Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katamaran(class 1 copi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Katamaran(class 1 copi)

    Hei har støpt en Katamaran, og har ingen erfaring med dette! Så det jeg trenger hjelp til er 2 ting. Hvordan setter jeg denne båten sammen(altså topp med bunn? (Har hørt noe om poppnagler og lim, funker dette? og isåfall hvordan gjøres dette?) Og hvordan skjærer jeg bort glassfiberen mellom spissene? Den andre tingen er hvordan motor og deler, etc, bør jeg kjøpe til denne båten? Har ingen ting førløbig så hadde vært fint med en beskrivelse av alt jeg trenger, helst med linker til en nettside??? Båten er ikke den letteste og nå veier den 5 kg, men det er en del som skal skjæres vekk. Så trenger en stor motor da jeg vil ha båten til å gå ganske fort. Vedlegger noen bilder av hvordan den ser ut til dags dato.

    Bilde 1: Sånn en tillsvarende båt ser ut, når den er feridg. Denne veier ca 2,5 kilo.
    Bilde 2: Sånn båten ser ut nå
    Bilde 3:
    Bilde 4:
    Bilde 5: Lokket, skjærer en liten kant(hvor stort ca?) Og i selve båten skjærer en liten opning som lokket kan ligge i?
    Bilde 6:Lokket fra undersiden.
    Click image for larger version

Name:	IMG_1194.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	788818Click image for larger version

Name:	IMG_1195.jpg
Views:	1
Size:	29.6 KB
ID:	788819Click image for larger version

Name:	IMG_1196.jpg
Views:	1
Size:	24.1 KB
ID:	788820Click image for larger version

Name:	IMG_1197.jpg
Views:	1
Size:	18.4 KB
ID:	788821Click image for larger version

Name:	IMG_1199.jpg
Views:	1
Size:	27.3 KB
ID:	788822Click image for larger version

Name:	IMG_1200.jpg
Views:	1
Size:	25.7 KB
ID:	788823
    Tusen Takk for svar, MVH Nicolay!
    Attached Files

  • #2
    Hei !
    etter det jeg kan se er dette en båt som er laget av Leif ellingsen på saltrød.

    Jeg foreslår at du kontakter han for detaljer vedr. sammenstøping av denne da han har laget mange av disse tidligere. Leif er eier av forma og derfor er han rett mann.

    Men jeg stusser litt på det du sier om vekta , denne båten bør ikke veie mer enn maks 1,5 kilo når den er satt sammen før du monterer inn hardwear og motor og radioboks. Hvis den gjør det vil total vekta komme på ca 8,5-9 kg , noe særlig tyngre enn det og du får ikke denne båten til å gå noe særlig fort , selv med sprek motor......
    Mvh
    Helge.
    Mvh
    Helge.
    2 fast 4 U - kanskje.....

    Comment


    • #3
      Hei Helge!*
      Hmm, den er støpt med 2 lags glassfiber duk. Førse gang jeg støper så mulig brukt litt mye duk, polyester osv.... Men vet den veier ganske mye! Selvom jeg ikke får satt inn motorer i den, grunnet for mye vekt. Vil jeg ihvertfall sette den sammen, så er den ihvertfall ferdig og klar. Burde kanskje heller ha støpt i noe annet? eventuelt ett lag?

      MVH Nicolay

      Comment


      • #4
        Hvor mye veier den nesten tilsvarende du har?

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X