Announcement

Collapse
No announcement yet.

VM i Norge 2016?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VM i Norge 2016?

    Nå skal vi nok få liv i forumet igjen, ja

    Har fundert litt, og slenger ut et forslag om å arrangere VM i Norge 2016. Stedet jeg har funnet er Nesparken i Moss, ordføreren er positiv, stedet er helt perfekt og har alle fasiliteter en trenger, og mer til. Ligger midt i byen, OG best av alt (og en stor mulighet!) er at det kan kjøres på 2 baner samtidig. På den måten kan hele VM med både O/H/V avvikles på èn uke (teoretisk). Dette er KUN en idè, og grunnen til at jeg publiserer dette nå er at jeg vil høre tilbakemeldinger på hva dere andre synes.
    Har vært på alle VM siden 2006, og jeg vet det er mye jobb, og ALLE må bidra for at dette evt. skal bli realitet.
    Det blir MYE jobb, både i forkant, under og etterkant, men det ER mulig å få til. OG; det kan bli et utrolig bra arrangement og rene folkefesten hvis vi kan få til dette og samtidig klarer å trekke såpass mye tilskuere som det faktisk er mulig med et slikt arrangement på sentrale Østlandet.
    Men som sagt tidligere; det blir tøff jobbing, og vi må ha en ryddig, dyktig og god administrasjon. Bør bli nesten som OL på Lillehammer i -94.

    Nå betyr ikke dette at jeg skal være primus motor eller general for noe slikt, hvis det blir realitet, men noen må kaste den første stenen for at det skal bli litt bølger i vannet...

    Så; hva synes dere? Ideèr? Tanker? Sleng det ut!
    I`m BACK!

  • #2
    Her finner dere bilder av hele den store parken
    Explore Jon Ertnes’s 80 photos on Flickr!
    I`m BACK!

    Comment


    • #3
      Her er kartoversikt fra Gule Sider (Nesparken)
      I`m BACK!

      Comment


      • #4
        Vi ställer upp gärna.
        Ilona/Lelle

        Comment


        • #5
          Supert, Jon !

          Så sant jeg lever, så stiller jeg og som du vet så var jeg sammen med deg i fjor sommer og kjørte båt der, en fantastisk flott plass !
          Last edited by jokko; 5 January 2014, 10:47.
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • #6
            Dette er topp forslag Jon! Men det gjelder og få med så mange som mulig med, og som du sa vi må ha en komite som tar styringen og ikke minst få innput fra de som arrangerte i Fagernes så vi kan kanskje gjøre det enda bedre. Det er jo en genial plass og ha det på . Jeg er med!!

            Comment


            • #7
              Bra initiativ. Dette støtter jeg Jon!
              Viktig å sette sammen en arbeidskomite med kompetente personer så tidlig som mulig.
              Dette får vi til hvis vi (NMSBF) vil!

              Fine bilder forresten.
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • #8
                Da har vi en arbeidsgruppe som skal på befaring i parken på søndag. Jobber også med å samle inn en del info fra tidligere VM.
                I`m BACK!

                Comment


                • #9
                  Den parken så meget fin ut og jeg syns dette var en god ide'. Blir spennende å se hvilke muligheter som åpner seg om forbundet er med på ide'en.
                  2 fast 4 U - kanskje.....

                  Comment


                  • #10
                    I dag har jeg, Are Kvisberglien, Rune Dyran og Ole Petter Sæther (arbeidsgruppa) vært på befaring i Nesparken, for å se nærmere på fasiliteter osv.
                    Jeg har også den siste uka fått oversendt div nyttige tall fra både Ungarn og Dessau, takket være en gammel ringrev fra GB som jeg har god kontakt med, som hadde samlet litt slikt. Og jeg har også "uoffisiell" kontakt med Peter Schaft (sjef for Naviga FSR-seksjon) direkte.
                    Noen vil sikkert rynke på nesa og kanskje være kritisk over at jeg, og ikke forbundet, har denne kontakten, men grunnen er at dette KUN er på idè-stadiet foreløpig. Når vi har kommet opp med noe skikkelig konkret, og forbundet med alle klubber sier ja, vil selvfølgelig forbundet ta seg av den offisielle søknaden og kontakten.

                    Da er dere oppdatert.

                    Kom gjerne med idèer, synspunkter, osv. her i denne tråden.
                    I`m BACK!

                    Comment


                    • #11
                      Bra jobbet Jon og hele arbeidsgruppa.Helt enig med deg i att forbundet tar over oppgaver når tiden er inne for det.
                      Det er ett ambisiøst prosjekt dere har i tankene,men ambisjoner skal man jo ha.....

                      Dere har full støtte herfra.
                      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                      http://www.arcticrc.no/

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ken View Post
                        Det er ett ambisiøst prosjekt dere har i tankene,men ambisjoner skal man jo ha.....
                        Å du skulle bare visst hva som rører seg i hodet mitt, du... For å si det sånn, så husker jeg godt stemningen i Lillehammer under OL. Der klarte de noe veldig bra, og det var å lage et arrangement som var myyye mer enn bare sporten. De lagde en opplevelse for alle som var der, ikke bare for utøverne. Og litt av det samme skulle jeg ønske vi kunne få til i Moss også, og jeg tror at vi må gjøre det på den måten for lettere å få aksept fra alle parter.
                        Jeg har også vært innom Visit Moss og hatt en liten prat, og de vil GJERNE være med på noe slikt og bidra med forskjellige ting, for å skape litt liv å røre og vise frem byen.
                        Om det skulle bli et slikt arrangement, så skal jeg i hvert fall gjøre alt jeg kan for at det ikke skal forbigå i stillhet.

                        Men aller først; vi må få på plass det sportslige rundt det hele.
                        I`m BACK!

                        Comment


                        • #13
                          Hei igjen.
                          Vil igjen minne om klubbmøte hos Ole Petter Sæther TIRSDAG 04.02.2014 KL 18.00.Adresse for dagen er Lillebyvegen 323 1825 Tomter.
                          Det vil også bli orientering fra VM-gruppa, om hvordan det arbeidet går.
                          Ellers så oppfordres det til å ta med prosjekter / ting som er interessant for de andre medlemmene.
                          N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                          MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X