Announcement

Collapse
No announcement yet.

Americas Cup ETNZ (1m) / Thunder Tiger 30.TT5555

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hm. jaja. Det går vel flere tog. :/
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #17
      Nei, ikke for den prisen!

      Jokko, du holder deg unna disse båtene!
      I år skal du satse for fullt i Offshore NorgesCupen!
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #18
        Originally posted by xilian View Post
        Men 2.4 fungerer kanskje ikke så bra til sjøs?
        FUTABA funker over alt. Uansett radio, du skal ha en rask seilbåt før du får problemer med signalene.
        Jeg tror til og med røyksignaler og budstikke hadde vært kjapt nok i denne klassen!

        (Jada, jeg har prøvd IOM, og det var attpåtil moro! )
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #19
          ok. Greit å vite..

          Jeg har fortsatt griselyst på ei sånn skute.. Bare så himla synd at jeg ikke
          har finni en eneste annen som er gira
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #20
            Jeg har hatt og solgt båten du opprinnelig skriver om, og det lille jeg fikk se av den såg bra ut. Rett og slett en lekker båt. De siste jeg solgte var til 2 brødre, og begge likte dem veldig godt. Det vil si at først kjøpte den ene av dem seg et eksemplar, og den andre kom inn en dag eller to etterpå og bare måtte ha en. Ble tydeligvis fristet

            Jeg er nesten sikker på at de fleste tror at seilbåt er kjedelig, men de som prøver seilbåt pleier å innse at det er virkelig moro, og at det har noen kjempefordeler med tanke på hvor mye kjøreglede en kan få.

            Jeg skal nok ha den inn igjen i butikken nå når sesongen er på vei
            Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
            DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

            Comment


            • #21
              Originally posted by harald1966 View Post
              Nei, ikke for den prisen!

              Jokko, du holder deg unna disse båtene!
              I år skal du satse for fullt i Offshore NorgesCupen!

              Jeg har hatt virus på systemet Harald, så jeg har ikke fått svart deg tidligere men nå er jeg på`n igjen

              Disse båtene er jo solgt etter det jeg forstår, men jeg har jo min som jeg hentet i Danmark på sommeren 2007, og den kommer jeg fortsatt til å seile med, seilte faktisk et par ganger med den på Sæbyvannet i fjor også

              Moro med litt variasjon, men det var noe dritt med virus på pc`n for da forsvant alt av bilder og et par timer med blandt annet IOM regatta seiling i Danmark og endel med egen båt her hjeme

              Jeg har tenkt å prøve meg i et løp eller to i NorgesCupen i år, men jeg tviler på at det blir i alle, da må det eventuelt gå jævelig bra i de første

              Ser du sier at du har seilt med IOM før, så hvis du kommer hjem til Norge på ferie til sommeren igjen, så kan vi seile. Oddis prøvde den en liten sving i sommer og syntes det var moro

              Mener å huske at du lånte den ene Zigma`n min en liten runde i sommer, eller husker jeg feil

              Hvis du skulle ha lyst til å kjøre båt på Sæbyvannet i sommer og ikke har noe eget av båter her hjemme, så har jeg båter nok og 3 stk. Futaba 3 PK
              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

              Comment


              • #22


                jeg har heller ingen erfaring fra seilbåt men har kjøpt en til far min som ville teste ut dette. han har lite rc erfaring men syntes seilbåt var intresant.
                jeg har selv mye rc fly \ heli og bil , motorbåt erfaring da så vet lit hva det går i.

                kjøpte den gule og sorte phantom båten på hobbycity.
                kom på 1100 med frakt.
                ferdig innstalert ror og vinsj servo. 1.8m mast og 1m lang.

                jeg er meget imponert over bygge kvalitet på skroget og slikt for den prisen.
                kan tenke meg at den seiler fint på vannet.

                eneste jeg vil pirke på et det kunne vert en annen patent på mast monteringen.
                den ligger bare nedi ett lite hull mens det er barduner fremme og på sidene som egentlig holder den oppe.
                litt mye og tynne tauverk og styre med når en skal ta av masta og slikt.
                men alt i alt. fin båt og gleder meg til og prøve den.
                Marius Leirdal 20 år fra haugesund,kyosho fw05t plus,,kyosho Inferno 7.5sport.,,Kyosho mr15i miniZ

