Announcement

Collapse
No announcement yet.

TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har lettet front og bakfanger, og utstikkerne som batteri holderene sitter på. Click image for larger version

Name:	IMG_1430.jpg
Views:	1
Size:	40.1 KB
ID:	765088 Click image for larger version

Name:	IMG_1433.JPG
Views:	1
Size:	94.6 KB
ID:	765089Samt frest ett lite hull i de nedre bakre umm.. bærearmene.

    Har lettet plast fra motor festet, tok bort det som stakk utenfor motholdet. Click image for larger version

Name:	IMG_1427.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	765090 Click image for larger version

Name:	IMG_1422.jpg
Views:	1
Size:	40.8 KB
ID:	765091

    Har spikka bitte litt på hjul opphenget foran, rillene på hubben? er fjernet, og "krysset" på holderen er borte. Men ellers er hjul opphenget skutt! Click image for larger version

Name:	IMG_1419.JPG
Views:	1
Size:	97.3 KB
ID:	765092 har og brukt chims for å fjerne slærk.
    Jeg burde egentlig takke ja til Zabbe sitt tilbud. Men desverre er det tyynt med cash for tiden, og fartsbot er på vei i posten.
    Last edited by MatsNorway; 16 October 2009, 13:08.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • #32
      Originally posted by MatsNorway View Post
      Tipper vekten blir lavere en 1550gram
      Click image for larger version

Name:	IMG_1446.jpg
Views:	1
Size:	19.4 KB
ID:	765108
      Vekten ligger nå på 1575gram med alt tjafs. Så Under 1550gram er innen rekkevidde.
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment


      • #33
        Dersom lipo batterier veier en del mindre så blir vel under 1500gram mulig.

        Batteriet jeg har nå veier 450gram.

        Hvordan var reglene igjen? 1400gram med 7,4V og 1300gram med 6V?
        Last edited by MatsNorway; 18 October 2009, 13:21.
        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

        Comment


        • #34
          Regnet litt på krefter i girkassa og dim på mellomakselen.

          Antok at det er sånn passe bra stål i mellomakselen og driv knutene.
          Click image for larger version

Name:	IMG_1448.jpg
Views:	1
Size:	31.6 KB
ID:	765109
          Svar med to streker under er Feil
          Click image for larger version

Name:	IMG_1451.jpg
Views:	1
Size:	21.7 KB
ID:	765110

          Siste arket med moment beregninger på hvert enkelt tannhjul og mellomakselen.Click image for larger version

Name:	IMG_1497.jpg
Views:	1
Size:	23.7 KB
ID:	765133

          Spiller ingen rolle nå egentlig for jeg har ordnet meg carbon aksler til både kassa og mellom akselen.
          Last edited by MatsNorway; 21 October 2009, 18:32.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

          Comment


          • #35
            husk at du skal ha på karosseriet også bår du veier den
            Fredrik

            Comment


            • #36
              Sant det, Men det blir en stund til neste veiing da jeg skal frese bort en del til. Har og fått bygd om så servoen kan ligge i bunnen istedenfor å så oppreist.
              Last edited by MatsNorway; 21 October 2009, 11:45.
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • #37
                [ATTACH]23392[/ATTACH]
                Det viste seg at det var en anelse trangt for servoen å ligge så jeg bestemte meg for å sjekke om plasten lot seg forme.
                [ATTACH]23393[/ATTACH]
                Prøvde først med en loddebolt som var slipt men den bare klinte seg. Så da ble det stearin lys siden jeg ikke har varmlufts pistol.
                [ATTACH]23394[/ATTACH]
                [ATTACH]23398[/ATTACH]
                Vakkert ble det ikke men det funker. Tror og det stiver opp at servoen er klint nedi mellom. Hadde jeg hatt ekstra plast kunne jeg ha slipt til og limt på plass nye fester men det hadde jeg ikke.
                [ATTACH]23395[/ATTACH]
                Her er gamle og nye aksler i karbon samt mellom akselen.
                Super takk til Martin og Small Size for gratis karbon deler. Se på det som en investering.
                [ATTACH]23396[/ATTACH]
                Freste bort litt til i dag.
                [ATTACH]23397[/ATTACH]
                Og enda litt til.
                Her gjorde det at jeg fikk bedre plass til mulig radioplassering.

