Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dere RC gutter noen tips her? (Motorisert Kameraslider)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har dere RC gutter noen tips her? (Motorisert Kameraslider)

    Ok. dette er hva jeg har av deler til nå.

    Har lagd en veldig kjapp liten illustrasjon på hvordan det ser ut.

    Motoren har jeg dradd ut av en printer og har et 11,1 volt rc batteri til den.

    ene problemet er at den går veldig fort, Kan dette stilles med et potensiometer så jeg kan stille hastighet opp og ned??

    Andre tingen er vel at jeg trenger nok 2 små tromler, en til motoren som kan samle opp tråd og en til og ha på motsatt side som kan lede tråden.

    Håper gjerne på noe bedre ideer en det jeg har til nå. spesielt med giringen og det.


  • #2
    For å få ned farten, er det jo en mulighet som du sier å gire den ned ved hjelp av noen tannhjul
    Og liten trommel? Hva med en tråsnelle?
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Bruk regulator til å forandre hastighet. Trinnløs
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Kjøp vinsj-servo. for rundt 1500 får du en som kan snurre "uendelig" og som du kan justere farta på.
        Alternativt kan du se på en sånn delay-sak for retracts (fly). Men 11.1V er jo ikke særlig heldig
        på de fleste RC-ting
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Du kan jo lage en lineær spenningsregulator for noen få kronestykker, alt du trenger er vel egentlig en transistor, noen resistanser og et pot. Det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye strøm motoren trekker da.

          Comment


          • #6
            Tror jeg ender opp med PWN

            En slik sak:



            Håpe den funker.

            Comment


            • #7
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #8
                Google "continuous rotating servo" så finner du hvordan man modder en servo så den kan snurre "uendelig" ei retning.
                En 10kg ++ servo fra hobbyking koster knappe 10$. For å bevege slideren kan du jo også bruke gjengestang...

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X