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Margarus View Post
                  http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...&ParentCat=254

                  jeg har heller ingen erfaring fra seilbåt men har kjøpt en til far min som ville teste ut dette. han har lite rc erfaring men syntes seilbåt var intresant.
                  jeg har selv mye rc fly \ heli og bil , motorbåt erfaring da så vet lit hva det går i.

                  kjøpte den gule og sorte phantom båten på hobbycity.
                  kom på 1100 med frakt.
                  ferdig innstalert ror og vinsj servo. 1.8m mast og 1m lang.

                  jeg er meget imponert over bygge kvalitet på skroget og slikt for den prisen.
                  kan tenke meg at den seiler fint på vannet.

                  eneste jeg vil pirke på et det kunne vert en annen patent på mast monteringen.
                  den ligger bare nedi ett lite hull mens det er barduner fremme og på sidene som egentlig holder den oppe.
                  litt mye og tynne tauverk og styre med når en skal ta av masta og slikt.
                  men alt i alt. fin båt og gleder meg til og prøve den.
                  Jeg skulle ha svart deg for lenge siden Den båten du har kjøpt ser helt grei ut og du må ha fått mye for pengene men det er som du skriver i din avsluttning ang. innfestning av mast og en haug med tauverk, det er nettopp dette som er forskjellen på en IOM båt og de fleste andre, hvor det her er ståltråder og metall fester for disse tingene med justerings muligheter. Vær også klar over at en IOM båt koster fra 7000 og helt opptil 30-40000, alt etter hva du ønsker dette er en lidenskap for de som driver med dette på et høyt nivå og da jeg var i Danmark i 2007 og kjøpte min, samtidig som jeg var tilstede ved en regatta, var det eldre karer som reiste verden rundt for å seile disse og flere hadde bygd sine båter selv i blandt annet balsa. I denne klassen kan båtene være veldig forskjellige, men seilene må være like på millimeteren Det ble der nede fortalt at det var en som hadde fått laget seg nye seil og det viste seg ved målinger at disse var 1 eller 2 millimeter feil, han fikk ikke delta i denne regatta Det er egentlig rart at ingen andre med en IOM båt har vært innom dette forumet, men de lever vel i sin egen verden på sin IOM side I Norge er det også to andre typer båter det seiles regatta med og hvor det er egene klubber som jeg vet om når det gjelder seilbåter, et er Kyosho Seawind med i overkant av 100 båter og MiniB med i overkant av ca. 50 båter. Jeg er ingen proff på dette, men dette er det jeg har lært meg så langt om modellbåt seiling, jeg har også hatt begge andre båt typer, men det er IOM som er båten
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by xilian View Post
                    ok. Greit å vite..

                    Jeg har fortsatt griselyst på ei sånn skute.. Bare så himla synd at jeg ikke
                    har finni en eneste annen som er gira
                    Hei igjen !

                    Skulle jo også skrevet til deg for lenge siden fortsatt ingen makker og IOM båt er du gift hvis ja, få med deg kona hvis det ikke er noen andre kamerater å oppdrive i Sandefjord dette er en hobby som ikke bråker, så det er kanskje muligheter til å få med seg damene hadde vært litt gøy å fått med deg som administrator på dette men jeg ser jo også av dine andre hobbies, at du er bygd for fart men sier at du er uten erfaring for vann og båt går det ann, når du bor i Sandefjord Hvis det ikke blir noe IOM på deg, får du prøve deg på rc- speed båter, du bor jo midt mellom de to største klubbene i Norge, Østfold og Sørlandet Ta deg en tur til Østfold, så skal du få prøvekjøre, dette er moro
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • #25
                      Joda! Det er fullt mulig å ikke være båtvant og bo i Sandefjord

                      Var å så på et løp i Østfold for en tid tilbake(konas forslag(!)), og det
                      så rått ut det ja. Men føler at det er mye som følger med på et sånt opplegg.
                      Hentebåt, propellsliping, bånnstoff osv osv osv.. Mye greier.

