Announcement

Collapse
No announcement yet.

Truggy prosjekt; RC8T blir brushless

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Truggy prosjekt; RC8T blir brushless

    Er vel kanskje ikke et "større prosjekt" dette her som forum-delen tilsier, men iallefall litt mer morro enn en rtr bil

    Målet er å bygge en bil for lek/bashing, med høye specs og skikkelig bra kjøreegenskaper. Et av de største kravene er at den skulle tåle maksimalt med juling, ala savage osv, uten å gå i kompromi med egenskaper..

    Kjøpte da en Team Associated RC8T factory champion edition, som har samme hop-ups (masse greier) og settings som vinnerbilen de kjørte i 09 sesongen.. Relativt gammel bil forsåvidt, da de kom ut for salg i juletider 09`, men jeg synes det fortsatt er en av de grommeste truggy`ne i salg..
    LINK TIL BILEN MED ALLE SPECS OSV

    Siden det var bestemt at dette sku bli børsteløst ifra dag 1, så sto det imellom 2 kit.. Team AE sitt motorfeste/battery tray, eller "all in" på Tekno sitt nye V4 kit.. Etter endel lesing, så falt jeg for Tekno sitt, som får masse skryt.. 4mm chassie, helt annerledes layout, og komplett med alt en trenger såklart..
    LINK TIL TEKNO KIT

    Motor er også kjøpt inn, som blir en Castle 1520 1600kv, og skal gå på 5s Lipo.
    En ny Castle MMM esc er også innkjøpt.
    Styreservo blir en Hitech HS-7955TG (24kg, 0.15sec @ 6v)

    Jeg har forøvrig lest side opp og side ned ang bilen, og funnet 1 svakhet på den, om en kan kalle det dèt.. Disse bilene er kjente for å tåle masse juling, men bakre hub`s er av plastikk og disse er kjente for å kunne ryke.
    Så da kjøpte jeg ett sett alu hubs ifra GPM racing i samme slengen Ellers finner jeg fint lite negativt om bilen.

    Bilen blir foreløpig bygd og satt opp akkurat slik monteringsanvisningen ifra factory teamet anbefaler, med alle hjulvinkler/demper innstillinger etter boka.. Eneste jeg har forandret på foreløpig er diff oljer.. Den skal opprinnelig ha 7-7-7 viskositet, mens jeg gikk foreløpig for 50-60-30. Bilen skal ikke kjøres løp med, så jeg ville ha tightere differ for lek og morro.. Motoren er dessuten mye sterkere enn den de kjører løp med, så jeg kom til å få seriøse pizzahjul foran med 7 i center diff
    Har mast å spurt meg for i andre forum som driver med slike biler, for anbefalinger..

    Begynte å skru igår, og kom da et stykke på vei.. Enormt bra manual, og seriøst bra nedpakking i poser med merking i h.h.t manualen, så dette går som en lek selv om det tar litt tid..
    Differ og dempere kom ferdig montert, klart for olje!
    Har igjen å lime/balansere hjul, lakke body, montere motor/esc/mottaker, så er det klart for test tur! Med mindre jeg blir utkallet på jobb snart, så skal nok dette være klart iløpet av noen dager med nøysommelig kosejobbing..


  • #2
    Ingen som leser byggeprosjekt delen av forumet?

    Flere bilder.. ER vel 99% ferdig med chassie, og hjulene er limt og lagt til tørk over natten..
    Står igjen lakkering av karosseri, og litt finjustering av hjulstillinger..
    Batteriene er ikke kommet enda, så det blir ikke kjøring riktig enda uansett..

    Endel bilder må til.. Må si jeg er nokså fornøyd selv, om det er lov å si sånt uten å virke skrytete Synes AE har gjort seg flid på mange detaljer, og Tekno kittet holder samme høye standard..















    Comment


    • #3
      Dette så bra ut Hva blir fargevalget ?
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Originally posted by xillianto View Post
        Dette så bra ut Hva blir fargevalget ?

        Den biten blir ikke enkel.. Jeg har hvit, grå, sort og smoke farger på hylla da.. Jeg tror kanskje det blir i stor grad hvitt, slik som E-revoen.. Synes den ble ganske tøff som hvit/sort, selv om det ser litt kjedelig ut iforhold til kustnerene med airbrush..

        Har litt smal maskeringstape, og noe flamme maskering også liggende, men jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre ut av dette..

        Åpen for forslag

        Comment


        • #5
          Da er bilen ferdig.. Batteriene kom i posten idag, så innsatsviljen ble høy

          Sånn midt på treet fornøyd med lakkeringa, og MEGET fornøyd med bilen! Har fått kjørt 2 batteri idag i grustaket, og den er bedre enn forventingene tilsa!
          Foreløpig giret til 70km/t, men den tåler definitivt mye mer..
          Kjøretid på 22-23min med 3.4v lvc og 5000mah batterier..

