Announcement

Collapse
No announcement yet.

TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har skjært bort riller og annet tjafs på chassiet. Har begynt å frese i chassiet for å få ned vekten. Driver å merker opp med teip hvor jeg skal fjerne gods.

    Click image for larger version

Name:	RC 097.JPG
Views:	1
Size:	79.3 KB
ID:	765072 Click image for larger version

Name:	RC 137.jpg
Views:	1
Size:	68.2 KB
ID:	765073

    Tenkte og å kjøre uten plastdeksler på både ESC og radio for å spare vekt og for å få bedre kjøling. Kan jeg bruke tosidig teip for å holde ESC?

    Det er noe elektronikk på fartskontrolleren som har blitt dekket av noe hvit guffe. Kan hende den har gitt tapt for motorern, slik som Martin sa.
    Last edited by MatsNorway; 14 October 2009, 22:35.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • #17
      Har nå blitt ferdig å frese i chassiet.


      Har latt girkassene være "tette" for å slippe å vedlikeholde den mellom hvert løp/tur.

      Click image for larger version

Name:	IMG_1409.jpg
Views:	1
Size:	38.3 KB
ID:	765075

      Ble litt stykt i fronten på siden da jeg freste bort for mye.
      Click image for larger version

Name:	IMG_1411.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	765076

      Click image for larger version

Name:	IMG_1413.JPG
Views:	1
Size:	86.6 KB
ID:	765077

      Click image for larger version

Name:	IMG_1417.jpg
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	765078
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment


      • #18
        Noen som er snille og vet noe av det jeg lurer på?
        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

        Comment


        • #19
          Fest med dobeltsidig ja.

          Men burde du ikke ha plastdekslene på på elektronikken? Er jo en grunn til at de er der sååå mye vekt er det vel ikke snakk om
          || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

          Comment


          • #20
            Øverst ser du hvor mye sand det var inni farts regulatoren.

            Mene burde kansje kjøre med plast deksler ja.
            Var det med varmen da.

            Men må jo gå hele veien syns du ikke?
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • #21
              blir den veldig varm? Du har jo "NOE" mer luftehull nå da
              || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

              Comment


              • #22
                hehe har noen nå ja.

                I følge Martin er den for pinglete for motoren. Så om den forsatt funker så må den helst vare ett heelt løp.

                hjulopphenget er og mos btw men det henger sammen.
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment


                • #23
                  Tror du skal ha ganske drøy kjøling, hvis du skal få en for ESC med for stor motor til å overleve.
                  Du kan jo ha flaks med en kombinasjon av lett dreving, god kjøling og dårlig batteri.
                  Dessuten så har vel den kjøleribba en funksjon, ville hvertfall ikke kjørt uten den...
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #24
                    Grubler på meningen med livet.

                    Og at bilen har en bakkeklaring på 6-7mm.

                    Yeah racing har litt suspekt finish invendig.

                    Man kan se avtrykk av gjengene på innsiden.
                    Hadde tamiya hatt plast dempere på 50mm hadde de vært å foretrekke. Siden de ville vært lettere en Yeah racing sine.
                    Last edited by MatsNorway; 15 October 2009, 22:41.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • #25
                      ja detta tror jeg blir en killer bil......
                      Morten Randen 1984 modell.
                      www.lanekassen.no

                      Comment


                      • #26
                        Skal leite etter 5mm alu aksler i morgen så jeg får litt lettere deler i girkassa.

                        Diffen foran ble fint smørt og går lett og fint, diffen bak er fylt opp med crank grease med teflon, bak diffen har jeg tro på.

                        Tipper vekten blir lavere en 1550gram
                        Last edited by MatsNorway; 14 November 2015, 22:01.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • #27
                          Regulator og mottaker kan du bare plukke ut og putte i tynn krympestrømpe Old school metoder er gøy Det hvite i regulatoren er bare kjølepasta, og er ment for å være der og overføre varme til kjøleribbene. Det jeg ville gjort med den er å plukke den ut, putte på krympestrømpe, og kanskje en liten vifte på den ene siden som kan blåse da igjennom strømpa og printkortet. Ang. dempere, så er faktisk plastdemperne til tamiya ganske bra, men nå har du handla alt

                          Fres ut masse, skru det sammen. Er bilen for myk, så har jeg karbonrør og lister på jobben, da kan vi stive av masse. Artig prosjekt med sånn bil egentlig

                          Har også karbonrør i 5mm på jobben, det vil jo da bli det samme som å kjøpe tamiya sitt girkasseakselsett, bare mye billigere Har rør i 4, 5 og 6, og stenger fra 1-3 eller 4 mm... Mulighetene er uendelige.
                          Last edited by Razer; 15 October 2009, 22:55.
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • #28
                            Tøft.

                            Demperene ble kjøpt fordi de var korte, det var den eneste grunnen. Kjekt at de har justerbar fjæring og da. En gang i fremtiden skal jeg mekke mine egne dempere, med justerbart kompression/ekspandering forhold.

                            Tamiya har ikke 50mm plast dempere?

                            De 5mm karbon rørene hadde vært fine. Dyre ell?
                            Når ny bil er på plass kan denne bli driftbil, elns.
                            Last edited by MatsNorway; 26 October 2009, 18:39.
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by MatsNorway View Post
                              Tøft.

                              Demperene ble kjøpt fordi de var korte, det var den eneste grunnen. Kjekt at de har justerbar fjæring og da. En gang i fremtiden skal jeg mekke mine egne dempere, med justerbar bump-rebound forhold.

                              Tamiya har ikke 50mm plast dempere?

                              De 5mm karbon rørene hadde vært fine. Dyre ell?
                              Når ny bil er på plass kan denne bli driftbil, elns.
                              Har både rør, lister og annet rask, sikkert noe løst og. det er 55,- for rørene, men kommer du innom, så kan det jo hende jeg har noe rester fra flybygginga mi Hadde vært gøy å sett prosjektet, og hjulpet med litt løsninger
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • #30
                                Istedet for kortere dempere, så kan du jo lage nye dempertårn.
                                Gjør du det litt snedig, så får du fler justeringsmuligheter også.

                                Trenger foresten fler bilder snart.
                                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                                -
                                Röhrl

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X