Announcement

Collapse
No announcement yet.

VM 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VM 2014

    https://www.facebook.com/groups/345840085444761/

    Legger ut linken til facebok. For de som ikke er på facebook.

    Det ser dessverre ut som at det ikke blir noe vm i 2014. Noe som er veldig trist og dumt for de som har satset på å komme dit. Og som har kvalifisert seg.

    Kopi fra facebook.
    Jon Ertnes Har fått mail fra Peter S., hvor han bekrefter at det IKKE blir noe NAVIGA VM i Tyskland. Sitat; Dear all,

    Saturday 4 January there was a meeting in Germany about the Naviga World Championship 2014 in Dessau and the conclusion from the board Nauticus was after vote NO WE WILL NOT GIVE A PERMISSION FOR THE WCHAMP 2014 (reed appendix) and so even the Naviga can say only there will not be a World Championship 2014 in Germany.
    Than I have one other point, I have reed on one side that the President from Nauticus is also the President from the Naviga and that he alone can say there is not a WChamp but this is not true and becose of this it is a dirty anouncement, and exacly I had not expext this words on this webside.

    Naviga Vice President
    Naviga Sectionleader FSR
    N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
    MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

  • #2
    Nå er det nok mange som mener at Naviga er helt håpløse, siden de takket nei til et nederlandsk forslag om deling av O/H og V, og at V skulle foregå i Nederland (ingen planer for O/H), samtidig som det eneste alternativet var et arrangement i noe jeg nærmest vil kalle "privat regi" i Dessau. Men jeg tror det er flere sider av denne saken, som kanskje ikke kommer like godt frem på sosiale medier...

    Uansett er det trist at det ser ut til å ikke bli noe VM i 2014. Det synes nok også folka i Naviga, så jeg tror nok at det er tunge grunner til at de velger å ikke tillate Dessau.

    Det er også sagt av visse personer at det vil dannes en helt ny organisasjon (skal vistnok kalles "FSR World") som en motpol til NAVIGA, som vil arrangere VM i Dessau 2014, uavhengig av Naviga. Dette er et fullstendig tullete forslag, og etter min mening, helt urealistisk å gjennomføre iløpet av noen måneder...

    Mye kan sikkert sies om NAVIGA, men jeg mener det er det beste og eneste vi har å forholde oss til pr. dags dato. Personlig savner jeg mer åpenhet og kommunikasjon derfra. Kanskje det er på tide med noen nye "koster" der også. Minner litt om IOC...

    Jeg har kontaktet Naviga`s FSR-avdeling i forbindelse med tankene mine rundt 2016, og venter på svar på en del spørsmål. Så får vi se om det faktisk går an å få de svarene en trenger for å planlegge/prosjektere. Hittil har det vært få svar å få, både fra de og andre tidligere arrangører...
    I`m BACK!

    Comment


    • #3


      Her skjer det ting. Blir interessant og se hva dette blir til.

      2014 FSR Worlds - To be or not to be... As many of you know there has been very little information made official regarding if there will b...

      N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
      MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

      Comment


      • #4
        2014 FSR Worlds - To be or not to be... As many of you know there has been very little information made official regarding if there will b...
        N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
        MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

        Comment


        • #5
          Interresante kommentarer fra Banazak om (pampene i) Nauticus (og muligens Naviga).

          Vettuge kommentarer fra Niklas ogsaa...


          ....
          Stein Tumert N-217
          Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
          CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

          Comment


          • #6
            [QUOTE=Stein Tumert;538181]Interresante kommentarer fra Banazak om (pampene i) Nauticus (og muligens Naviga).

            Vettuge kommentarer fra Niklas ogsaa...


            Ja. Det han sier er det mye i. Håper de som bør lese det, gjør det. Og tar det på alvor.

            Kopi av tekst fra Niklas.
            NAVIGA - So What Will happen Now...!?
            So now the name dropping and pie's start flying. . . ! ! !

