Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saga Dragon ombygging. Forslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Noen bilder av ferdige resultat

    Click image for larger version

Name:	IMG_0874.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	782279Click image for larger version

Name:	IMG_0875.jpg
Views:	1
Size:	43.1 KB
ID:	782280Click image for larger version

Name:	IMG_0876.jpg
Views:	1
Size:	53.3 KB
ID:	782281Click image for larger version

Name:	IMG_0877.jpg
Views:	1
Size:	60.4 KB
ID:	782282Click image for larger version

Name:	IMG_0878.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	782283

    Comment


    • #17
      Hei igjend.

      Det ser bra ut.! Fint å høre att du trives med båtmekking.!
      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
      http://www.arcticrc.no/

      Comment


      • #18
        Click image for larger version

Name:	bbbb.jpg
Views:	1
Size:	44.5 KB
ID:	782502

        Laget litt mer lufting til når den ligger i ro Også kjøpt nye eksoser, men der får vi se hva som kommer på. Blir vel snart nytt 29.5cc kit etter anbefaling av deg Ken Kjøpte vel ene eksosen etter din anbefaling og :P

        Comment


        • #19
          Hvis ikke du skal skjære hull i skroget for å få plass til eksos pipa bør du vurdere å kjøpe inn en hot pipe for deep vee fra quick Draw.
          For gæli å skjære hull i denne lekre båten
          2 fast 4 U - kanskje.....

          Comment


          • #20
            Den var ikke dum vettu, hadde kanskje vært lettere med en slik. Men siden jeg allerede har kjøpt CS23A pipen blir det nok denne I og med at jeg har montert clutch, har nok CG blitt forskjøvet litt bak. Så slår to fluer i en smekk. Fører eksosen frem i båten får får jeg kobler på pipen. Så da får jeg tyngdepunktet litt lengre forran igjen

            I akterenden vil det nok komme noen cm med eksos, bruker samme senterhull som eksisterende, slik an den blir lav og holder båten stilren. Her har jeg en venn som er CNC operatør, så skal få han til å lage en flens med paking som er vanntett bak

            Comment


            • #21
              Da var en Arrow Shark onboard electric starter bestilt Så blir i tillegg flytting av tank, gjøre litt forsterkninger. Og kanskje pusse litt opp innvendig også.

              Slik at når jeg får montert sylinder-kit at utstillings-båten min blir en komplett og brukervennlig leke
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Da var eksos-delene ankommet, og jeg kan fortsette. Dette er en såkalt space-saver fra Prestwich, og gjør at jeg får nesten hele eksosen inn i skroget Så space saveren skal kappes til slik at eksosen kan trekkes helt inn. Og siden denne er ment for v-bunns båter blir høyden et problem. Siden jeg vil ha den rett ut bak skroget, skal jeg kappe space saveren, og sveise den i 45 graders nedover, slik at jeg får et høyde-drop.

                Har også tegnet en ny gjennomføring til eksosen, som skal dreies ut fra alu. Tegnet på papir da det var lettere hehe. Den skal skrues og limes på utsiden bak, slik at det blir en utrolig pen og 100% tett og vibrasjonsdempende Satser på å få sveise og dreiet i løpet av noen dager, så jeg kan legge ut et bilde av hvordan det blir Click image for larger version

Name:	IMG_1133.jpg
Views:	1
Size:	51.0 KB
ID:	782535Click image for larger version

Name:	IMG_1137.jpg
Views:	1
Size:	23.6 KB
ID:	782536

                Comment


                • #23
                  Tror ikke det blir så gale når alt blir ferdig Produsent sier at 35cm er optimal avstand fra sylinder til tykkeste punkt på pipe, men at det ikke gjorde noe særlig om det var mer. Tror jeg havner på ca 45 cm, men i og med at det ikke er en race båt lider jeg ingen nød Blir 2 ekstra bend mer enn ønsket, men jeg har troen

                  Click image for larger version

Name:	IMG_1139.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	782537Click image for larger version

Name:	IMG_1141.jpg
Views:	1
Size:	59.9 KB
ID:	782538

                  Comment


                  • #24
                    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	51.0 KB
ID:	782539

                    Slik blir det sveist i morgen. Har også levert tegninger på gjennomføring, blir litt annerledes. Men legger ut bilde når den kommer

                    Comment


                    • #25
                      Da har jeg fått eksosen sveist, og det ble perfekt beliggenhet i skroget Kjøpte også nye bensinslager pga. flytting av tanken i dag. I tillegg til 3-kanals mottaker for styring av starter, og kondensator for å ikke få spenningsfall når starteren slår inn Håper å ha båten ferdig om 2-3 uker, og da kan begynne propell-testing med gps

                      Click image for larger version

Name:	IMG_1150.jpg
Views:	1
Size:	46.7 KB
ID:	782540Click image for larger version

Name:	IMG_1151.jpg
Views:	1
Size:	28.8 KB
ID:	782541

                      Comment


                      • #26
                        Venter i spenning på starteren
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Oppdatering

                          Blir montert kompressor i båten

                          RB improvements Inc. designs and manufactures a number of the most superior nitrous upgrade within the faraway manage enterprise. We offer a variety of 1/5 scale crawler supercharger RC parts & Nitrous Oxide Engine Kits for sale.


