Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe seilbåt, men hvilken?1000-2000kr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal kjøpe seilbåt, men hvilken?1000-2000kr

    Som tittelen. Skal ha meg seilbåt. Til 1000-2000kr. Noen ideeer?

    Takker på forhånd

  • #3
    Hvordan styring har man på den? Ror og seiltrim? Jeg skal ha en som kan klare liten vinn i elv til mye/en del vind i åpen innsjø

    Comment


    • #4
      Originally posted by KapteinFredrik View Post
      Hvordan styring har man på den? Ror og seiltrim? Jeg skal ha en som kan klare liten vinn i elv til mye/en del vind i åpen innsjø
      Det pleier å være to servoer i disse, en til ror og en til å stramme/slakke seilene.
      Vær klar over at denne båten har noe begrenset seilekapasitet i forhold til de som er en meter lange når det er en del vind, den er kun 61,2 cm. lang !
      Kyosho har en grei båt som heter Seawind som er på meteren, de leveres i byggesett og en slik bygger du opp på noen dager, byggesettet koster vel ca. Kr. 2700. Jeg bygget en slik for noen år side og den seilte greit.

      Første gangen jeg så en slik var på båtutstilingen på Lillestrøm hvor de seilte disse i et basseng ( ser du bor på Lillestrøm )
      Det finnes klubber mange steder i landet hvor de seiler med disse, Oslo er vel det nærmeste stedet for deg. Klubben i Oslo seiler med disse hele året, nå isen legger seg leier de basseng og seiler inne ! Hvis du søker på seawind, så finner du hjemmesiden deres med alle opplysninger. Disse er også enkelte ganger tilsalgs brukte på rcmarked.no og på Finn.no og da pleier de å selges for ca. 2000 komplette med sendere og det du trenger.

      Jeg har tidligere hatt fem forskjellige enkle seilbåter, men har solgt de unna og sitter nå igjen med en IOM ( international one meter ) Dette er kremen innen denne sporten og brukes til å seile NM, EM og VM, men de er kostbare, nye fra 12-15000 og oppover til 35-40000 alt avhengig hvorledes de er bygget opp, men det hender det er noen brukte tilsalgs og da får du de vanligvis for 7000-15000 avhengig av utstyr, bruker tre forskjellige seil størrelser på disse. For å lese om disse kan du søke på IOM.

      Beklager, men jeg vet ikke hvorledes jeg kan hente opp disse nettsidene og legge de ut her på forumet ! Lykke til, det er moro å seile !
      Last edited by jokko; 13 August 2010, 23:06.
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #5
        Takk for svar. Jeg var innom Kyosho i Oslo i dag. Så de hadde Seawind, men den er ikke komplett med servoer og radiosystem Jeg driver egentlig å støper ett skalskip i glassfiber. Så tenkte jeg bare kunne ha en seilbåt ved siden av båten min og den rc båten min(apache 24)

        Comment


        • #6
          IOM-Nordic er vel den sida som er mest oppdatert ( i alle fall på IOM)
          Evt. kan du jo høre litt med Lordvest. Han er oppegående på seilbåter


          Her er for øvrig min IOM --> http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php/40766-Azetone-MK2-(Peter-Witt-design)
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #7
            Seawind finner du her http://www.nsca.no og her har du IOM http://www.iom-nordic org/
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • #8
              Hobbyking.com selger skikkelig billige glassfiber og karbonfiber seilbåter!!! Er det noen som har noen erfaringer?

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X