            For sure NAVIGA need to act very quickly and hopefully get their (lost) act together ASAP. The sooner, the better. My personal suggestion is to:
            1. Organize a NAVIGA FSR Worlds in 2014! It might be too late in 2015 or 2016.
            2. Change a few people to ones that has better leadership capabilities and that can write and speak English fluently.
            3. Change the official language of the organization to English (and no secondary language).
            4. Be way more open and transparent so the rest of us knows what is going on within the organization.
            5. Make all the meeting notes official (and also the budget) so we know where the money goes to and what has been decided and by whom.
            6. Make the rules official by simply publishing them!!!
            7. Start earning back our trust ASAP.

            I think if NAVIGA don't react quickly, coming up with an really good answer and some solutions to this mess, I predict that many countries will pull out of NAVIGA for good. But to think that "those" countries would (automatically) jump on the "FSR-WORLD" train is a bit premature I think. They (FSR-WORLD) for sure need to prove that they are a good and sound alternative and right now it's just words from one mouth so to speak.

            Best Regards,
            /Niklas
            N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
            MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

            Comment


            • #7
              Lenge siden det har skjedd noe i denne tråden.

              Så hva skjer nå, ja...

              FSR World vil bli en promotor under det store internasjonale forbundet UIM (som drifter det meste av båtsport, som Class1, Xcat, etc.). Dette blir omtrent det samme som FSR-seksjonen vår som ligger under Naviga. Forskjellene vil antagelig ikke bli særlig merkbare ovenfor de aktive utøverne. Det vil bli avhold et valg av styre under møtet som er planlagt i Dessau, som overtar etter det nåværende interimstyret.

              Norsk Modell SpeedBåt Forbund har bestemt på Årsmøtet 2014 å ikke anerkjenne FSR World og deres forsøk på å drifte sporten videre, i hvert fall inntil videre. I stedet kom det frem en "løsning" ved at det opprettes en side organisasjon kalt Team Norway, som teknisk sett ikke har noe med NMSBF å gjøre. Den nye organisasjonen skal organisere deltagelse for de som ønsker det til FSR World`s VM-arrangement i Dessau, basert på Norges Modell SpeedBåt Forbund`s kvalifiseringslister.
              Begrunnelsen for å ikke si ja til FSR World var etter min personlige mening (uten å utdype det mer) noe tynn, og jeg tror rett og slett ikke deltagerne på møtet hadde satt seg særlig godt inn i situasjonen heller. I tillegg var dette punktet det siste som ble tatt opp på møtet, og det ble brukt minimalt med tid på saken.
              Uansett ble det en avgjørelse som ingen av delegatene protesterte på, så da får det bli slik som det ble vedtatt. Case closed....nesten...

              FOR; HVA SKJER NÅ? Tenkte noen på dette???

              Noen reiser til Dessau under "Team Norway", etter kvalifiseringslister som er "lånt" fra NMSBF. Men NMSBF vil ikke anerkjenne FSR World, og dermed heller ikke evt. nye Verdensmestre. Så hva skjer da med listene på hvem som får kjøre et evt. VM neste gang???
              Antall plasser i VM er basert på resultater fra forrige VM, og dette er det organisasjonen som organiserer VM som bestemmer.
              Det er allerede mer eller mindre bestemt at FSR World vil videreføre samme regelverk som Naviga. Og Naviga vil ikke arrangere noe VM i 2014, og høyst sannsynlig heller ikke i 2015 slik jeg ser det p.t.
              Hypotetisk sett kan det lages mye leven ut av det som kommer fremover, noe jeg håper vi unngår. Men her er oppsummering av fakta;

              - NMSBF stiller ikke i FSR World VM 2014
              - Dermed kan heller ikke NMSBF få de evt. ekstra plassene basert på resultatene fra Team Norway`s deltagelse i VM 2014, utover de 3 obligatoriske, ved uttak til et evt. FSR World VM 2016, hvis de ved den tid skulle ha anerkjent dem, da.
              Tenkte noen på dette???


