Announcement

Collapse
No announcement yet.

Når er skrogbunnen for mye innhul?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Når er skrogbunnen for mye innhul?

    Hei,
    Jeg har en Spike52. Superfornøyd med båten. Ligger fint i vannet. Tåler mye sjø før det er fare på ferde..
    Men jeg har lagt merke til at den går ganske vått på blankvann. Får ikke løfta snuten noe særlig uansett hva jeg prøver. Den er klokket til 79km/t på blankvann, og føler at den er god for mer. Båten går nesten råere i litt bølger. Får liksom litt løft fra vannet av og til.. (Har ikke rukket å målt farta i bølger)
    Derfor lurte jeg på om båten kan være litt innhul og suge seg litt for mye fast.
    Hvis jeg holder en rettholt mot bunnen(bakerste 35-40cm), legger jeg merke til at det er litt opp og ned bortover. Det er forsåvidt ikke mye avvik(ca 0,5mm på det meste).

    Vil dette være nok til å påvirke, sånn at jeg burde gjøre noe med det??

    Takker og bukker[emoji4]

    Mvh
    Hans Jacob Øksne

  • #2
    Originally posted by MadHans View Post
    Hei,
    Jeg har en Spike52. Superfornøyd med båten. Ligger fint i vannet. Tåler mye sjø før det er fare på ferde..
    Men jeg har lagt merke til at den går ganske vått på blankvann. Får ikke løfta snuten noe særlig uansett hva jeg prøver. Den er klokket til 79km/t på blankvann, og føler at den er god for mer. Båten går nesten råere i litt bølger. Får liksom litt løft fra vannet av og til.. (Har ikke rukket å målt farta i bølger)
    Derfor lurte jeg på om båten kan være litt innhul og suge seg litt for mye fast.
    Hvis jeg holder en rettholt mot bunnen(bakerste 35-40cm), legger jeg merke til at det er litt opp og ned bortover. Det er forsåvidt ikke mye avvik(ca 0,5mm på det meste).

    Vil dette være nok til å påvirke, sånn at jeg burde gjøre noe med det??

    Takker og bukker[emoji4]

    Mvh
    Hans Jacob Øksne
    Jeg vil tro at det kan ha litt å si , det skal ikke være innhul i et skrog , i alle fall ikke på Spike. Men tror ikke det er problemet ditt her. Jeg ville heller sett litt på høyde innstilling av strutt , flaps og propell valg. Husk at om du endrer på dette vil båten bli veldig løs når du da skal kjøre i bølger eller sammen med flere. Vi som kjører race må stille inn båten 'vått' på blank vann , hvis ikke blir det ikke noe særlig kontroll når en kjører sammen med flere. Du må prøve deg litt frem her. Har du flaps ville jeg prøvd å løfte de bitte litt , f.eks en omdreining av gangen, for å se om det blir slik du ønsker. LYKKE TIL.
    2 fast 4 U - kanskje.....

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X