Er vel kanskje ikke et "større prosjekt" dette her som forum-delen tilsier, men iallefall litt mer morro enn en rtr bil
Målet er å bygge en bil for lek/bashing, med høye specs og skikkelig bra kjøreegenskaper. Et av de største kravene er at den skulle tåle maksimalt med juling, ala savage osv, uten å gå i kompromi med egenskaper..
Kjøpte da en Team Associated RC8T factory champion edition, som har samme hop-ups (masse greier) og settings som vinnerbilen de kjørte i 09 sesongen.. Relativt gammel bil forsåvidt, da de kom ut for salg i juletider 09`, men jeg synes det fortsatt er en av de grommeste truggy`ne i salg..
LINK TIL BILEN MED ALLE SPECS OSV
Siden det var bestemt at dette sku bli børsteløst ifra dag 1, så sto det imellom 2 kit.. Team AE sitt motorfeste/battery tray, eller "all in" på Tekno sitt nye V4 kit.. Etter endel lesing, så falt jeg for Tekno sitt, som får masse skryt.. 4mm chassie, helt annerledes layout, og komplett med alt en trenger såklart..
LINK TIL TEKNO KIT
Motor er også kjøpt inn, som blir en Castle 1520 1600kv, og skal gå på 5s Lipo.
En ny Castle MMM esc er også innkjøpt.
Styreservo blir en Hitech HS-7955TG (24kg, 0.15sec @ 6v)
Jeg har forøvrig lest side opp og side ned ang bilen, og funnet 1 svakhet på den, om en kan kalle det dèt.. Disse bilene er kjente for å tåle masse juling, men bakre hub`s er av plastikk og disse er kjente for å kunne ryke.
Så da kjøpte jeg ett sett alu hubs ifra GPM racing i samme slengen Ellers finner jeg fint lite negativt om bilen.
Bilen blir foreløpig bygd og satt opp akkurat slik monteringsanvisningen ifra factory teamet anbefaler, med alle hjulvinkler/demper innstillinger etter boka.. Eneste jeg har forandret på foreløpig er diff oljer.. Den skal opprinnelig ha 7-7-7 viskositet, mens jeg gikk foreløpig for 50-60-30. Bilen skal ikke kjøres løp med, så jeg ville ha tightere differ for lek og morro.. Motoren er dessuten mye sterkere enn den de kjører løp med, så jeg kom til å få seriøse pizzahjul foran med 7 i center diff
Har mast å spurt meg for i andre forum som driver med slike biler, for anbefalinger..
Begynte å skru igår, og kom da et stykke på vei.. Enormt bra manual, og seriøst bra nedpakking i poser med merking i h.h.t manualen, så dette går som en lek selv om det tar litt tid..
Differ og dempere kom ferdig montert, klart for olje!
Har igjen å lime/balansere hjul, lakke body, montere motor/esc/mottaker, så er det klart for test tur! Med mindre jeg blir utkallet på jobb snart, så skal nok dette være klart iløpet av noen dager med nøysommelig kosejobbing..
Målet er å bygge en bil for lek/bashing, med høye specs og skikkelig bra kjøreegenskaper. Et av de største kravene er at den skulle tåle maksimalt med juling, ala savage osv, uten å gå i kompromi med egenskaper..
Kjøpte da en Team Associated RC8T factory champion edition, som har samme hop-ups (masse greier) og settings som vinnerbilen de kjørte i 09 sesongen.. Relativt gammel bil forsåvidt, da de kom ut for salg i juletider 09`, men jeg synes det fortsatt er en av de grommeste truggy`ne i salg..
LINK TIL BILEN MED ALLE SPECS OSV
Siden det var bestemt at dette sku bli børsteløst ifra dag 1, så sto det imellom 2 kit.. Team AE sitt motorfeste/battery tray, eller "all in" på Tekno sitt nye V4 kit.. Etter endel lesing, så falt jeg for Tekno sitt, som får masse skryt.. 4mm chassie, helt annerledes layout, og komplett med alt en trenger såklart..
LINK TIL TEKNO KIT
Motor er også kjøpt inn, som blir en Castle 1520 1600kv, og skal gå på 5s Lipo.
En ny Castle MMM esc er også innkjøpt.
Styreservo blir en Hitech HS-7955TG (24kg, 0.15sec @ 6v)
Jeg har forøvrig lest side opp og side ned ang bilen, og funnet 1 svakhet på den, om en kan kalle det dèt.. Disse bilene er kjente for å tåle masse juling, men bakre hub`s er av plastikk og disse er kjente for å kunne ryke.
Så da kjøpte jeg ett sett alu hubs ifra GPM racing i samme slengen Ellers finner jeg fint lite negativt om bilen.
Bilen blir foreløpig bygd og satt opp akkurat slik monteringsanvisningen ifra factory teamet anbefaler, med alle hjulvinkler/demper innstillinger etter boka.. Eneste jeg har forandret på foreløpig er diff oljer.. Den skal opprinnelig ha 7-7-7 viskositet, mens jeg gikk foreløpig for 50-60-30. Bilen skal ikke kjøres løp med, så jeg ville ha tightere differ for lek og morro.. Motoren er dessuten mye sterkere enn den de kjører løp med, så jeg kom til å få seriøse pizzahjul foran med 7 i center diff
Har mast å spurt meg for i andre forum som driver med slike biler, for anbefalinger..
Begynte å skru igår, og kom da et stykke på vei.. Enormt bra manual, og seriøst bra nedpakking i poser med merking i h.h.t manualen, så dette går som en lek selv om det tar litt tid..
Differ og dempere kom ferdig montert, klart for olje!
Har igjen å lime/balansere hjul, lakke body, montere motor/esc/mottaker, så er det klart for test tur! Med mindre jeg blir utkallet på jobb snart, så skal nok dette være klart iløpet av noen dager med nøysommelig kosejobbing..
Comment