Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prestwich model boats

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er to systemer med flex. Det ene er uten teflon (flexen maa settes inn med fett regelmessig) , og et system med teflon. Hvilket system du har burde vel leverandoeren kunne fortelle?


    Originally posted by 6bm8 View Post
    Jeg har bestilt fra to andre,fått mesteparten men mangler forsatt noe. Sliter litt med riktig dim på teflonslangen, passer ikke i
    messingrøret. Kan det stemme at flexakslingen sitter rett i messingrøret uten teflonslange?

    mvh
    morten
    Stein Tumert N-217
    Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
    CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

    Comment


    • #17
      Takk for svar.

      Ja, jeg har et arrow-shark skrog som jeg kjøpte brukt. Har forsterket det med west epoxy og bygget det opp på nytt. eneste er den faststøpte messing hylsa som er for trang for en teflonslange i tilegg til flexakslingen. Jeg reagerte på at den er satt opp med olje nippel. Er det ikke dumt å kjøre med tyntflytende olje vist flexen er smurt med fett?

      Mvh
      Morten

      Comment


      • #18
        Jeg kjører uten teflon i nesten alle båtene mine, men da må man helst ha rund klemflex slik at det går kjapt å ta ut flexen når den skal smøres.
        Hvis man bruker firkantflex så er det bedre å bruke teflon liner siden det blir mye styr å ta ut og inn flexen.
        Hvis man har oljenippel/-påfylling så behøver man ikke ta ut flexen, da bare smører man før og etter hver kjøring.
        Det er med andre ord smart å ha oljepåfylling.
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #19
          Takk for hjelp. Her lærer jeg mye Jeg har rund klemflex med oljenippel. Vannslanger er bestillt fra RCMN så da blir det kansje en testtur til helgen!

          Mvh
          Morten Jansen

          Comment


          • #20
            I dag fikk jeg pakka fra Prestwich. Ikke akkurat det jeg hadde bestilt men dem viktige delene var der. Noen gjennomføringer for kjølevann er uteblitt og tydligvis erstatet av noen ekstra meter med siliconslange. Ikke så nøye da disse delene her er for lengst kjøpt hos Rc Maritime Norway. Alltid fint med reservedeler!

            Mvh
            Morten

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X