Announcement

Collapse
No announcement yet.

Båt med to nitro motorer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Båt med to nitro motorer!

    Da er jeg i gang. Har fått noen bilder av skroget som jeg tror kommer denne uken.

    PROSJEKTET:
    Planen er å bygge en båt med 2 motorer.
    Jeg valgte 2 nitro motorer med et turtall på 20.000 omdreininger i minuttet.

    Det Hele startet med en tanke om å bygge en båt med 2 nitro motorer i.
    Jeg hadde en el båt som jeg hadde kjøpt på www.elefun.no . Tanken var å sette 2 motorer i denne båten og få den til å gå sånn passe fort.
    Men HELDIG VIS Var det noen som stoppet meg, å fore slo heller et annet skrog.
    Å nå har jeg FÅTT et skrog gratis!! TAKK!

    Så jeg fikk noen bilder av skorget som kommer til meg om noen dager.

    Legger noen bilder til! Gi meninger om hva som kan være lurt å gjøre under prossen. TAKKER alle som har vert med å bidratt til å få dette till! Takker spesielt: JohnnyStingray, Ozzy, Jørn Markset og Martin Holst.
    Attached Files
    Last edited by andriksen; 11 July 2009, 16:07.

  • #2
    Hehe, Kult skrog, Nå er du jo i gang. Gratulerer og lykke til med prosjektet, det blir knalltøft
    Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

    Comment


    • #3
      Takker Takker!

      Comment


      • #4
        UPDATE
        I dag var jeg å hentet skroget i posten. Så nå er skroget i boks!
        Begynner prosjektet om ca 1 uke.

        Mvh Andreas

        Comment


        • #5
          Originally posted by andriksen View Post
          UPDATE
          I dag var jeg å hentet skroget i posten. Så nå er skroget i boks!
          Begynner prosjektet om ca 1 uke.

          Mvh Andreas
          har du planer om hva slags drivlinje/ hardware du skal bruke?
          Offshoreelectrics har en del hardware som kan passe.
          Har ikke peiling på hva slags propell du skal bruke...
          hvilken størrelse på motorene er det du har planer om?
          to 21. motorere kan bli litt plundrete, kanskje du burde ha noe større...
          Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

          Comment


          • #6
            Tenkte kansje å sette to Bensin motorer i. Bare den ikke blir for tung. Jeg fant også ut at de motorene ble litt små.
            vi for s når prosjektet starter.

            Comment


            • #7
              Originally posted by andriksen View Post
              UPDATE
              I dag var jeg å hentet skroget i posten. Så nå er skroget i boks!
              Begynner prosjektet om ca 1 uke.

              Mvh Andreas
              Ref denne posten startet prosjektet idag. Da er vi veldigs spente på hva du har fått gjort? Du kan jo legge ut noen bilder?
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • #8
                Jeg tror han leker med edderkoppene som fulgte med skroget.

                Bra du likte det, da. Så nå venter vi i spenning på fortsettelsen. Fortell om planene; race-inspirert eller cabin cruiser, osv?
                I`m BACK!

                Comment


                • #9
                  Jaggu ble det stille...

                  Ja...skjer det noe, eller??? Eller ender dette skroget sine dager i en ny støvhaug i Sandnes? Bare enda èn med masse planer i hue, og ingenting på bordet? Hmm....
                  I`m BACK!

                  Comment


                  • #10
                    Sorry for at jeg ikke har skrevet noe. Men jeg kan låve dere at jeg har planlagt hva jeg skal gjøre, har vare vært lit dårlig tid i løpet av ferien. Jeg har også fått et lite kurs på hvordan jeg kan bygge glass fiber topp perfekt. Hold dere opp datert, har kansje bestemt meg for to 10cc i båten.
                    Ja jon det ble en del leking me edder koppene

                    Mvh Andreas med sine ville ideer

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by andriksen View Post
                      har kansje bestemt meg for to 10cc i båten.

                      Definitivt "Overkill" i det skroget! Så sant du ikke får 2 slike motorer kastet etter deg, så spar en del kroner på å gå ned litt på størrelsen.
                      Var jeg deg ville jeg også kappet ned skroget litt. Da får du en lavere og kanskje litt stødigere båt ut av det.
                      I`m BACK!

                      Comment


                      • #12
                        ja mulig det.... Har tenkt på det. hmm.... kansje jeg bare skal gå for de to andre motorene alike vell?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andriksen View Post
                          ja mulig det.... Har tenkt på det. hmm.... kansje jeg bare skal gå for de to andre motorene alike vell?
                          Det går sikkert bra nok..
                          Men hvordan er det og få festet klemmhylser på akselen på disse motorene?
                          blir vell litt problematisk siden det er bil motorer.
                          Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                          Comment


                          • #14
                            nja, men jeg har jo dreie maskin, og går andre året på mekken, så lage noe skal jeg nokk få til!

                            Takk!

                            Comment


                            • #15
                              update

                              Nå er det skole, det vil si, prøver og lekser, men jeg skal prøve å gjøre det jeg kan.

                              Jeg har funnet de 2 motorene som jeg ville ha i båten, men problemet er at begge motorene mangler komperasjon. men jeg skal begynne veldig snart med å lage fester til motorene i kryss finer. Ser for meg at dette prosjektet blir ferdig til sommeren, 2010. Jeg må gjøre dette grundig sånn at det blir fint!
                              kan være jeg blir ferdig i vinter, siden det er jo litt ferier da.

                              Mvh Andreas

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X