Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chris Craft Barrel Back

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16

    Dette ser jo veldig bra ut.

    Her er litt stoff om glassfiber og magognybåter: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=329811

    Dette forumer har mye bra: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1301317

    Comment


    • #17
      Takk for linkene! Tror det blir lettere enn jeg frykter. Skal bruke zpoxy på fiberduken, er det en fordel og tynne denne? Ser at de har brukt west system sammen med "denatured alcohol", noen som vet hva det er? Google sier rødsprit men ble usikker på om det var så enkelt...


      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment


      • #18
        Jeg bruker West system som jeg tynner med rødsprit. Fungerer veldig bra på de båtene jeg har brukt dette.

        Comment


        • #19
          Tenkte jeg kanskje ville bruke fortynnet epoxy for at d ble enklere med er usikker....


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment


          • #20
            Epoxyen bør tynnes ut for å mette fiberduken lettere. Med ufortynnet er det fort gjort å få "tørre" flekker og bobler mellom duk og skrog i tillegg til at epoxyen er seigere: lettere at duken flytter på seg.. Det blir også enklere få til en jevn overflate med fortynnet. Med ufortynnet kan finishen lett bli ujevn og "bulkete" som krever endel pussejobb etterpå.

            Dette er min erfaring, det finnes sikkert andre måter å gjøre dette på.

            Comment


            • #21
              Takk for genialt tips! Med andre ord bedre med mange tynne lag enn ett par tykke. Såg i en video på youtube at de brukte 1:1 ferdigblandet epoxy og tynner. Har du noen erfaring med forhold mellom disse?


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment


              • #22

                Då var det lagt første lag med duk og epoxy😖😖😖😖


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment


                • #23



                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment


                  • #24
                    Det ser jo jevnt og bra ut. Har du fått lakkert båten?

                    Comment


                    • #25
                      Har vært noen trege uker i boden i d siste. Får liksom ikkje lagt mer en ett lag om gangen. I tillegg måtte jeg slipe ned dekket og legge ny duk. Vanskelig uten og få masse renninger i epoxyen..... men trur at eg er i go "steam" i løpet av denne uka😎 begynner ikkje med lakk før alt av motor og drivlinje er installert. Vekt fordeling skal passe vannlinjen til slutt😎


                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X