Announcement

Collapse
No announcement yet.

Americas Cup ETNZ (1m) / Thunder Tiger 30.TT5555

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Americas Cup ETNZ (1m) / Thunder Tiger 30.TT5555

    Hei!

    Går med en liten matros i mellomgulvet, og har lurt litt på denne skuta.
    Har ingen erfaring med båt og vann, så innspill hadde vært fint.

    Er dette en grei båt å starte med?





    Thunder Tiger introducerar en skalamodell av den berömda America Cup Yachten ETNZ (Emirates Team of New Zealand). Modellen är officiellt licensierad av ETNZ teamet och innehåller många skaladetaljer.

    Skrovet är tillverkat av glasfiber och all dekalering är färdig från fabrik så att endast lite monteringsarbete återstår.

    Data
    Längd: 993 mm
    Bredd: 172 mm
    Masthöjd: 1306 mm
    Total höjd: 1700 mm
    Vikt: ca 3500 gram

    Övrigt
    Skrov tillverkat av glasfiber med all dekalering färdig från fabrik
    Kvalitetssegel med förstärkning, "Tear Resist"
    Bom och mast tillverkad av aluminium
    Hydrodynamic köl med låg friktion och ballast tillverkad av stål
    Ställ tillverkat av aluminium ingår

    Behövs för att få modellen seglingsklar:
    - 2-kanals radiostyrning (70.TTxxxx)
    - Winch servo till seglen (72.TT8141
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

  • #2
    ingen som har peil på seilbåt?? .. :/
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      ingen som har peil på seilbåt?? .. :/
      Hvis du skal ha deg en seilbåt så kjøp deg en IOM ( International one meter ) med en gang. Selv har jeg en jeg kjøpte i Danmark, men som er bygd i New Zeeland, har ikke seilt så mye enda, men dette er fantastiske båter og hvor de seiles i en rekke seilforeninger her i landet, spesielt i Oslofjord området, ser du bor i Sandefjord og jeg tror de seiles der også. Det er en kar i Brevik som har 2 stk. tilsalgs for kr. 4000 pr. stk. på rcmarked.no, og det er billig ! Til disse er det kun en rigg til hver båt, det brukes 3 forskellige størrelser på disse riggene, avhengig av vindforhold, pris på en rigg er ca.kr. 2000. Jeg er en gammel gubbe på snart 60 og er jævelig dårlig på data, så jeg håper du får denne beskjeden, jeg har problemer med alle de rare greiene dere har her inne på dette forumet, men går dette bra så kan du også lese mere om IOM på IOM-NORDIC-NOR-NORSK IOM KLUBB, hvis dette lykkes, så kanskje jeg dukker opp igjen !
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #4
        Innlegg funka ja

        Sender han en mail nå, så får vi se. Ser jo litt artig ut.

        Men jeg bør vel høre litt med gutta her i byen også ja.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          En annen seilbåt som er bra å starte med er Seawind. Denne ligger på ca 4000,-
          Det er en god del personer på sør/øst landet som har denne. De seiler også regatta med denne. Her har du noen linker:



          Men som jokko sier, er du interessert i formel 1 innen rc seilbåt er det nok IOM som er tingen. Bare så synd at de koster så mye.
          Attached Files
          Last edited by dragonfly; 21 January 2009, 16:37.
          BHRT/N-492
          AM Conquest 43 m/Zenoah 260 Hornet BHH - AC Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 ProMod CC Racing
          www.bhrt.no

          Comment


          • #6
            Sendte avgårde en mail, men har fortsatt ikke fått noe svar ang. IOM.

            Den ser jo unektelig bra ut. Tenkte å høre med de lokale heltene her også, om det er noe seiling på denne tiden av året. Hadde vært artig
            å sett hvordan det ser ut, før jeg brenner av tusenlappene
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by xilian View Post
              Sendte avgårde en mail, men har fortsatt ikke fått noe svar ang. IOM.

              Den ser jo unektelig bra ut. Tenkte å høre med de lokale heltene her også, om det er noe seiling på denne tiden av året. Hadde vært artig
              å sett hvordan det ser ut, før jeg brenner av tusenlappene
              Han i Brevik treffer du raskest på telefon, jeg hadde tenkt å kjøpe begge båtene av han, så jeg vet det. IOM seiling med regattaer foregår i vinterhalvåret da de fleste av disse gutta har ordentlige seilbåter som de seiler hele sommeren, så her er det fram med KNS lua ! Du behøver ikke i dette tilfelle å være redd for å brenne av tusenlappene, til den prisen vil du garantert få igjen pengene dine i flere år frem over ! Det er riktig som dragonfly skriver at Seawind er en grei båt, jeg bygde meg en slik for 2 år siden og har også hatt tre forskjellige andre typer og alt er moro og brukbart, men IOM er så mye bedre og når du i dette tilfelle kan få en for 4 laken, så løp og kjøp !
              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

              Comment


              • #8
                Rimelig sikker på at jeg slår til, men han sier i mail at han mangler radio på den ene.

