Announcement

Collapse
No announcement yet.

TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [ATTACH]26930[/ATTACH] Trodde det var plug and play men måtte surre litt før jeg fikk det til.[ATTACH]26931[/ATTACH] tror det var at av på bryteren sto koblet i regulatoren bakfram. :P

    Lipo-cutoff "programmeringen" forsto jeg fint lite av. satser på at den funker.

    Da mangler jeg å få på de nye felgene og dekk, radio "plattingen" og antenne holderen.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • Kasta sammen bilen i går som dere ser over, og dro til Moss i dag tidlig.

      Fant fram ganske enkelt siden vi spurte en fyr som nettopp hadde vært der. Ellers så hadde det vært ugreit siden det ikke sto noen skilt.

      slo på radio og bil og trilla utpå, fant fort ut at å kjøre uten antenne var lite lurt da rekkevidden var ca 10 meter. Mulig radio opplegget bør byttes.

      Var aleine på banen så jeg snudde rundt og kjørte tilbake til stand strekka.

      Ga jernet og fikk full hjulspinn med tilhørende rar lyd etterpå.

      skrudde opp og fant en knekt drivaksel bak.
      Click image for larger version

Name:	Bilde 1933.jpg
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	766827
      Pingle aksler!

      Hadde bare en av de vanlige solide bikkje beina.

      Så da ble det til at jeg pelte ut både den ødelagte og den på motsatt.

      Tenkte å prøve å få kjørt litt på den lille banen siden den uansett var mere passende for nybegynnere som meg.

      Så da ble det en lotus elise med framhjulstrekk på drifting banen. ^^

      Legendarisk kombo hehe.


      Men etter å ha fikla videre på bilen fant jeg noe mere fishy.

      Det virket som om mellom akslen slapp litt.

      Skrudde opp og fant at den og var skrot. Det var noe jeg egentlig hadde forventet så jeg hadde med original akselen.
      Click image for larger version

Name:	Bilde 19322.jpg
Views:	1
Size:	28.7 KB
ID:	766828

      flyttet og den ene solide akslen fram.

      ut å kjøre igjen.

      Satte ned bilen og trillet pent bortover til ca 10 meter. Da ville ikke radioen mer så da ble det masse deilig støy som ga gass og rattet for meg.

      det ente i veggen så jeg måtte bort å dytte.

      lina opp haugen og ga på en gang til og vòila! der røk den ene pingle akselen foran igjen.
      Click image for larger version

Name:	Bilde 193531.jpg
Views:	1
Size:	34.0 KB
ID:	766829

      Som forventet ble det lite kjøring. Men at det skulle bli SÅ lite hadde jeg ikke trodd.

      Nå skal elektronikken over i Xrayen, mens jeg vurderer om jeg bare skal bestille dogbones eller om jeg skal gå for slike CVDer.
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment


      • Digger denne tråden. Har en TL-01 (Stadium Raider) selv og har lurt på hvor mye som skal til for å få kjørt på bane me'n.

        tror jeg personelig investerer i en ny bil selv, men arti prosjekt
        Tamiya TL01
        Kyosho Giga Crusher SF(selges)
        HPI Baja 5b v2.0

        Comment


        • Originally posted by F4celess View Post
          Digger denne tråden.



          Skal poste alle ca kostnader på utstyr og bil(er) osv. når jeg er ser meg ferdig.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

          Comment


          • noen som har slike liggende?


            Evt fins det ikke en sjappe i ski som har tamiya?
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • Jeg har nok noen slike. Jeg har en TL01 NIB
              hihi

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • NIB?

                selger du?
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment


                • NIB betyr New In Box.
                  Nei selger ikke Den skal få ligge sammen med min TA03R NIB
                  Tenkte å skaffe flere i samlingen

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • Så du driver å erter meg! :P


                    Du vet ikke hvor jeg får tak i de i norge da?

                    nettbutikk f. eks.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • Hehe, jeg vet ikke hvem som får tak i deler men vet det er en butikk på jessheim som driver så å si KUN med tamya. I det ''bitte lille'' sentret der.
                      Absolutthobby også får nok tak i deler...

                      Absolutthobby kjøpte jeg min (A)

                      Retteråsen
                      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                      Comment


                      • Er ikke noe igjen paa Jessheim eller Ski, Sandvika er nok naermest.

                        Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

                        Comment


                        • Originally posted by MatsNorway View Post
                          [ATTACH]26930[/ATTACH] Trodde det var plug and play men måtte surre litt før jeg fikk det til.[ATTACH]26931[/ATTACH] tror det var at av på bryteren sto koblet i regulatoren bakfram. :P

                          Lipo-cutoff "programmeringen" forsto jeg fint lite av. satser på at den funker.

                          Da mangler jeg å få på de nye felgene og dekk, radio "plattingen" og antenne holderen.
                          Og hvor er takketalen til han som brukte 2-3 arbeidstimer på å lodde dritten?
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • Stor takk til Small size AS og Martin sørlie for hjelp, tips og triks. Uten han hadde prosjektet blitt betydelig dyrere, tregere, styggere og mindre gøyalt.

                            Prosjektet forsetter videre så fort delene kommer.

                            Skal ikke se bort fra at det dukker opp en video eller to av min stygg("raske") TL-01 superleggera.

                            Skjønt super lett er den ikke.

                            ny motor, antenne ledning, reg med plast, kjøleribber og vifte gjorde at vekten tippet opp mot 1400gram.

                            Med org akselen blir det mer.

                            Må finne på noen lettings trix til. Uten at det koster.

                            Fikk på plass antenna og da var rekkevidden 20-30meter så det skulle holde på Mosse banen.
                            Last edited by MatsNorway; 27 April 2010, 22:07. Reason: Litt mye og og og etter hverandre
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                            Comment


                            • Originally posted by MatsNorway View Post
                              Stor takk til Small size AS og Martin sørlie og for hjelp, tips og triks. Uten han hadde prosjektet blitt betydelig dyrere, tregere, styggere og mindre gøyalt.

                              Prosjektet forsetter videre så fort delene kommer.

                              Skal ikke se bort fra at det dukker opp en video eller to av min stygg("raske") TL-01 superleggera.

                              Skjønt super lett er den ikke.

                              ny motor, antenne ledning, reg med plast, kjøleribber og vifte gjorde at vekten tippet opp mot 1400gram.

                              Med org akselen blir det mer.

                              Må finne på noen lettings trix til. Uten at det koster.

                              Fikk på plass antenna og da var rekkevidden 20-30meter så det skulle holde på Mosse banen.
                              Hehehe, jo, bare hyggelig. Hva gjør du med drivaksler osv forresten? Er jo som tidligere nevnt ikke et gudsbenådet drivverk:P
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • Prøvde å få tak i dogbones men det ble unis.

                                Fra australia!

                                billigere en dogbones fra norske butikker.

                                Merkelig.

                                2 uker ca (- 2 dager nå)

                                Skal ordne med bil nr 2 i mens.
                                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X