Announcement

Collapse
No announcement yet.

TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

    De av dere som har lest i nybegynner tråden har sikkert fått med seg at jeg tenkte å stille opp i modified. Med en TL-01.. fordi det ikke finnes noen snillere klasse (Edit: dette var den gangen superstock kjørte skumdekk og 10.5T med boost)

    Litt fordi jeg ikke har så god råd og litt fordi jeg vil vite hvor mye bil har å si.




    TL-01 start specs:

    Fullstendig kulelagret
    justerbar camber foran og bak.
    justerbar toe foran
    tamiya Olje dempere

    Motor: GM DR Speed 12X2T http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=40575 ( vi fant senere ut at den var ombygd til 18X2T)

    Esc: Hitec SP-560
    Servo: Hitec HS-625MG
    Radio: Hitec HFS-03MC

    Felger: kyosho 5 spoke gold elns

    Vekt før riving 1700gram.

    Click image for larger version

Name:	RC 046.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	786926Click image for larger version

Name:	RC 043.jpg
Views:	1
Size:	50.0 KB
ID:	786927Click image for larger version

Name:	RC 044.jpg
Views:	1
Size:	39.1 KB
ID:	786928Click image for larger version

Name:	RC 040.JPG
Views:	1
Size:	96.5 KB
ID:	786929Click image for larger version

Name:	RC 067.JPG
Views:	1
Size:	94.5 KB
ID:	786930Click image for larger version

Name:	RC 073.jpg
Views:	1
Size:	37.6 KB
ID:	786931Click image for larger version

Name:	RC 084.jpg
Views:	1
Size:	52.2 KB
ID:	786932Click image for larger version

Name:	RC 126.jpg
Views:	1
Size:	36.5 KB
ID:	786934
    Attached Files
    Last edited by MatsNorway; 14 November 2015, 22:56.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

  • #2
    Har nå rivd ned hele bilen og vasket chassi i white spirit og zalo etterpå.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • #3
      Såvidt jeg kan huske, så er limit'en på SP-560 høyere enn 12 turn, så denne motoren kan du jo i utgangspunktet ikke kjøre på den regulatoren.

      Utover det er TL-01 en bil jeg ville holdt meg til å sette en 19 turn i og kjøre superstock, den er ikke egnet til noe mer enn det. Dessuten er det en gammel konstruksjon, deletilgangen begynner vel å minske og den passer derfor kanskje best på hylla?
      Last edited by xilian; 24 January 2010, 10:37.
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #4
        I disse dager er det masse billige brukte biler på tilsalgs sidene her!! Ta en kjikk! ser de selger med BL system noen av de, har ikke studert de men...

        En TT-01 er ikke beregna på mer en den motoren som står i, skal du ha mye mer motor i så må du ha så mye option deler! Og da er det billigere å kjøpe en bil som er MYE ber å MYE lettere å få deler til! samt det blir billigere i lengden.
        || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

        Comment


        • #5
          Originally posted by Fjeld View Post
          I disse dager er det masse billige brukte biler på tilsalgs sidene her!! Ta en kjikk! ser de selger med BL system noen av de, har ikke studert de men...

          En TT-01 er ikke beregna på mer en den motoren som står i, skal du ha mye mer motor i så må du ha så mye option deler! Og da er det billigere å kjøpe en bil som er MYE ber å MYE lettere å få deler til! samt det blir billigere i lengden.
          Amen!

          Og forresten, det er ikke en skrivefeil, han har TL-01. En 12 år gammel perle fra Tamiya som deler noen deler med M-03, men ikke er like artig:P
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by Razer View Post
            Amen!

            Og forresten, det er ikke en skrivefeil, han har TL-01. En 12 år gammel perle fra Tamiya som deler noen deler med M-03, men ikke er like artig:P
            Åy leste feil jeg men enda større ergument for å kjøpe skikkelig bil Disse er jo håpløse å kjøre med blank motor i
            || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

            Comment


            • #7
              Bilen er ikke styrbar selv med blank 540 Så lite sving man får ut av sving med den bilen med blank, ja, da lurer jeg på hvordan du i det hele tatt skal få sving med 12x2 :P
              Corally RDX PHI09' || KO Helios || Speed Passion || Corally Lipo || Sorex

              Comment


              • #8
                Men allikevel er det et kult prosjekt som jeg støtter fullt ut!

                Snippet fra regelverket ang karosserier:
                Alle 2 og 4 dørs, touring/sedan karosserier, lagd som kopi/etterligning av biltype som har eksistert eller
                eksister er tillatt å bruke i tillegg av EFRAs liste over godkjente karosserier. Det er ikke tillatt med
                sportsvognskarosserier av typen Lola/GT.