          Fikk også brukt Outerwear coveret ifra E-revoen på den.. Nokså fornøyd med det, selv om det ikke tetter like bra som på E-revoen (grunnet chassie design)

          Siste bilder foreløpig:










          Comment


          • #6
            denna ble jo drit bra da Ola !
            Sakura zero-s Drifter
            Team Losi eight-t
            HPI Trophy Flux

            Comment


            • #7
              Originally posted by Baja Fan 95 View Post
              denna ble jo drit bra da Ola !
              Takker

              Fikk byttet til enda tykkere center diff olje igår, faktisk hele 120k wt, og det ble mye bedre! Nå drar den opp på bakhjulene denne også, men svinger fortsatt bra..
              Byttet til mindre spur/størr pinion også samtidig, så nå er det dreving til ca 80km/t.. Da våknet 1520`n rimelig greit kan du si

              Men da løsna jaggu dekka ifra felgen, så nå må jeg vel til å lime litt igjen.. Må være no galt med lynlimen jeg brukte..

              Comment


              • #8
                hmm, jeg brukte sånn spesial lim fra en forretning som driver med det, og fy faen den satt, den skal kunne løfte en bil med en liten flekk påstår de, dekket har ikk løsna enna, men felgen kan reagere litt på limet min fikk seg noen ''svimerker''

                Kommer det en video da Ola ?
                Sakura zero-s Drifter
                Team Losi eight-t
                HPI Trophy Flux

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Baja Fan 95 View Post
                  hmm, jeg brukte sånn spesial lim fra en forretning som driver med det, og fy faen den satt, den skal kunne løfte en bil med en liten flekk påstår de, dekket har ikk løsna enna, men felgen kan reagere litt på limet min fikk seg noen ''svimerker''

                  Kommer det en video da Ola ?
                  Blir bestilt enda et sett badlands dekk + felg til den snart, og tar med spesial dekk-lim på den bestillingen tenker jeg.. Bare brukt vanlig CA nå..

                  Sku nesten lagd litt film av både E-revo 1717, og denne her saken endag Skal se på saken etterhvert..

                  Comment


                  • #10
                    Om du ikke har bestilt enda, vil eg anbefale denne dekklimen: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXFHY1&P=ML
                    Den er veldig god, kan brukes til Å lime så og si alt
                    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by andjoh View Post
                      Om du ikke har bestilt enda, vil eg anbefale denne dekklimen: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXFHY1&P=ML
                      Den er veldig god, kan brukes til Å lime så og si alt
                      Takker for tipset! Skal ikke se bort ifra at det blir den Sender vel inn en bestilling snart.. Bruker å samle opp litt, så får en bra rabatter hos tower også..

                      Comment


                      • #12
                        bare lurer på en ting, passer 2x 8000mah batterier i den kassa på bilen din ola ? kassa mi får plass til 5000mah.
                        Sakura zero-s Drifter
                        Team Losi eight-t
                        HPI Trophy Flux

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Baja Fan 95 View Post
                          bare lurer på en ting, passer 2x 8000mah batterier i den kassa på bilen din ola ? kassa mi får plass til 5000mah.
                          Mitt tekno batterytray er 165x52mm, så du får ta et mål av batteriet

                          Jeg synes vel kanskje det høres ut som et sinnsykt tungt batteri oppsett men..

                          Comment


                          • #14
                            da passer de ivertfall, tenker på kjøretid, bruker 5000mah og 6000mah mest.
                            Sakura zero-s Drifter
                            Team Losi eight-t
                            HPI Trophy Flux

                            Comment


                            • #15
                              Nå må jeg vel ha vært igjennom 16-17 batteripakker med denne bilen (minst), og det eneste problemet jeg har hatt så langt, er at dekka ikke sitter godt nok i felgene! Jeg har limt, renset osv osv, men de sliter seg løse igjen etter noen pakker med kjøring.

                              Bilen er nå giret til 76km/t (GPS måling), og kjøres ballhardt et helt batteri uten å overstige 62 grader motor temp med 20 grader utetemp.. Meget fornøyd med det!

                              Og til tross for nokså hard bruk, så har den altså ikke knekt/ødelagt en eneste ting så langt. Jeg har seriøst ikke rørt den med verktøy, foruten de dekkene altså Kun skiftet noen drev, for å endre fart..
                              Og den blir absolutt brukt vil jeg påstå, selv om jeg er "flink" til å ta vare på den også:



                              ca 13m der.. Vil ikke hoppe lengre der, da jeg lander flatt om det går særlig lengre.. Det er noe jeg unngår så godt jeg kan

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X