Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbin motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turbin motor

    Hei,

    Noen her som har erfaring med turbin motor for båt?
    Jeg har to Katamaraner, en RTR båt på 120cm å en som snart er ferdig bygget på 180cm... har lyst å prøve meg på å montere inn èn eller to burbiner i en av dem...men er usikker på hva som kreves av skroget... noen tips?

  • #2
    Hvis du planlegger å kjøpe skrog og montere inn jetmotorer, hvor stort er budsjettet ditt?
    Hvor mye penger har du tent å bruke på prosjektet?
    Greit å vite det for å kunne komme med anbefalinger.

    Last edited by Haralde66; 14 February 2010, 08:03.
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • #3
      Originally posted by harald1966 View Post
      Hvis du planlegger å kjøpe skrog og montere inn jetmotorer, hvor stort er budsjettet ditt?
      Hvor mye penger har du tent å bruke på prosjektet?
      Greit å vite det for å kunne komme med anbefalinger.

      YouTube- Turbine Powered Model of the Miss GEICO Mystic

      Jeg har to skorg, så et av dem bør være brukelig. Mitt budsjett blir noe lavere enn fra denne filmen. Har sett den og resten av dem på youtube flere ganger. Jeg har sjekket litt å sett at det vil koste meg ca 30000,- for komplett turbin kit fra Jet Cat.

      Comment


      • #4
        Fint!. Da vet du omtrent hva et slikt prosjekt vil koste, ca 50-150 000kr.
        Hvis du har bygd båter før er det bare å sette igang!
        Hvis du derimot aldri har bygd en båt tidligere vil jeg anbefale deg å trene ved å bygge en noe rimeligere båt først.
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #5
          Originally posted by stian.gf View Post
          Jeg har to skorg, så et av dem bør være brukelig. Mitt budsjett blir noe lavere enn fra denne filmen. Har sett den og resten av dem på youtube flere ganger. Jeg har sjekket litt å sett at det vil koste meg ca 30000,- for komplett turbin kit fra Jet Cat.

          Sier bare sett i gang jeg!
          Hvis du har litt teknisk insikt og kan bruke henda, så går det greit og bygge en slik båt bare du tar deg tid.
          Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

          Comment


          • #6
            Originally posted by stian.gf View Post
            Hei,

            Noen her som har erfaring med turbin motor for båt?
            Jeg har to Katamaraner, en RTR båt på 120cm å en som snart er ferdig bygget på 180cm... har lyst å prøve meg på å montere inn èn eller to burbiner i en av dem...men er usikker på hva som kreves av skroget... noen tips?
            Hvordan går det med byggeprosjektet Stian?
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X