Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drivlinje på 125 cm v-bunn oppbygging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drivlinje på 125 cm v-bunn oppbygging

    Kjøpte for noen år siden et prosjekt. Skal nå bygge opp båten, men sliter litt med flex akslingen, å hvordan den skal bygges opp...
    Noen som kan skissere dette for meg/link til bilde?
    Attached Files
    Anders Bjerkeengen, 70 mod. moro ælt som rører seg...
    Himoto rxb-1, losi half eigth truggy, Ofna MBX R2, Inferno GT, RC 18T, M chassis, El og Nitro heli, Endel båter...

  • #2


    denn tråden forklarte vel alt med bilder og greier... men bildene er ikke synlige på min pc... mulig jeg mangler noe(just kjøpt ny med win8.....)
    Trond Christoffersen 81mod

    Comment


    • #3
      Bildene virker ikke på min pc heller, men det er lett å bygge fleks
      Først monterer du motoren og strut, så monterer du flexhylsa (messingrøret) så rett som mulig men slakke fine bend der det trengs slik at akslingen roterer lett. Ikke mer enn 2-3 cm avstand mellom messingrør og motor, for å hindre vibrasjoner. Om messingrøret er stivt må du gløde ut herdingen med propanbrenner der svingene skal lages. Røret kan festes enkelt med T-bar eller støpes fast med matte og epoxy.
      Hvis det er plass til en teflonhylse mellom flex og messingrøret så monterer du det. La den stikke ut 3-4 cm, split det som stikker ut i fire og vreng det tilbake over messingrøret og fest med strips, så slipper du at teflonen roterer inni røret.
      Når hylse og teflon er montert tilpasser du lengden på flex og stålaksling før du kobler dem sammen med ferrulen. Slip noen flate punkter på stålakslingen der set-skruene treffer og bruk en god loctite eller epoxy for å lime sammen flex, aksling, ferrule og set-skruer.
      Lykke til!
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X