Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjemmelaget karosseri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjemmelaget karosseri

    Ser ganske enkelt ut
    HPI RS4 EVO 3 Hpi e10 Kyosho dbx Hpi savage 4.6

  • #2
    Skal kjøpe noe av matrialet til dete prosekte i morgenen
    HPI RS4 EVO 3 Hpi e10 Kyosho dbx Hpi savage 4.6

    Comment


    • #3
      skal kjøpe gips til helgen som fungerer som sttøpe form
      HPI RS4 EVO 3 Hpi e10 Kyosho dbx Hpi savage 4.6

      Comment


      • #4
        Da har jeg fått kjøpt 2kg gips, som jeg skal støpe med i morgen.
        HPI RS4 EVO 3 Hpi e10 Kyosho dbx Hpi savage 4.6

        Comment


        • #5
          Standard vacumforming av lexan. Finnes flere tråder/info om dette på nettet.
          "If you need more than two hubcaps, yourŽcar ainŽt COOL!"

          Comment


          • #6
            Hadde vært kjempe om du tok noen bilder osv. Har tenkt en del på dette selv. Når man begynner å få endel biler, og etterhvert som bodi'ene går, så koster det. Hadde vært kjekt å vite hvor mye slike "ark" med lexan koster.
            Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

            Comment


            • #7
              En plate på 2x1m koster ca 400kr (bilder kommer snart
              HPI RS4 EVO 3 Hpi e10 Kyosho dbx Hpi savage 4.6

              Comment


              • #8
                400 ja. Er jo endel det også... Bruker jo fort 1x1m på et 1/10 body fks slashen. Blir gøy å se bilder
                Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

                Comment


                • #9
                  Da har jeg prøve støpt, men desvere hadde jeg ikke nok gips Click image for larger version

Name:	DSC00895.JPG
Views:	1
Size:	97.1 KB
ID:	774253Click image for larger version

Name:	DSC00898.JPG
Views:	1
Size:	71.5 KB
ID:	774254Click image for larger version

Name:	DSC00899.JPG
Views:	1
Size:	72.8 KB
ID:	774255Click image for larger version

Name:	DSC00900.JPG
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	774256Click image for larger version

Name:	DSC00901.JPG
Views:	1
Size:	88.8 KB
ID:	774257Click image for larger version

Name:	DSC00902.JPG
Views:	1
Size:	68.0 KB
ID:	774258
                  HPI RS4 EVO 3 Hpi e10 Kyosho dbx Hpi savage 4.6

                  Comment


                  • #10
                    Bruk et litermål og fyll opp karrosseriet med vatn, så får du ein viss peiling på kor masse gips du treng. Du kan jo kanskje bruka noko ant enn gips også for å fylla ut med viss du forstår, sånn at du ikkje treng så masse gips. Brukte du noko innvendigt i karrosseriet (slippmiddel) sånn at gipsen ikkje hengte seg fast?
                    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                    Comment


                    • #11
                      Ja, ser ut som om han brukte sånn "fett på spray" boks. Sant som Lars sier. fyll opp bodiet, så ser du hvor mye du trenger. Og med så mye gips, hadde jeg personlig latt den ligge å tørke et par dager.
                      Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

                      Comment


                      • #12
                        Eg ser det no ja, tenkte ikkje over formfettsprayen som er avbilda når eg såg bildene ista
                        Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                        FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                        Comment


                        • #13
                          jeg brukte formfett fra idun som funket ganske bra
                          HPI RS4 EVO 3 Hpi e10 Kyosho dbx Hpi savage 4.6

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X