                      Har ei hytte i Finnsrud-traktene (magnor/kongsvinger) og der er det
                      ekstremt mye fine rolige vann. Ikke så mye vind, men ser for meg
                      dette som den totale avslappingen.
                      Klappstol, en kald en og bare sitte der å høre myggen og seile rolig rundt.

                      Men ser jo samme muligheten i strøka her, dog med litt mer vind. Tror
                      det også kan være artig på sin måte.

                      Angrer som en hund på at ikke jeg slo til på IOM-båtene som var til salgs...
                      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                      - NiceShot.no

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by xilian View Post
                        Joda! Det er fullt mulig å ikke være båtvant og bo i Sandefjord

                        Var å så på et løp i Østfold for en tid tilbake(konas forslag(!)), og det
                        så rått ut det ja. Men føler at det er mye som følger med på et sånt opplegg.
                        Hentebåt, propellsliping, bånnstoff osv osv osv.. Mye greier.

                        Har ei hytte i Finnsrud-traktene (magnor/kongsvinger) og der er det
                        ekstremt mye fine rolige vann. Ikke så mye vind, men ser for meg
                        dette som den totale avslappingen.
                        Klappstol, en kald en og bare sitte der å høre myggen og seile rolig rundt.

                        Men ser jo samme muligheten i strøka her, dog med litt mer vind. Tror
                        det også kan være artig på sin måte.

                        Angrer som en hund på at ikke jeg slo til på IOM-båtene som var til salgs...

                        Jeg har sett på Kyosho sidene og de har jo nå endelig fått versjonen i carbon til Norge, jeg har selv carbon i kjøl og ror i min IOM. Denne versjonen heter Seawind Carbon ED og koster ca. 4040, du må jo bygge den selv, men det er gjordt på ca. to tre kvelder. Som tidligere nevnt bygget jeg en vanlig variant av denne for 3 år siden, og det er en nydelig båt å se på samtidig som den seiler bra. Du har jo sender, så da er det ikke så mye som mangler. Etter din beskrivelse om den avslappende avkobling du ønsker med dette, mener jeg abosulutt at dette kan være båten for deg. Ta en titt på denne, hvis matrosen fortsatt er i deg ! Grunnen til at jeg nå nevner dette for deg er at vanligvis selges IOM båter med 2 til 3 rigger og utstyr for 8000-10000 her i landet. Det ligger noen IOM båter tilsalgs på den nordiske IOM siden i Danmark og der er det bilder av den jeg kjøpte også, med DEN 55 i seilet og skuta er rosa/hvit. Lykke til med båtjakten !
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • #27
                          Jeg kan iallefall bekrefte at vi i Sandefjord er ca 30 IOM båter, og har regattaseiling i hovedsak fra høst til vår. Det arrangeres også NM hvert år, en ranking cup med regatter mellom Oslo og Risør. Vi er en gjeng med alt fra de som seiler kun for å kose seg en gang i blandt, til de som satser på gode plaseringer i NM og utlandet.

                          Comment


                          • #28
                            Emirates båten prøvd pæ søndag

                            Hei. Prøvde Emirates båten i helgen, men vet ikke om du har allerede anskaffet en seilbåt? Send en PM om det er noe.

                            Comment


                            • #29
                              Weee!

                              Da har Lordvest satt i gang å skru på en IOM skute som snart bärer mitt navn

                              Lover fyldig dekning av hvordan skuta er så fort jeg får den.
                              Info har jeg i grunn ikke, da jeg har null peil på hva jeg får...
                              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                              - NiceShot.no

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by xilian View Post
                                Weee!

                                Da har Lordvest satt i gang å skru på en IOM skute som snart bärer mitt navn

                                Lover fyldig dekning av hvordan skuta er så fort jeg får den.
                                Info har jeg i grunn ikke, da jeg har null peil på hva jeg får...
                                Gratulerer da har du noe å glede deg til, det er utrolig moro å seile med disse båtene, og de seiler godt. Har kun blitt en tur på meg foreløbig i sommer. Holder på med å male huset og det tar litt tid, samtidig som det går mest i rc-speed båter her på huset Har funnet meg et flott sted å seile her på Ørje, det er bare så synd at det ikke er flere med slike båter her, bli litt kjedelig å kun " seile sin egen sjø " Gleder meg å se hva du har fått etterhvert Hvor kommer båten din fra
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X