Announcement

Collapse
No announcement yet.

Azetone MK2 (Peter Witt design)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Azetone MK2 (Peter Witt design)

    Da har jeg henta skuta, og må ærlig innrømme at jeg godt kunne tenkt meg litt bedre vær... (husene blåser forbi og vannstanden oppunder taket...)

    Men skuta er i boks i alle fall.. Skal få knipsa noen bilder bare jeg får rydda litt og unngjort NM i largescale nå i helga.

    Ser i alle fall fram til første turen
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

  • #2
    ETTER at jeg fikk på NOR 114 fant jeg ut at det hadde sett bedre ut om
    jeg fulgte masta og ikke sømmen på seilet ...

    Men men.. det får jeg fikse på en annen dag
    Attached Files
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      ETTER at jeg fikk på NOR 114 fant jeg ut at det hadde sett bedre ut om
      jeg fulgte masta og ikke sømmen på seilet ...

      Men men.. det får jeg fikse på en annen dag
      Ja... det er jo litt opp til skipper`n da. Noen har de rett på masta, og noen som deg

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        ETTER at jeg fikk på NOR 114 fant jeg ut at det hadde sett bedre ut om
        jeg fulgte masta og ikke sømmen på seilet ...

        Men men.. det får jeg fikse på en annen dag
        Denne tråden du her har lagt ut har jeg ikke oppdaget før nå, gratulerer med en kjempe flott skute

        Har du fått seilt noe med den enda

        Har du fått den registrert hos den Norske IOM klubben og fått registreringspapirene tilbake i utfylt stand
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • #5
          Takker! Skuta er så fin atte

          Har seilt én lokal cup samt noen treningsdager, men i det siste
          har det vær skammelig lite. Alt for mye jobb og godt med ting i heimen
          har gjort sitt.. Kjedelig, men vinteren er jo ikke over enda

          Båten er registrert og har fått "114" som du ser, men noen papirer har jeg ikke
          hverken hørt eller sett noe til?
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            Takker! Skuta er så fin atte

            Har seilt én lokal cup samt noen treningsdager, men i det siste
            har det vær skammelig lite. Alt for mye jobb og godt med ting i heimen
            har gjort sitt.. Kjedelig, men vinteren er jo ikke over enda

            Båten er registrert og har fått "114" som du ser, men noen papirer har jeg ikke
            hverken hørt eller sett noe til?
            Fryktet at du ikke har fått noen registreringspapirer i retur. Jeg sendte mine inn i Juni 2007 og har enda ikke mottatt noe fra " lederen ". (skal ikke nevne navn her ) Har hatt titalls purringer med han, men ingen ting skjer. Han unnskylder seg med mye å gjøre, feil på dataanlegget mm. Jeg var sist i kontakt med han for to dager siden og nå lovet han å sende papirene i retur uten å få disse nødvendige registreringer i det norske arkivet, da jeg ikke har seilt regatta enda. Jeg fikk også ved min første henvendelse til han i juni 2007 tildelt norsk reg. nr. NOR 155 ( tidligere DEN 55 ) Denne karen er totalt håpløs å ha med å gjøre, mulig det skyldes at jeg ikke er medlem i KNS og ikke har hvite seilersko, men jeg orker ikke slike folk, og som du sikkert har registrert så har jeg heller satset på modell speedbåter og blitt medlem i ØMBK. Der finnes det ikke fisfine medlemmer og alle er velkommene, samtidig som at det er et fantastisk hyggelig miljø og en fin gjeng der, og i alle andre klubber som driver med dette Jeg har fortsatt min IOM og muligens kommer jeg til å anskaffe meg noen til, for å kunne få med meg noen flere, slik at vi kan seile sammen, disse båtene er jo fantastisk fine og moro å seile med, håper at det ordner seg for deg med tiden
            Last edited by jokko; 8 November 2009, 03:44.
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • #7
              Seiling i Finnsrud traktene, Magnor/Kongsvinger.

              Du har jo tidligere nevnt at du har en hytte i overnevnte trakter. Medlem i ØMBK, han med lengst reise vei til trening, såvidt meg bekjent, Øivind Reppen, odin bas 2 her på forumet bor jo på Sand i Nord Odalen. Han har alt mulig av båter, fra seilbåter til små nitro og store modellspeedbåter. Tror også han har egent kjørevann med hentebåt. Du får ta kontakt med han når sommersesongen nærmer seg igjen, Øivind er en meget hyggelig kar med stor kunnskap på alt innen rc-båter, dette til din info, kanskje det blir en modellspeedbåt etterhvert på deg også
              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

              Comment


              • #8
                Hei dere begge som skal ha de såkalte registreringspapirene. Dere har fått et seilnummer, noe som er greit ift å seile regatta som ikke krever målebrev. Målebrevet må utstedes ved at en person som er "autorisert måler" kan ta båten og seilene i selvsyn og kontrollmåle alle mål på båten slik at den er i hht klassereglene. Det betyr at båten må feks. settes i en tank for å måle dybde på skroget og kjølen. I prinsippet så skal alle båter som seiler reggata ha et godkjent målebrev. Det finnes etter hva jeg erfarer, målere og "måletanker" et par steder på Østlandet.
                Last edited by Roksanti; 22 October 2010, 21:16.

