Announcement

Collapse
No announcement yet.

MHZ Mystic C5000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MHZ Mystic C5000

    Har gått og siklet i 1 års tid på dette skroget og nå skjer det endelig noe
    Venter skrog og hardware denne/neste uke Levert fra MHZ.

    Lurte lenge på om jeg skulle ha turbiner i den, men fant ut at jeg ikke var villig til å betale den regninga helt enda. Så bestemte meg for et heftig børsteløs oppsett som erstatning..Ikke heeelt det samme, men man får hvertfall fart i skuta som heller mot/over grensa til galskap

    Tenkte å sette den opp med 2 stk Lehner 3060 eller 3080 med 2stk Schulze Fut-XXL-40.303WK.
    Er i snakk med Lehner ang. dette oppsettet og de virker veldig positive.
    Planlegger å benytte 10-12 celler lipo pr motor.

    I følge Lehner trenger jeg minimum 35c batterier.
    Har leitet litt rundt og funnet ThunderPower G4 Pro batterier som leverer 45c
    Så lurer jeg på om det er noen her som har noen erfaringer med disse ?
    Og med tanke på lading lønner det seg å kjøpe flere 4/5/6 celle batterier og paralell koble ?

    Bilder vil smått begynne å dukke opp så fort den er i hus.
    Last edited by Olemann; 26 June 2010, 23:23. Reason: Skrivefeil
    Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
    Kyosho Inferno GTII (Stock)

  • #2
    Det der var jo ikke bare litt heftig heller da... Hva er skroglengden på den der?

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • #3
      skroget er 1846mm langt og vil ha en total vekt ferdig bygget på i underkant av 20kg.
      Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
      Kyosho Inferno GTII (Stock)

      Comment


      • #4
        Originally posted by Olemann View Post
        skroget er 1846mm langt og vil ha en total vekt ferdig bygget på i underkant av 20kg.
        Respekt... Så ut til å flytte seg ganske bra de 20 kg'ene på videoen. :P

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • #5
          Går allerede nå å gleder meg til å få den sjøsatt. Men kommer nok til å ta noen timer, selv med alle delene klare..
          Håper bare jeg får det til, siden dette er mitt første EL båt prosjekt.
          Har bygget et par nitro V bunner, men aldrig cat. Så dette blir spennende.
          Er godt de er veldig behjelpelige hos MHZ og Lehner, når det kommer til oppsett av båten.
          Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
          Kyosho Inferno GTII (Stock)

          Comment


          • #6
            kan eg få spørre om total kost?
            Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
            tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

            Comment


            • #7
              Er ikke helt sikker på hva det vil ende i enda, men tipper et sted mellom 35k-45k med batterier.
              Kan strekke meg en del lengre, men føler ikke at jeg har noe behov for det. Finnes jo mere enn lekebåter å bruke pengene på
              Last edited by Olemann; 22 June 2010, 22:50.
              Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
              Kyosho Inferno GTII (Stock)

              Comment


              • #8
                Da er motorene bestillt. Endte opp med 2stk Lehner 3060/8, etter litt diskusjon med Lehner, Schulze og MHZ kom vi frem til dette motor valget på 2stk Shulze 40.303WK regulatorer drevet av 2stk 12s2p 10Ah+ LiPo batterier.
                Da gjenstår det bare å få bestilt regulatorene og lipo batteriene

                Noen som vet noe om leveringstidene til Finedesignrc.com ?
                Last edited by Olemann; 26 June 2010, 23:24. Reason: Skrivefeil
                Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
                Kyosho Inferno GTII (Stock)

                Comment


                • #9
                  Da er Regulatorene bestillt.
                  Ble litt forandring i planen og har valgt å prøve 2stk ETTI HV 200A Opto Navy Competition.
                  Sparer jo noen kr på dette, som jeg kan legge i bedre batterier og annet utstyr.
                  Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
                  Kyosho Inferno GTII (Stock)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Olemann View Post
                    Noen som vet noe om leveringstidene til Finedesignrc.com ?
                    Er nok kanskje ikke dette du vil høre, men har i den siste perioden kommet noen dårlige tilbakemeldinger ang Chris Fine (eieren av Finedesignrc). Flere ved andre forum bla OSE som ikke har fått varene levert.

                    Ville tatt kontakt med Chris snarerest mulig og på en pen måte høre om pakken er sendt og at alt går etter planen.

                    Comment


                    • #11
                      Takker for tipset.. LITT kjipt om 11k blir borte!

                      Edit: Da er mail sendt til Chris, håper jeg ikke trenger å bekymre meg over pengene.
                      Last edited by Olemann; 30 June 2010, 15:55.
                      Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
                      Kyosho Inferno GTII (Stock)

                      Comment


                      • #12
                        Gi et vink her hvis du får problemer. Kanskje vi kan hjelpe.....................
                        Bygger O-35 båt.
                        Ellers seriøst ute av tellinga.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Anbjørn View Post
                          Gi et vink her hvis du får problemer. Kanskje vi kan hjelpe.....................
                          Skal gi lyd når jeg føler det har gått urimelig tid på å få svar.
                          Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
                          Kyosho Inferno GTII (Stock)

                          Comment


                          • #14
                            Da har jeg fått svar fra Chris, og motorene blir sendt denne uka. Han ventet bare på en del jeg har bestillt skulle ankomme butikken. Ser ikke ut til å være noen grunn til bekymring.
                            Kyosho Inferno ST US Sports (TeamOrion CRF .28/Alpha .24)
                            Kyosho Inferno GTII (Stock)

                            Comment


                            • #15
                              Sikker på at det var Chris selv? Slik jeg har hørt så driver ikke Chris butikken lengere, men at broren hans har tatt over. Dette er vistnok også noe av grunnen til at ting ikke har gått som det skal derfra i det siste. Er som sagt et par stykker fra statene som mangler div motorer, skrog o.l som skulle vært levert av dem, men om du har snakket med han så får vi håpe at det går som det skal her.

                              Ikke for og uroe eller spre falske rykter, men når det er snakk om så mye penger så kan det være greit og følge med så ting går som det skal. Anyway ser ut som et rått prosjekt dette. Lykke til.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X