              På toppen av det hele jobber jeg i spissen av en gruppe race-entusiaster som prøver å få til VM i Norge 2016. Men; hvem skal vi sende søknad om å få arrangementet til??? Denne søknaden må vårt nasjonale forbund sende inn, og helst iløpet av sommeren 2014 med tanke på planlegging osv. tidsmessig. Men viser det seg nå at det for fremtiden vil bli FSR World som blir den nye hovedorganisasjonen, så blir det kleint for Norge, som ikke anerkjenner dem på noen måte (inntil videre ihvertfall!), å sende en søknad...? Og søker vi Naviga om VM, så "kålær vi til" skikkelig internasjonalt, for Naviga vil gripe tak i en sånn mulighet med begge hender, og dermed har vi 2 organisasjoner, og et splittet internasjonalt miljø. Sannsynligvis vil det også bli dårlig oppslutning til et VM i en verden med 2 organisasjoner...

              Internasjonalt er det uttrykt stor skuffelse over den offisielle beslutningen til NMSBF, grunnet den store innflytelsen og anerkjennelsen Norge har som rc båt nasjon. Jeg har av egen interesse fulgt nøye med på alt som har skjedd, og må si at det er ganske frustrerende slik det har blitt.
              På nasjonalt nivå går racingen videre uten merkbar forskjell, men internasjonalt er det svært lite som skal til for å ruinere både den ene og andre organisasjon og VM slik det er nå.

              Jeg vet ikke hva som til slutt er det beste, men èn ting jeg vet, er at ting smuldrer fort opp. Og ved å sitte på gjerdet for å vente å se hva andre gjør, gjør deg aldri til noen vinner. Til syvende og sist er det jo racing vi driver med, og den som kan tilby dette burde få støtte, enten på det ene eller andre viset. Vi burde i det minste vært offisielt til stede på møtet i Dessau, men hvordan det teknisk skal være mulig så lenge den beslutningen ble tatt på Årsmøtet, aner jeg ikke. Det blir "kleint" for den som møter fra Norge i hvert fall... Men jeg håper virkelig at alt ordner seg til slutt, og vi får orden på strukturen i systemet igjen.

              For ordens skyld; dette er MINE personlige meninger og tanker som er uttrykt her, de er gjennomtenkt grundig før jeg har postet dem, og jeg står med rak rygg og er mottagelig for kritikk hvis noen skulle mene noe annet.
              Det er ikke ment som direkte kritikk mot noen enkeltpersoner, men heller et håp om at flere gidder å engasjere seg i fremtiden.

              Til slutt vil jeg bare si at i hvert fall JEG vil hylle enhver Verdensmester for utført bragd, enten han kjører for det ene, andre eller tredje forbund, for en internasjonal seier i ethvert arrangement på VM-nivå er en stor seier.
              I`m BACK!

              Comment


              • #8
                Bra innspill Jon.
                Nå forventer jeg at NMSBF engasjerer seg litt mer i denne saken fremover, for foreløpig har det ikke kommet ut nevneverdig informasjon. Ihvertfall har ikke jeg sett noe.
                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                sigpic
                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                Comment


                • #9
                  Forbundet har heller ikke fått noen info fra noen av partene... "Dessverre" har det blitt slik i våre dager at svært mye av informasjonsflyten går via sosiale nettverk. Så vi skal nok ikke skylde for mye på "forbundet" heller pga manglende info. For de har ikke noen info å gi.
                  Slik info BØR gå gjennom skikkelige kommunikasjonskanaler, det er jeg helt enig i også. Og den bør være verifisert. Jeg skal gjøre et nytt forsøk på å få rettet opp i dette, siden jeg allerede har engasjert meg såpass.

                  Nå skal jeg slappe av litt og konsentrere meg mest om mitt eget comeback fremover, så får vi ta ting som de kommer.
                  I`m BACK!

                  Comment


                  • #10
                    Vi gleder oss til å konkurrere med deg igjen, Jon
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X