                Comment


                • #9
                  Hei og velkommen ombord!

                  Gjelder dette selv om båten tidligere er registrert?
                  For min båt er i alle fall det fra tidligere (hva jeg vet)

                  Det er jo sesong igjen nå...

                  Noen som har peiling på om det ble NM i Brevik forrige helg?
                  Eller var ikke nok folk som stilte til start?
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Roksanti View Post
                    Hei dere begge som skal ha de såkalte registreringspapirene. Dere har fått et seilnummer, noe som er greit ift å seile regatta som ikke krever målebrev. Målebrevet må utstedes ved at en person som er "autorisert måler" kan ta båten og seilene i selvsyn og kontrollmåle alle mål på båten slik at den er i hht klassereglene. Det betyr at båten må feks. settes i en tank for å måle dybde på skroget og kjølen. I prinsippet så skal alle båter som seiler reggata ha et godkjent målebrev. Det finnes etter hva jeg erfarer, målere og "måletanker" et par steder på Østlandet.
                    I mitt tilfelle så dreier dette seg kun om å få papirene registrert og godkjent her i landet, alle målinger og godkjenninger av båten og alle de tre riggene er godkjente fra Danmark. Jeg har fortsatt ikke fått mine papirer i retur fra Ole Peder Bjørsom tross sikkert 25 purringer, jeg sendte disse papirene til han 12 juni 2007 ! Heldigvis var jeg så lur at jeg tok kopier av alle mine dokumenter på denne båten. Er det noen som kan hjelpe meg med dette ?
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • #11
                      XILIAN, Takk for det

                      Jokko, Skal se hva jeg kan få til...

                      Jo det ble et NM, dog med bare 15 deltagere. Vi må være 20 stk for at dette skal bli et "ordendtlig" NM med medalje fra Seilforbundet Se på: IOM Nordic siden. Jeg selv stakk innom på søndag for å skape listefyll. Neste år bør vi få til 20 stk...

                      Dersom båten kommer rett fra Peter Witt er den nok ikke "målt". Dersom den er "målt inn" så hadde det vel fulgt med et målebrev fra Sverige/selger. Jeg tror vi må skille på målebrev og registrering dvs tildeling av seilnummer.

                      Men, sesong er det jo hele året for den som vil...

                      Det er flere seilaser nå utover høsten. Sandefjord legger opp til en høstserie annenhver lørdag. Vi i NMS, Oslo, skal seile annenhver søndag.


                      Vi sees på banen.
                      Last edited by Roksanti; 23 October 2010, 23:47.

                      Comment


                      • #12
                        Håper at du får ordnet dette for meg Roksanti ! Har et spørsmål til deg også, er det du som er kompis av Harald her på forumet og som var på besøk hos ØMBK ved Sæbyvannet for ca. 4 uker siden ?
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Roksanti View Post
                          XILIAN, Takk for det

                          Jokko, Skal se hva jeg kan få til...

                          Jo det ble et NM, dog med bare 15 deltagere. Vi må være 20 stk for at dette skal bli et "ordendtlig" NM med medalje fra Seilforbundet Se på: IOM Nordic siden. Jeg selv stakk innom på søndag for å skape listefyll. Neste år bør vi få til 20 stk...

                          Dersom båten kommer rett fra Peter Witt er den nok ikke "målt". Dersom den er "målt inn" så hadde det vel fulgt med et målebrev fra Sverige/selger. Jeg tror vi må skille på målebrev og registrering dvs tildeling av seilnummer.

                          Men, sesong er det jo hele året for den som vil...

                          Det er flere seilaser nå utover høsten. Sandefjord legger opp til en høstserie annenhver lørdag. Vi i NMS, Oslo, skal seile annenhver søndag.


                          Vi sees på banen.
                          Da har jeg mottatt mine papirer, tusen takk til deg, Roksanti

                          Skal se om jeg kan få tatt meg en tur innover til dere i løpet av vinteren, det hadde jo vært moro å fått litt leksjon i IOM seiling også, og fått blåst støvet av seilene Nå har jeg ditt telefonnummer, så jeg tar kontakt for å høre om også du skal seile.
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jokko View Post
                            Da har jeg mottatt mine papirer, tusen takk til deg, Roksanti

                            Skal se om jeg kan få tatt meg en tur innover til dere i løpet av vinteren, det hadde jo vært moro å fått litt leksjon i IOM seiling også, og fått blåst støvet av seilene Nå har jeg ditt telefonnummer, så jeg tar kontakt for å høre om også du skal seile.
                            Jokko. Bare en fornøyelse...

                            Jo, vi seiler annenhver søndag utover vinteren. Neste gang blir søndag 14 nov. Velkommen skal du være. Vi seiler ytterst på Malmøya i Oslo. Sundveien 35. der har vi et lite klubbhus. (se på www.finn.no kartsøk)

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X