Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dragon Segad Prosjekt 2 - Vannpumpe nødvendig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dragon Segad Prosjekt 2 - Vannpumpe nødvendig?

    Hei.

    Har en tråd her fra gammelt av hvor jeg lakket og bygget litt om en Segad, men var rett og slett for ivrig og uerfaren. Ble rett og slett for mye dill dall. Så da jeg fant en ny på Finn.no, ville jeg gjøre et nytt forsøk da jeg likte linjene og skroget veldig godt utseendemessig.
    Da båten kom i posten viste det seg at båten har vært skikkelig kræsjet, og var store skader på den, men bestemte meg for å gjøre et forsøk. Legger ved noen bilder slik at interesserte kan ta en titt.

    Har kappet av en bit forran og støpt opp igjen. Fjernet falske luftinntak og falske eksoser bak, samt sparklet igjen hull. Fjernet stoppknapp. Slipt stegene under skarpere. Og så lakkert båten.
    Choke spjeld i forgasser er fjernet, og hullene til staget støpt igjen. Montert cluch. Har også støpt inn to nye vanninntak i skrog.
    Snorstart er fjernet og satt på alu hjul til reimstart.Kjøpt nytt orginalt ror og servostag med kule-fester på roret.

    Båten er akkurat lakkert og begynner med å hive ting på plass i løpet av uken

    Det jeg rett og slett ikke klarer å bestemme meg for, er om jeg burde ha vannpumpe? Var fornøyd med det på den gamle, men nå vil jeg ha alt lettest mulig med best mulig kjøling. Bekymringen er at når den vil bli for varm når den står i ro, Men den står jo ikke ofte i ro lenge, om den i såfall blir stående, så kan vel G260PUM motorene gå en stund før de blir for varm?

    Legger ut flere bilder når det skjer noe mer
    Last edited by Bergen87; 28 June 2017, 00:32.

  • #2
    Her er linken fra gamle prosjektet, her ser man også hvordan båten ser ut orginal for de som lurer Laget ny konto da jeg følte RC4LIFE ble litt i overkant entusiastisk

    http://www.radiostyrt.no/forum/model...ygging-forslag

    Og slik ser den nye ut sparklet og lakket

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X