Announcement

Collapse
No announcement yet.

Delta Force Sniper 45 på 12S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Delta Force Sniper 45 på 12S

    Som noen muligens vet så begynte jeg på en FE DF Sniper i fjor.
    Jeg lovte å lage en liten byggetråd på denne så her kommer den, bedre sent en aldri.
    Det går ikke så fort men jeg ha fått forsterket skroget med carbonfiber samt fått montert og plassert endel hardware.
    Carbonfiberen var noe skikkelig herk å få til skikkelig, i allefall det som er på utsiden av railsa. Men etter herding i god temperatur så må jeg si meg godt fornøyd med resultatet.
    Som dere sikkert ser så har jeg spart på epoxien og ikke gått for den blanke looken.
    Denne båten blir tung nok allikevel.
    Drivaksel er en 5mm pianotråd som går i 6stk lukkede kulelager fordelt i et messingrør.
    Motor er en Lehner 3080/7.
    ESC er en Schulze xxl 40.300 god for opp til 14 celler.
    Batterier er 4 stk. Hyperion VX 6S/5500mAh. Disse skal kobles i 12S/11000mAh.
    Skrog og hardware kommer fra Fokus Racing utenom strutten som er en M&D.
    Propell vet jeg ikke helt ennå en jeg skal starte med en X460/3 til å begynne med så får vi se.

    Jeg skal prøve å oppdatere etter hvert som det er noe framgang.
    Attached Files
    Bygger O-35 båt.
    Ellers seriøst ute av tellinga.

  • #2
    Som vanlig meget forseggjort arbeid Anbjørn. Dette blir topp. Lykke til videre med Sniperen.
    BHRT/N-492
    AM Conquest 43 m/Zenoah 260 Hornet BHH - AC Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 ProMod CC Racing
    www.bhrt.no

    Comment


    • #3
      Oi, dette ser jo helt sykt ut. Så flott arbeid du gjør. Nesten sånn at jeg burde gå å gjemme meg.

      Blir gøy å se denne i sving. Stå på!
      Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

      Comment


      • #4
        Takk for flotte tilbakemeldinger
        En liten oppdatering her.
        Nå gjenstår det i all hovedsak bare å lodde plugger på batteri og motorkabler.
        Jeg har mulighet til å lage både batteri og motorkabler meget korte, men jeg er litt usikker på hvor korte. Greit å ha litt å gå på hvis utstyret skal i en annen båt. Flytemiddel og litt annnet smådill må også monteres.
        Jørn sendte meg bulkheadfitting så den saken er i boks.
        Forøvrig så må jeg si meg meget fornøyd med braketten til speedkontrolleren. Laminerte denne i carbonfiber under trykk for å få den lettest og sterkest mulig. Kun 58gram veier den
        Jeg har bestilt meg en skikkelig powersupply (60A) til laderne og regner med jeg har den i løpet av neste uke.
        Anbjørn
        Attached Files
        Bygger O-35 båt.
        Ellers seriøst ute av tellinga.

        Comment


        • #5
          Df ione skute.

          Nydelig arbeid Anbjørn !!!!

          Dette ser jo bare helt rått ut , må komme til å gå noe helt for jæ......

          Godt du har satt i litt fester til cowlingen , holder nok ikke bare med å tape denne om(når) du skulle gå rundt. Ikke veldig mye som gjenstår nå , dette rekker du innen høstferien

          Stå på videre !
          Helge
          2 fast 4 U - kanskje.....

          Comment


          • #6
            Meeeget vellykket test i går kveld.
            Dette her drar virkelig skinnet av pølsa.
            Meget konservativ kjøring:
            Bygger O-35 båt.
            Ellers seriøst ute av tellinga.

            Comment


            • #7
              Hvor mange hytteeiere rapporterte en UFO suse rundt på vannet idag?

              Den lyden der er jo fantastisk!
              Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

              Comment


              • #8
                Holly . Gratulere Anbjørn. Her går det virkelig unna .
                BHRT/N-492
                AM Conquest 43 m/Zenoah 260 Hornet BHH - AC Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 ProMod CC Racing
                www.bhrt.no

                Comment


                • #9
                  Gratulerer Anbjørn !!!!
                  Dette ser helt kanon ut , denne går fort !!! Bllir spennende å følge den videre og se hvor mye du kan presse denn før den blir fly )
                  2 fast 4 U - kanskje.....