                          Har sendt mail til de med litt spørsmål. Ser ut til at jeg må lage reimhjul selv, og noen egne motorfester. Så kan ta tid å få dette koblet. Litt usikker på om jeg skal gjøre ferdig båten og prøve båten på vannet før jeg begynner på kompressoren eller sette i gang umiddelbart.

                          I tillegg kommer Losi med et elektronisk innsprøytningssystem i stedet for forgasser, lurer også på om dette kan bli aktuelt.

                          Noen som har noen meninger?
                          Last edited by RC4LIFE; 22 February 2014, 09:30.

                          Comment


                          • #28
                            Ble ingen kompressor pga usikkerthet om hvordan det kom til å bli. Men starteren er på plass. Den var ikke bolt on, så måtte maskinere ut et mellomstykke. Har i tillegg oppgradert til DX3S kontroll og mottaker med telemetri, for å få turtall og motortemp på kontrollen. Orginalservoene er i tillegg byttet ut med 15kg analoge servoer for litt mer kraft. Ellers er det meste koblet opp og gjort klart, eneste som mangler er gjennomføringen til eksos. Venter kun på denne, så er den klar for vannet.
                            Har også byttet propell til en 69mm som er slipt og balansert, 1,5 pitch. Hev også på en prop-bullet for morro skyld, men usikker på hvor mye det egentlig har å si? En god polering måtte også til, bare for morro skyld

                            Click image for larger version

Name:	IMG_1274.jpg
Views:	1
Size:	59.8 KB
ID:	782630Click image for larger version

Name:	IMG_1276.jpg
Views:	1
Size:	27.8 KB
ID:	782631Click image for larger version

Name:	IMG_1278.jpg
Views:	1
Size:	43.9 KB
ID:	782632Click image for larger version

Name:	IMG_1371.jpg
Views:	1
Size:	46.4 KB
ID:	782633Click image for larger version

Name:	IMG_1372.jpg
Views:	1
Size:	56.7 KB
ID:	782634Click image for larger version

Name:	IMG_1373.jpg
Views:	1
Size:	51.6 KB
ID:	782635Click image for larger version

Name:	IMG_1375.jpg
Views:	1
Size:	39.0 KB
ID:	782637Click image for larger version

Name:	IMG_1376.jpg
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	782638Click image for larger version

Name:	IMG_1377.jpg
Views:	1
Size:	51.4 KB
ID:	782639
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by RC4LIFE View Post
                              Oppdatering

                              Blir montert kompressor i båten

                              RB improvements Inc. designs and manufactures a number of the most superior nitrous upgrade within the faraway manage enterprise. We offer a variety of 1/5 scale crawler supercharger RC parts & Nitrous Oxide Engine Kits for sale.


                              Har sendt mail til de med litt spørsmål. Ser ut til at jeg må lage reimhjul selv, og noen egne motorfester. Så kan ta tid å få dette koblet. Litt usikker på om jeg skal gjøre ferdig båten og prøve båten på vannet før jeg begynner på kompressoren eller sette i gang umiddelbart.

                              I tillegg kommer Losi med et elektronisk innsprøytningssystem i stedet for forgasser, lurer også på om dette kan bli aktuelt.

                              Noen som har noen meninger?
                              Meninger? Joda.
                              Jo mer dill man henger på motoren og oppi båten, desto tyngre og tregere går det.
                              Det er nok lenge til insprøyting, turbo og kompressor funker på RC-båt, men hvis noen klarer å få det til å funke så vill hele verden ha dette i båten uka etterpå.


                              Keep it simple er mitt motto.
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment


                              • #30
                                Måtte opprette en ny bruker da jeg mistet både e-post og passord til RC4LIFE. Like greit med det "artige" brukernavnet

                                Ser nå lenge i ettertid at mange hadde rett, det enkle er ofte det beste. Selvstartern var kina var blytung og fungerte aldri skikkelig. Kompressoren virket etter litt undersøkelser mer pen å se på enn brukenes.
                                Og 100km/t ble tungt med clutch og litt dill.

                                Så for å kjøre 100km/t har jeg kjøpt en TFL Zonda Carbon, mens Segaden blir heller en lekebåt for morro i bølger.

                                Gjennomføringene til kjølingen jeg lagde fungerte dårlig, spruten fra prop traff rørene og dro de av nippelen. Så dette måtte jeg forandre. I tillegg ble prestepipa veldig stor, så har fjernet den og bruker en eksos jeg kjøpte fra en kar her henne. Så foreløpig har jeg støpt igjen hekken og begynt med småplukk igjen

                                Denne gangen bruker jeg TFL sine gjennomføringer da disse ser bra ut og fungerer. Kjølingen la jeg om til å gå fra to stk fra roret, i en Y-kopling, sp 5mm til pumpe, topp, flens, og eksos.

                                Men lurer på, er det noen som har erfaringer med å droppe kjølingen på eksos? Tenker i forhold til bedre vannflyt (mindre motstand i kretsen), eller har ikke dette noe å si?

                                Lurer også på om noen har noen tanker i hvordan jeg skal lage ny gjennomføring til eksos? Den nye eksosen når ikke hele ut/bak, så må forlenge denne ut. Gummislange med slangeklemme på eksos, presse igjennom skrog og fuge rundt?

                                Og har satt på en trakt på innsuget, føler dette er mest for show, eller vil man merke litt forskjell?


                                Attached Files

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X