Announcement

Collapse
No announcement yet.

TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fikk satt noen tider i helgen.

    Det merkes at de helvetes 12erne har begynt å kjøre. dekk smøringen er sauset inn i teppet. noe som gjør at om ikke du smører så plukker du opp all driten fra teppet. Det igjen fører til null grep.

    Det hadde ikke vært noe stort problem om dekka foran kladdet mere en bak seg slik som de gjorde på RWD Xrayen.

    Men når jeg kjører spool foran så jobber frem dekka mere slik at det kliner seg bak først. da blir den overstyrt.

    Ble til at jeg og kjøpte dekksmøring..

    Problemet da er at jeg får noe svin mye grep og traction roll var garantert om jeg prøvde å kjøre fort.

    Prøvde og stive den opp men den ble da for høy samt at dempingen kansje er i svakeste laget.

    Fungerte bedre å senke den til noen millimetere over teppet.

    Etterhvert som ting roet seg ble det noe bedre. Men så kom dekka inn igjen og da var traction roll tilbake.

    Prøvde og å legge inn endel bly foran for å få ned tyngdepunktet. Samt å legge noe på andre siden av motoren da den løsingen jeg hadde med skrue, spacer og mynter ut fra ett skrue hull på girkassa, knakk på sørli.

    Bilen veide hele 1463gram.. Det er for mye!

    Når dekka var passe og jeg bare smurte bak samt at høyden var mere riktig ble den veldig fin å kjøre. Da var den gøyal å kjøre.

    Brukte ett nissan S15 kaross som jeg fikk med når jeg kjøpte touring kaross til xrayen. Den var uten stor GT vinge så den kan nok ha gjort ting litt mere vanskelig for meg. Subaruen skal brukes når jeg har funnet ut av ting litt bedre.

    Tror de shimsene foran samt nye kuleledd gjorde ting mere stabilt og gjevnt.

    Kjørte 295 runder.
    Bestetiden kom ikke før runde nr 285.
    Kan ikke si meg fornøyd med det da det er dårligere en Xrayen med RWD.

    Beste tid ble 8.220

    Målet er under åtte sekunder.

    Bilder kommer..
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • Click image for larger version

Name:	Bilde 001.jpg
Views:	1
Size:	33.0 KB
ID:	775605Som nevnt før ble servoen flyttet til venstre for å bedre vektfordelingen foran.
      Click image for larger version

Name:	Bilde 003.jpg
Views:	1
Size:	48.5 KB
ID:	775606Intellect lipo stickpack. De er litt lange så må nok trikse litt for å få batteri holderen lengre ut. Kan jo brukes med fordel for å få ønsket vekt fordeling.
      Click image for larger version

Name:	Bilde 002.jpg
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	775602Blyet jeg la under front fangeren sist helg. Legg merke til hvor slitt høyre fremhjul er. (venstre på bildet) Det blir nok satt bak neste gang.

      S15 trenings kaross.
      Click image for larger version

Name:	Bilde 006.jpg
Views:	1
Size:	41.8 KB
ID:	775604Click image for larger version

Name:	Bilde 005.jpg
Views:	1
Size:	40.3 KB
ID:	775603
      Last edited by MatsNorway; 28 September 2014, 19:32.
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment


      • Dette er bra det Mats Stå på, kult å se den gamle ræsern

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • Det største problemet er traction roll. Så driver å grubler på liggende servo igjen.
          Click image for larger version

Name:	Servofeste.jpg
Views:	1
Size:	23.9 KB
ID:	775788
          btw. Det dempertårnet har noen dårlige løsninger. Tegn opp hullene så de har samme avstand fra festet på bærearmen. Da slipper du å justere høyden når du endrer plassering.
          Last edited by MatsNorway; 18 November 2011, 21:22.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

          Comment


          • dette er en av mine favoritt-tråder her på forumet.. snasent det servofestet der

            plejmo
            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
            Smått&Rått Harstad

            Comment


            • jikes lenge siden jo.

              Servo festet blir ikke slik. Jeg tenker å lage en mere elegant løsning som bruker original fester men får servoen til å mere liggende posisjon.

              Jeg har ikke glemt bilen. Men jeg har fyrt opp andre interesser og mål. I tillegg mangler jeg liksom ett sted å jobbe med dette. men jeg har fått meg en plan B. Hint: shapeways

              Tenker å hive rundt å øke kvaliteten jeg har liggende på komponentene. Tamiya dempere hovedsaklig.

              jeg kjøpte og en sakura i fjor. Den er ikke kjørt enda. :P

              Enkle ting som å maskere, lakke, og kutte til karosserier samt finne korrekt plassering til hullene til holderene er en plage..

              Sakuraen blir nok ikke gammel. Men jeg skal kjøre den endel først.

              Var kult å lese igjennom tråden igjen.
              Last edited by MatsNorway; 15 March 2013, 20:04.
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • Har endelig kjøpt Lexan sakser. Og som vi vet så er verktøyet halve jobben. Kan hende jeg blir litt mere aktiv fremover.

                Har fått lagd ett servo feste som senker tyngdepunktet. Bilder kommer.
                Click image for larger version

Name:	IMAG0064_1.jpg
Views:	1
Size:	23.5 KB
ID:	781666
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment


                • Click image for larger version

Name:	IMAG0066.jpg
Views:	1
Size:	27.3 KB
ID:	781678
                  Kjøpt nye kulelagre. De som jeg hadde er jo over 10år gamle. Og rakler.
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • Hvor finner jeg smale servohorn/armer? jeg trenger en mindre en vanlig da en typisk servo saver er for tykk rundt senter.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • Ny servoholder

                      Tok litt tid. Men her er bilde av første test på "nye" servoholderen. 3D printet og lagd av shapeways.com Den ble lagd mest for å sjekke om den passet egentlig. Det gjorde den ganske bra. Jeg hadde tenkt på det lenge. Men så en dag sa jeg.. fuck it.. få det gjort. Så 2-3 timer senere var den tegnet og bestilt.

                      Men sliter med å finne servohorn/saver som er liten nok. Mulig jeg 3D printer en del for den jobben og..


                      Click image for larger version

Name:	IMAG0729.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	783109Click image for larger version

Name:	IMAG0728.jpg
Views:	1
Size:	17.6 KB
ID:	783108
                      Last edited by MatsNorway; 28 September 2014, 20:03.
                      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                      Comment


                      • Revidert løsning med egendesignet servoarm som er bestilt i dag. Blir da 3D printet i stål. (Litt anderledes en på bildet)

                        Click image for larger version

Name:	Laydown servo with custom servoarm.jpg
Views:	1
Size:	20.3 KB
ID:	783869

                        Neste variant får ett ekstra ledd som gjør at uh.. stagene ut til hjulene får samme avstand og vinkler. Denne er ikke tegnet enda så kan fort bli en stund til :P

                        Blir etter at jeg har kjørt denne litt igjen. Den er nær senter så er ikke helt krise. Ikke for meg og mitt nivå. Tror jeg..
                        Last edited by MatsNorway; 14 November 2015, 22:51.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • Må finne en annen sjappe en Shapeways.com. Kvaliteten på stål printing er ikke bra nok. Kan vel se om jeg heller burde prøve alu.
                          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X