Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kommen från "Asgård",,, 27cc Racing Mono 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Här är två videos till från ännu några av testkörningarna av Thor 53. Motorn är inne på slutet av sin andra sommar och börjar tyvärr tacka för sig. Den har gått otroligt mycket och jag har haft mycket kul med den, som det så bör. Hoppas att motorn har några fler liter i sig för ytterligare körningar och kanske tävlingen i Eksjö nästa helg, om jag nu får tid att åka dit.


    Rille

    Thor 53 Racing mono, Quickdraw Pioneer 27cc engine. Another test run.


    Comment


    • #17
      Hei Rille.

      Har du deltatt på noen race i sommer, i tillegg til Sundsvall? Hvordan fungerer båten i heat racing?
      Motoren ser helt grei ut den!
      Du må filme litt mer i Eksjø. Jeg hadde egentlig lyst til å dra til Eksjø jeg også, det er bare 2-3 timer herfra, men kona ville heller gå tur i fjellet på Vestlandet den helgen.
      Good luck!

      Harald
      Last edited by Haralde66; 6 September 2015, 14:29.
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #18
        Originally posted by Haralde66 View Post
        Hei Rille.

        Har du deltatt på noen race i sommer, i tillegg til Sundsvall? Hvordan fungerer båten i heat racing?
        Motoren ser helt grei ut den!
        Du må filme litt mer i Eksjø. Jeg hadde egentlig lyst til å dra til Eksjø jeg også, det er bare 2-3 timer herfra, men kona ville heller gå tur i fjellet på Vestlandet den helgen.
        Good luck!

        Harald
        Tack Harald,
        Jag har "bara" 16-17 timmar till Eksjö. Jag har inte tävlat något mer i år, får se hur den uppför sig i race miljö, har mer att testa ut. Jag är nöjd med hur den går på rakbana både på platt vatten och i grov sjö. Svängarna börjat ordna till sig men när den i hög fart blir luft buren, flyger i sväng kan den vara lite oberäknelig efter landning. Harald, är det du eller kona din som är chef hemma???? 😁 Kom till Eksjö, du har sedan hela vintern på dig att repa båtarna, för det vankas tuff körning!😈

        Rille

        Comment


        • #19
          Ja då var det tävlat också. Det var mycket roligt att få träffa alla och blåsa på med båtarna, en mycket lyckad helg.

          Beträffande Thor 53 så fanns det mer att önska, den levererade inte. Den är inte spårsäker i svängarna, för hög risk att åka in i annan båt om man gasar på. På rakorna levererade den men totalt sett så är den inte användarvänlig. Skall göra några förändringar och se om det förändrar sväng prestandan.

          Äntligen så börjar X-Craft 56 båten i O-35 klassen leverera, den svänger nu bättre och går som en raket på rakorna. I händerna på rätt förare så blir den svårslagen, själv kör jag oftast så fort som möjligt och den håller sällan så länge och då vinner man inte, men kul är det!!!

          Och slutligen, svenska mästarna 2015 i O-15, O-26 och O-27 klassenerna körde alla X-Craft 53, grattis till dom förarna.


          Rille

          Comment


          • #20
            Takk for oppdatering Rille.
            Hvor finner vi resultatlistene?

            Jasså, X-Craft 53 er like vanlig i Sverige som DF 90 MK-II i Norge?
            Hvem selger disse båtene? Jeg tror ikke jeg har sett en eneste X-Craft "live" ennå.

            Har du noen videoer fra sist helg?
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #21
              Harald för f-n,,,,, klart du har sett en X-Craft 53,,,, sån båt jag körde när jag var i Norge för 2år sedan. I rasande fart så rundar den både bojar och andra båtar av alla de slag Vi tillverkar den skjälv här i Sverige, a Swedish Production , not a copy!

              Resultaten vet jag inte var dom lägger upp, kanske smbf?

              Ha en mjuk kväll,
              Rille!

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X