Announcement

Collapse
No announcement yet.

RR-01 Time Atack/Drifte bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RR-01 Time Atack/Drifte bil

    Driver å bygger en bil til drifting og som også skal ha litt guff viss jeg vil kjøre fort.
    Kjøpte en billig Retro Racing kadett B Coupe body kit, og har satt en børsteløs Carson Dragster Sport 12T med 23T pinion.
    Bruker vanlig 7.2v 3500mAh Ni-Mh batteri.
    Har hørt at man bør ha minst mulig pinion på børsteløse motorer for at ikke den skal bli for varm? Har det egentlig mye å si? Syns ikke den blir så sykt varm egentlig, men merker lite forskjell fra 19T til 23T pinion, jeg tror kanskje ikke motoren har nok moment til å kjøre 23T orgentlig?, så lurer om jeg skal bruke 19T isteden.

    Jeg trenger ihvertfall mer guff i bilen, har tenkt å gå over til lipo batteri, og vurderer 12v løsning for mest mulig turtall, jeg har ikke så mye peiling og erfaring med slikt så skulle gjerne hatt noen tips?

  • #2
    Click image for larger version

Name:	DSC_0046_small..jpg
Views:	1
Size:	31.8 KB
ID:	767509Click image for larger version

Name:	DSC_0001_small..jpg
Views:	1
Size:	34.2 KB
ID:	767510Click image for larger version

Name:	DSC_0015_small..jpg
Views:	1
Size:	37.6 KB
ID:	767511Click image for larger version

Name:	DSC_0005_small..jpg
Views:	1
Size:	55.0 KB
ID:	767512
    Last edited by al3k; 23 March 2010, 18:33.

    Comment


    • #3
      er det der retro racing chassiset? kult iallefall

      plejmo
      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
      Smått&Rått Harstad

      Comment


      • #4
        Ja det stemmer d.

        Comment


        • #5
          kult, hva ga du for det? har tenkt litt på å prøve et slikt

          plejmo
          Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
          Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
          Smått&Rått Harstad

          Comment


          • #6
            tror forresten at det holder med 2s 7,4 lipo i den bilen der

            plejmo
            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
            Smått&Rått Harstad

            Comment


            • #7
              skal du ha mere guff, gå heller ned på Turnsa på motor, er du sikker på att den BL combon din tåler 11.1V? 11.1=3S lipo

              kjørte 7.4V 2S lipo på en 5.5T speedpassion børsteløs combo, i driftern min, og det fløtta seg greit om man satt på A-drift hjula til Hpi feks.evt gummi/skum dekk da driftern var en Hpi sprint 2(flux edt men med speedpassion kit) fluxn funka 100% den og men mangla litt mtp turtall på 2s lipo kjørte stock spur og 16T pinion
              Sverre Finnerud '83 modell
              FF4 Shafty Crawler med masse snadder
              frekvens 2.4ghz

              Comment


              • #8
                Eg ga 1200,- for den i butikk, sikkert halv pris pa nettet. God kvalitet egentlig. Ja den bl comboen tåler 3cell. Slik den e nå gar den i35 kmt

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X