Announcement

Collapse
No announcement yet.

Temperatur på stålpipe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Temperatur på stålpipe?

    Hei,

    jeg bygger for tiden en båt(spike 52) med Zenoah g260pum, walbro 257 forgasser og nilsen cm-100 stålpipe combo. Pipa blir liggende inni båten(forbi radioboks og ut bak, siden båten er designet for dette).
    Når alt er montert, tar ikke pipa borti hverken radioboks(etter litt tilpassing) eller skroget, men den ligger ganske nært. Jeg er litt småspent på hvorvidt dette vil gå bra når temperaturen drar seg opp under kjøring.
    Jeg har laget luftehull i skroget mot eksosbendet, over pipa og bak i båten. I tillegg er det god lufttilgang til motortoppen og ut igjen. Dette slipper vel ut en del varme, men er det godt nok?

    Hvor varm blir egentlig ei sånn pipe?
    Bør jeg tulle pipa inn i varmeisolering på de tetteste plassene?
    Hvordan tåler glassfiberen sånn varme(jeg tror skroget er epoxy-basert)?

    Noen synspunkter på dette fra dere med endel mer erfaring enn meg hadde vært knall!

    mvh
    Hans Jacob

  • #2
    Hei
    du trenger ikke og være redd for at de blir for varmt, pipa blir ikke så sykt varm men bennet blir veldig varm,
    Hadde samme båten som du før med samme pipa og samme plassering og de gikk helt fint, hvor varm selve pipa blir vet jeg ikke for har aldring målt noe temperatur på den, skråget tåler endel varme..
    Stin
    Insane gen2 cat 25,4ccm, AB Marine Annialator Evo Zen 7, Delta force Annihilator 53 Quickdraw 25cc pioneer, Delta force Annihilator 53 m CMB 26cc delta force mk2 90 m stepp m CMB 27cc delta force mk2 90 futaba 4px 2.4ghz. spacewaker 3.5 el glider og Energic 2.5m F3f... Og en hau m rc biler

    Comment


    • #3
      Takker så mye!

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X