Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge båt

    Heisann,

    har lyst å bygge en båt skal brukes som plattform for et ekkolodd for å måle opp dybden i et par vann jeg fisker mye i. Det er med andre ord ikke noen racerbåt vi snakker om, men heller noe som seiler rolig avgårde.

    POC utgaven blir mest en katamaran, sannsynligvis laget av avløsrør, 110 eller 200mm, med 45 graders bend som "baug". inni rørene blir det plass til en motor, og en batteribank. Batteribanken for likevekt, og en motor i vært rør for fremdrift og styring.

    Jeg har begynt å handle inn noen greier, blant annet et par motorer,
    Swap out poorly running or downright faulty gear box motors for this pair of brand new, high quality 25mm, 12V, 1000RPM replacements and give your electrical and testing equipment a new lease of life. Benefiting from high torque and low noise, these motors are solidly constructed and ready to install in numerous applications. Specifications: Torque: 1.5 N*cm 12V DC 1000RPM Diameter: 25mm Length: 52mm Shaft diameter: 4mm Weight (each): 76g Pack size: 2 motors Brand new and unused A-135_x2.

    et par hastighetskontrollere
    Aluminum Front One Way Tube Differential for 3Racing 1/10 Sakura D3 D4 Drift Car. 2pcs 10A ESC without brake. This ESC can work with 130/180/260/280/380 Brushed Motor. Continuous current 10A Max 20A< 30s Pulsed 30A< 5s.

    og en ardupilot 2.6

    I teorien (min) skal dette passe sånn ca sammen.

    Men der stoppet også mine kunnskaper om hva jeg trenger.

    Jeg antar at jeg trenger en propell aksling, en hylse for å gå gjennom skroget og en propell, siden jeg ikke har gjort dette før, blir da spørsmålene hva jeg trenger av overnevnte deler, samt tips til størrelse på propell, evt en advarsel om at jeg er helt på villspor og må finne på noe helt annet.
    ~Cral

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X