe, men no e det like før vi må montere lys på båtan og isskjær i fronten. Blir nok tur sørover for oss til neste år.
                    2 x Savage XL 5.9 Big Block

                    Comment


                    • #11
                      Takk skal du ha Helge.Det er innspirerende å få så fin tilbakemelding fra en såpass dreven kar i gamet,-som deg. !!
                      Vannet vi kjører på ligger i ei bygd 10-12 km fra der vi bor,så det er ikke så langt å dra for å få seg litt kvalitetstid,og alle som bor der rett å slett unik,-alle som en.!!

                      Den siste tiden har det skjedd positive ting ang.fart og sjø-egenskaper på båtene våre.Både min og Steves Sigma med 26cc.motorer kjørte rimelig bra siste gangen vi kjørte sammen.Steve er nå bortreist på jobb så jeg har måttet bryne meg på vår venn Morten-nykommling sin DF.annihilator med 29,5cc redline zenoah.Etterhvert som vi fikk justert på den,så fikk jeg mer å mer problemer med mine Sigma,og måtte gi tapt til slutt. - så her fikk mann juling hos ny-gutten...hehe, men Morten har laang erfaring fra rc,men ikke så mye båt.

                      MEN tillfeldigvis hadde jeg ett Df.annihilator-skrog som ble kjøpt hos Stin i sin tid. Skroget var 80-90 % ferdig,og for tiden har jeg ferie,og benyttet anledningen til å gjøre skuta ready to run.Etter hard jobbing ett par-tre dager,så ble jeg endelig ferdig i går fredag..Motoren ble en Zen-9 29,5cc fra presten som jeg låner fra Stratos båten.

                      Jeg dro opp til vannet for å kjøre inn motoren og sette opp båten flere timer før ny-gutten kom,for her skulle han få seg en aldrig så liten overraskelse.....hehe.! Når han kom, var det smått begynt å bli mørkt,og farvene på mine båter er stort sett samme,så han la ikke merke til hvilken båt som sto inne i gapahuken der.

                      For å gjøre en lang historie ennå lenger,så ble ny-gutten noe overrasket når jeg bare hang på,og resultatet nå er to nokså heftige båter i 35cc klassen.Vi har på en måte gått opp en divisjon i dem siste dagene føler jeg...,-i alle fall i vår målestokk.

                      I går kjørte vi så lenge att det spørs om vi hadde funnet båtene igjend før det hadde blitt lys dag hvis dem hadde gått rundt.Roostertail var nesten det eneste vi så på slutten... Nå gleder vi oss veldig til att Steve kommer hjem,slik att vi blir 3 på vannet.

                      I dag skal bøyene sprøytes med farve slik att det blir lettere å kjøre på banen.Den er nok noe kort også,men det viktigste for oss nå er å få sving og bøyetrening, for til neste år er det mer "alvor" når vi kommer nedover på besøk. i år ble det bare en rund på meg pga.sykdom,men til neste år blir det flere.

                      Vi skal prøve å få filmet litt mer før isen legger seg.
                      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                      http://www.arcticrc.no/

                      Comment


                      • #12
                        Veldig moro å følge med på film klippene deres. Har ikke tatt i en båt siden sist NC runde for min egen del. Har vært opptatt på alle andre fronter....Da er det ekstra gøy å se litt hva som rører seg rundt om. Jeg har litt rep av båter etter sist løp. Fikk store skader på et par og noe mindre på den tredje. Blir ikke arbeides ledig i bua i vinter heller Håper og at jeg kan bygge noe nytt denne vinteren også , må ha noe på gang liksom !
                        2 fast 4 U - kanskje.....

                        Comment


                        • #13
                          Sendte deg en PM Ken !
                          2 fast 4 U - kanskje.....

                          Comment


                          • #14


                            Vet ikkje helt om æ blei så fornøyd med bildekvaliteten, men driv å konvertere på nytt, så mulig den blir lagt ut på nytt snart med bedre bilde.

                            Nytt kamera på vei no.

                            Steike flott dag på vannet.
                            2 x Savage XL 5.9 Big Block

                            Comment


                            • #15
                              Kvaliteten på denne utgaven er en tanke bedre,: http://www.youtube.com/watch?v=ha0XV7PzXQA
                              Ny-kommlinggutten kjører den helt gule båten,og som dere kan se,så er han er til stadighet å ypper seg på " gammlingen" !!
                              Jeg er veldig stolt av han,og hvordan han behandler redskapen. For å komme forbi,så må han presses til det ytterste slik att han gjør feil.
                              AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                              Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                              http://www.arcticrc.no/

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X