                Nå har jeg Futaba 3PK m/ spektrum + at jeg har en Futaba T7C (2.4GHz)
                Er dette brukendes på disse båtene? eller burde jeg gå for pakka ink. radio?

                Noe jeg burde passe på å få med, eller se etter ved kjøp?


                Har virkelig 0 peil på dette .. aldri sett sånn båt engang
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Rimelig sikker på at jeg slår til, men han sier i mail at han mangler radio på den ene.

                  Nå har jeg Futaba 3PK m/ spektrum + at jeg har en Futaba T7C (2.4GHz)
                  Er dette brukendes på disse båtene? eller burde jeg gå for pakka ink. radio?

                  Noe jeg burde passe på å få med, eller se etter ved kjøp?


                  Har virkelig 0 peil på dette .. aldri sett sånn båt engang
                  Jeg skulle gi 7000 for begge med den senderen han har som er en Hitec, jeg hadde tenk å ha disse til min sønn og mitt barnebarn, men de er opptatt med så mange andre ting, så det ble ikke noe av. Selger driver med fly og hadde også en meget kostbar Hitec, men den er hvis solgt. Til seilbåter bruker man sendere med stikker og det er ikke rare senderen du trenger til dette for å få det til å funke, selv bruker jeg en Futaba til 700-800 og den er veldig grei, men regatta gutta bruker dyrere sendere. Han har hatt disse båtene for salg lenge, så prøv å få med sender for 4000 ! Sjekk at batteri er på plass og sjekk at styreservo (ror) og at seilvinsj servo funker, be han vise deg hvordan dette skal fungere ! Pass på å få meg krybba til å sette båten i, men du må aldri lagre båten i denne over lang tid da bare kjølen veier ca 3kg. og kan føre til at skroget blir strekt og ødelagt. Hvis du ønsker å ha den stående til pynt må du eventuelt lage noe som kjølen hviler på å tar av vekten for denne.

                  Da er det bare hvite seiler sko og KNS lua som mangler !
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #10
                    Så mao. trenger jeg bare en 2-kanals stikkeradio?? .. jøss...

                    Men jeg har jo denne i hylla da. Men 2.4 fungerer kanskje ikke så bra til sjøs?
                    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                    - NiceShot.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by xilian View Post
                      Så mao. trenger jeg bare en 2-kanals stikkeradio?? .. jøss...

                      Men jeg har jo denne i hylla da. Men 2.4 fungerer kanskje ikke så bra til sjøs?
                      Ja, det er alt du trenger. Jeg er fersk i denne hobby`en, skal være " pensonist hobby " , men jeg er medlem av Østfold modellbåtklubb og vi bruker jo også 3 pk med PCM til våre båter pga. kombinasjonen av vann og motorer med tenningssystemer. På disse seilbåtene er det som sagt enkelt og du kan helt sikkert bruke den du har bare det er stikke på den, men jeg tror sikkert du får med den han har hvis du byr 4000 med sender, er kjekt å ha hvis du ikke kommer til å like dette og ønsker å selge skuta igjen ! Disse to båtene hadde vært bort for lenge siden med en bedre markedsføring ! Lykke til !
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xilian View Post
                        Så mao. trenger jeg bare en 2-kanals stikkeradio?? .. jøss...

                        Men jeg har jo denne i hylla da. Men 2.4 fungerer kanskje ikke så bra til sjøs?
                        Jeg glemte å nevne at de båtene han skal selge er utstyrt med 35 mhz. mottakere og det er jo den ene senderen han har også, slik at du tar høyde for dette ! Gled deg til å prøve seiling, er en helt annen verden enn all den andre støyen vi lager og er utrolig moro når du begyner å få det til, er ikke så vanskelig heller. Jeg har vært mye på sjøen, men aldri ombord i en seilbåt med seilene oppe, men etter et par timer går det greit hvis du bare lærer deg å lese vinden. I Sandefjordsfjorden og Medfjorden har du jo mange muligheter, så det er bare å holde seg unna ferja mellom Sandefjord og Strømstad, så går det nok greit !
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by xilian View Post
                          Så mao. trenger jeg bare en 2-kanals stikkeradio?? .. jøss...

                          Men jeg har jo denne i hylla da. Men 2.4 fungerer kanskje ikke så bra til sjøs?

                          Hei igjen Lurer bare på om det har blitt noe IOM seilbåt på deg enda
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • #14
                            Nei. Har ikke blitt noe kjøp.

                            Jeg driver egentlig å jobber litt med å få tak i en makker da jeg vil tippe det er artigere å seile sammen med noen.
                            Og han har jo 2 båter til salgs også, så det er jo egentlig bare å fortsette søket.

                            Lover å komme tilbake med full dekning om det blir noe kjøp
                            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                            - NiceShot.no

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har kjøpt begge 2, sorry
                              BUGGY
                              X-ray 808, RB, Spektrum DX3R. GPX4 PRO 1:10 Touring car
                              sigpic

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X