Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til trimming & justering av båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til trimming & justering av båt

    Hei,
    Hvilke faktorer påvirker båtens hastighet mest? Motor-tuning, propell type-høyde-tilt, trimtabs-justering? Hvordan går dere fram for å forbedre hastigheten, hvis det er noe å hente? Prøving og feiling kanskje?
    Jeg har en strut med en finne under akslingen. Vil det lønne seg å fjerne den?

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1406041629.003076.jpg
Views:	1
Size:	21.9 KB
ID:	790813


    Mvh
    Hans Jacob

  • #2
    Jeg har også lagt merke til at rooster-tail'en er ganske heftig. Går dette ut over effektiviteten? Bør den være så liten som mulig? Hvordan får man i så fall til det?

    Beklager alle spm her inne, men jeg er ny i bensin-gamet, og ganske alene om å kjøre båt her i området..

    Mvh Hans Jacob

    Comment


    • #3
      Kommer an på hva man ønsker.
      Det er ikke så vanskelig å få en båt til å gå fort. Utfordringen er å få båten til å gå fortest mulig i 8 minutter og komme til mål hver gang i all slags vær og vind.
      Hvis fart er målet så kjøper man en børsteløs motor, lipo-batterier, minst mulig båt og setter den opp så løst at bare propellen og ror er nedi vannet. Fjern alt av trimtabs, turnfins og overflødig vekt.
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #4
        Ser den, men for meg er nok ikke elektrifisering et alternativ. Det må være litt lyd, lukt, drivstoffsøl etc for at opplevelsen blir perfekt.. Kjører selv ikke race (blir i så fall mot meg selv), men morsomt at båten yter optimalt allikevel..

        Comment


        • #5
          På denne siden finner du noen nyttige tips. http://zenoahmodifiedengines.com/rc-...uning-tips.php

          Balansepunktet har jeg erfart er svært så viktig!

          Mvh
          Morten

          Comment


          • #6
            Takker og bukker!

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X