                Så du bør vel være innafor med de du velger.

                Personlig kunne jeg tenkt meg å stille opp med min gamle gromme FF01 GolfVR6

                Sees i poleposition
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #9
                  Hehe morro.

                  Jeg har kjørt med både regulator og motor over lengre tid tror jeg da, stund siden den trillet ute). Det er tannhjulet på motoren som er mest slitt av en eller annen grunn. Har 2stk sorte tannhjul resten er hvite.
                  Er det biffere plast i de sorte?

                  jeg bytter ikke motor, har ikke råd. samme med regulator.

                  Problemet når jeg prøvde meg på solibukta? var at driten slapp bak og tippa! Så jeg skal bort på en hobby sjappe i drøbak og se om det fins noen micro dempere, bite små må de være. Bilen har 10-13mm i bakkeklaring og demperene er allerede ganske korte.

                  Originally posted by Kezman View Post
                  Bilen er ikke styrbar selv med blank 540 Så lite sving man får ut av sving med den bilen med blank, ja, da lurer jeg på hvordan du i det hele tatt skal få sving med 12x2 :P
                  Jeg pleide å kjøre i en barnehage rett nedenfor der jeg bor. Sand overalt på asfalten. så da var det bare en tapp på bremsen og hive den over så kjørte jeg med slædd. Kall det gjerne tidlig drifting. Har foresten kappa i chassi så servoen legger mere over før det butter i chassi.

                  Hva er trikset med diffene for å få skrotet til å understyre? stram forran?

                  Vasket tannhjulene og diffene i white spirit i sted, jaggu var det mye metall spoon!

                  oppdaterer info nå: Servoen er en Hitec HS-625MG

                  Er lipo lovlig i lokale løp?
                  Er ikke revers forbudt også da (helt høl i huet den regelen der if so)
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • #10
                    Det tannhjulet som fører krefter over til mellom akselen må byttes. gått skall av to tenner. Sikkert stein/sand.

                    Må og shimse opp det meste i hjulopphenget for det var vel nær en 1cm i slærk.

                    denne TL-01en hører ikke hjemme på noen hylle, stein slitasje, hull for drenering av vann og sand, liming og kapping har gjort sitt for utseendet.

                    tipper vekten når jeg har satt den i stand blir ca: 1,65kg
                    Den veide 1.7kg før pga litt jall, der jeg brukte mynter for å få balansen riktig.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • #11
                      Hvis du vil ha den til å undestyre, så må du passe på at du har mer grep bak enn foran.
                      Det enkleste da, er vel å stive opp dempere/fjærer foran og myke opp bak.
                      Og for å stive opp, så bytter du fjærer. Ikke bare sett inn fler strammeklammer.

                      Jeg ville hvertfall prøvd meg frem med det, før diffene. Stramme differ kan være ganske tungt for et såpass gammelt drivverk...

                      (Min egen subjektive mening. Og jeg har ikke masse racingerfaring, som du sikkert har skjønt, men jeg er glad i biler og justeringer)
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kezman View Post
                        Bilen er ikke styrbar selv med blank 540 Så lite sving man får ut av sving med den bilen med blank, ja, da lurer jeg på hvordan du i det hele tatt skal få sving med 12x2 :P

                        Etter nøyere ettertanke så husker jeg at jeg pelte av bakvingen (Focus kaross) når jeg var å kjørte på en parkerings plass med god asfalt, fordi den ikke ville svinge noe særlig.

                        Når det gjelder fjæringen ville jeg tippa omvendt men, det kan jeg jo teste ut. diffene er jo litt tiltak.

                        Last edited by MatsNorway; 13 October 2009, 10:41.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • #13
                          Mykere fjærer/dempere gir mer grep.
                          Og det vil du ha mer av bak enn foran for å få den til å understyre mer, eller overstyre mindre. Alt etter hvordan du liker å se det
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • #14
                            Har nå skjært bort enkelte riller på chassiet i ett forsøk på å få ned vekten.
                            Mangler bor og litt småtteri for å få letta ytterligere.

                            Kan jeg lakk isolere med vanlig lakkboks/maling?

                            Har tatt bilder av meste parten så skal legge det ut en gang i fremtiden.
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                            Comment


                            • #15
                              Åååå fyyy søren dere kommer til å le dere ihjel når dere ser det bildet jeg tok i dag. escen var fylt med sand, helt sjukt mye.


                              Har vært å kjøpt yeah-Racing dempere på 50mm.
                              Tenkte å kjøre forskjellig olje forran og bak for å finne ut av hva som funker best hvor i forhold til balanse osv. Viktigste er at de er kortere.

                              sprekk i ene felgen, skal prøve å lime den så jeg kan få trent med den.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X