                  Comment


                  • #10
                    Joda dette går unna. Det værste er at dette var stort sett 50% pådrag.
                    Jeg tøffet meg vel opp i 60-70% et sekund eller to men ga meg fort på det.
                    Må bli mere fortrolig og ha en bedre plass å kjøre på før jeg øker på.
                    Batteriene bør også få en litt rolig start på livet for å få god levetid.
                    Jeg må også øke nivået for batteri cut off fra 3.0V til 3.2V da jeg syntes jeg hadde kjørt ganske lenge uten cut off.
                    Når jeg nå har gått gjennom filmklippene så har jeg faktisk over 6min med kjøring PÅ FILM, og da er det nok noe som ikke er filmet også.
                    Når jeg så ladet batteriene etter endt kjøring så fikk jeg innpå ca 4400mAh på hvert 5500mAh batteri,
                    noe som faktisk er helt perfekt ettersom de ikke bør lades ut noe særlig mer enn 80%
                    Har CG på 33,5% nå, men må helt sikkert over 35%.
                    Skal finne riktig CG med å teipe på noen felglodd ved neste kjøring.
                    Bygger O-35 båt.
                    Ellers seriøst ute av tellinga.

                    Comment


                    • #11
                      Litt frekt å spørre men hva er prisen på motoren og esc??..meget pent laget båt=)

                      Comment


                      • #12
                        Takk for det!
                        Motor: Lehner 3080/7 HiAmp-LK


                        Esc, Schulze fut-xxl-40.300WK,

                        eller
                        ICARE, electrics, electric accessories, motor controller, brushless motor


                        Logga 133kmt på GPSen på Lørdag
                        Anbjørn
                        Bygger O-35 båt.
                        Ellers seriøst ute av tellinga.

                        Comment


                        • #13
                          hei...du kunne ikke fortelle litt om hvordan du har koblet batteripakkene,ser du bruker 4 pakker,noe ala det samme som jeg har tenkt å bruke men sliter med å finne noen gode forklaringer på hvordan ting kobles...er di 4 pakkene parallell koblet til 2 pakker?..

                          er det noen sider på nett som forklarer dette temaet bra,så sleng meg en link=)

                          mvh Arne

                          Comment


                          • #14
                            Hei,
                            2 og 2 6S pakker er koblet i serie (Pluss fra ene pakken kobles til minus på den andre pakken)
                            Dette blir da som en 12S pakke å regne.
                            Deretter parallellkobles disse.
                            Dette blir da 12S-2P
                            Har ikke noen link men er du fremdeles usikker så send meg mailadressen din så kan jeg få tatt et bilde å sende deg.
                            Koble for all del ikke dette sammen uten at du er helt sikker på hva du gjør...........
                            Dette oppsettet mitt drar 340 amp + under akselerasjon, så pass på at du bruker skikkelige koblinger.
                            Båten gikk steady 135kmt forrige tur. Har gjordt noen modifikasjoner i etterkant men har ikke fått testet disse skikkelig ennå.
                            Anbjørn


                            Originally posted by bull7 View Post
                            hei...du kunne ikke fortelle litt om hvordan du har koblet batteripakkene,ser du bruker 4 pakker,noe ala det samme som jeg har tenkt å bruke men sliter med å finne noen gode forklaringer på hvordan ting kobles...er di 4 pakkene parallell koblet til 2 pakker?..

                            er det noen sider på nett som forklarer dette temaet bra,så sleng meg en link=)

                            mvh Arne
                            Bygger O-35 båt.
                            Ellers seriøst ute av tellinga.

                            Comment


                            • #15
                              Hadde en fin dag ved vannet i dag.
                              Prøvde 3 forskjellige propeller men fikk overraskende like GPS målinger.
                              Propeller: Prather 260, 265 og 270 redusert til 67mmHastigheter: 137,4km/t, 138,7km/t,137,8km/t

                              http://www.youtube.com/watch?v=PZCxe2Yg218

                              Se videoklippet først.......
                              Attached Files
                              Bygger O-35 båt.
                              Ellers seriøst ute av tellinga.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X