                Eneste jeg da har igjen er å kjøpe ett pr deler. Og å kappe bort den "ulykken" som gjorde at profilen rundt mellomakselen ble ufullstendig. Den blir da erstattet med ett karbon rør.
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment


                • #38
                  Freste ut enda litt til.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_1501.jpg
Views:	1
Size:	37.6 KB
ID:	765160

                  Click image for larger version

Name:	IMG_1503.jpg
Views:	1
Size:	38.4 KB
ID:	765161

                  Click image for larger version

Name:	IMG_1504.jpg
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	765162

                  Nå begynner chassi å bli svakt bøyelig, skal skaffe meg slike kule ledd i plast og stive den opp med karbon rør i mellom svakhetene.
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • #39
                    Freste bare litt i dag. De ble til at jeg fjernet litt foran motoren for å få bedre lufting. Som bonus ble ikke chassiet nevneverdig svakere.
                    [ATTACH]23492[/ATTACH][ATTACH]23493[/ATTACH][ATTACH]23494[/ATTACH]

                    neste nå framover blir å stive opp igjen med karbon stengene og se ann om det har hjelpet såpass at jeg kan ta vekk mere.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • #40
                      Fikk meg en overraskelse når jeg pelte opp motoren i dag. viser seg at den ikke er 12X2 turn men 18X2. Det står bare 18T på rotoren da.
                      [ATTACH]23495[/ATTACH]

                      Motoren går samme vei som hjulene, hvem vei skal jeg stille børste brua for å få maks powwa!?
                      Denne veien?
                      [ATTACH]23496[/ATTACH]
                      Eller denne?
                      [ATTACH]23497[/ATTACH]

                      Er det mulig å hente ut mere effekt om jeg får børste bruen til å gå mere over til en side en vanlig?
                      Last edited by MatsNorway; 24 October 2009, 20:46.
                      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                      Comment


                      • #41
                        Ingen som vet?

                        Med 18T kan jeg jo stille i superstock. Da er jeg bare en antagelige 70-100W under. mot 3-400W i mod.

                        Eneste problemet er de sure skum dekka som kommer til å gjøre at jeg velter hele tiden.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • #42
                          Du kan ikke kjøre 18 turn i SS,prøv heller å skaffe deg et børsteløst system så slipper du å skru deg bort med disse gamle motorene,har en Nosram regulator og en 9,5 turns motor du kan få kjøpt til en hyggelig pris,på de fleste innebaner går 9,5 turn mer en godt nok,Christer A ble nr 2 i mod på første NC runde på Beito i helga med en slik motor
                          Roger Berntsen 1969 Mod
                          Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                          Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

                          Comment


                          • #43
                            hæ?

                            "
                            4.2 Motor
                            Motorer skal være 19 turn med 24 graders fast timing. Hybridmotorer er ikke tillatt. Det er også tillatt å
                            benytte 10.5 turn børsteløse motorer. Motoren skal ha betegnelsen ”10.5 turn” (som er den
                            betegnelsen som de fleste produsenter bruker på sine børsteløse superstock motorer.)"

                            19Turn jo! var det ikke 17 turn før da?

                            Du mente vel 10,5T? juks ute å går her?

                            huff! må begynne å spare jeg da.

                            tror nesten jeg dropper SS og går opp til modified i så fall.



                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                            Comment


                            • #44
                              ikke får være frekk, men jeg tror jeg ville kasta dette prosjektet så langt opp på hylla at jeg ikke fant det igjen. og heller kjøpt meg en ny bil, som er lagd for denne type racing. som f eks en team magic e4rs eller en xrary t2 osv... jeg tror neppe du vil får noe gode resultater med denne bilen. uansett hvor mye du dremmler bort i plasten. denne bilen er trossalt laget for å puttre rundt med en blank 540
                              Mathias Rud 94 mod
                              Spydeberg MK- Xray T3/ NT1 -ko Helios- Sirio-

                              Comment


                              • #45
                                For det første så er det 9,5 turn og det er ikke juks,i mod er alt lov
                                Motor og regulator for ca 1000,-kroner tenker jeg,regulatoren er i underkant av et år gammel og motoren har kun blitt brukt på ETS løpet i Polen
                                Har forøvrig en TL 01 stående på hylla også hvis du skulle trenge flere
                                Men som Matta sier så er det nok en noe utgått modell du skal kjøre med,men du kan helt sikkert få det mye gøy med den også
                                Roger Berntsen 1969 Mod
                                Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                                Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X