Announcement

Collapse
No announcement yet.

tamiya the hornet reissue:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tamiya the hornet reissue:)

    heysann folkens
    starter da bare en liten byggetråd av min "ny"innkjøpte tamiya hornet.
    har alltid synes at horneten var helt fantastisk.og tilogmed den dag i dag..så synes jeg at den er helt fantastisk rålekker.snakker da ikke om teknisk rå,men som en rc bil fra den tia..så er den meget tøff

    alt begynte med en tamiya grasshopper som jeg fikk til jul når jeg var liten,og siden den gang så har jeg alltid hatt lyst på hornet,og har da fått fatt i en reissue versjon som jeg kjøpte av en kar på finn.no
    denne var påbegynt bygget,så det skulle egentlig ikke være så mye å gjøre.noe jeg egentlig synes var litt dumt da jeg ville bygge den også
    men fant ut at når jeg begynte å kikke litt på pakka,så manglet det deler.det manglet diff aksling,og alle skruer til å sette hjul settet sammen.så da plukket jeg ned hele bilen,og gjorde alt fra bunn av

    så da har jeg funnet fram min orginale grasshopper..som jeg heldigvis har enda
    brukte diff akslingen fra denne..og så har jeg handlet meg nye bolter og muttrer til hjulsettet.orginalt er dette blanke phillips skruer...men det jeg fikk fatt i var svarte umbrako skruer...noe jeg faktisk synes ble ganske bra.

    så lang historie kort...alt som var montert fra forrige eier,ble demontert...og bygget opp igjen skikkelig,

    så her kommer noen bilder av sånn den står nå










    cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
    hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

  • #2
    ettpar til av unboxing


    cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
    hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

    Comment


    • #3
      da har man kommet ett stykke lenger.
      bilen er vel 90 prosent ferdig.har fått lakkert karrosseri..og klistra noe dekaler påsynes det bler greit.noen små skavanker..men det får nesten være foreløpig.skal vel touche opp med litt lakk ettpar plasser på dekalene

      men her er noen bilder.enjoy





      cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
      hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

      Comment


      • #4
        Fantastisk. Vet du om Denne har samme feste på hjulene som originalen?

        Ser jo akkurat ut som min første rc på begynnelsen av 80 tallet. Har bilen fortsatt men sliter å få tak i felger.

        Comment


        • #5
          HEisann du ,takker for det ja var gøy å bygge en til 25år senere ,Hehe ,Ja denne er helt identisk me org utgaven,har du prøvd å kontakte grossisten i sverige ?
          cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
          hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

          Comment


          • #6
            da har jeg bestillt meg enda flere tamiya bilder.venter på pakke både fra usa og englandblir så bra
            cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
            hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

            Comment


            • #7
              ett lite,og relativt dårlig stemningsbilde fra gode hylla mimen shit au
              dem venter på selskap fra flere tamiya goodies
              cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
              hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

              Comment


              • #8
                Hornet ruler

                Var min første bil.... jeg fikk tak i en på e-bay og på denne siden har de mye kult http://www.tamiya-model.com/shop/index.php...
                Driver primært med konkuranse biler... men må ha noen klassikere å more meg med..har nå en hollidaybuggy, lunchbox,hotshot og Horneten.

                Comment


                • #9
                  jeg hadde som nevnt "bare" the grasshopper...brukte den i mangfoldige år.og har den enda.sliten men hel
                  husker dem gikk fælt med både technigold motor og senere dynatech motor som jeg også hadde i grasshopperen før den ble pensjonert

                  men utrolig gøy med tamiya..spes med disse reissuene som dem lager.

                  fikk den ene pakken min idag..fra england..men har reist hjem til stavanger så får den levert når jeg kommer tilbake til kr sandgleder meg som en unge
                  cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                  hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                  Comment


                  • #10
                    bestill fra linken jeg la ut fra hong kong,,, da slipper du toll og alt det styret men bygger du rett fra boksen.eller oppgraderer du noe?og hva slags elektronikk bruker du?

                    Comment


                    • #11
                      heysann
                      hvorfor slipper du toll og gebyrer?
                      bygger rett fra boksen til nå,men siste bestillinga mi så bestillte jeg kulelager sett og ettpar tamiya tuned motorer
                      foreløpig så har jeg ikke noe elektronikk i noen av tamiya bilene.men det kommer etterhvert tenker jeg.
                      tar det meste av ting og tang på sikt
                      cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                      hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                      Comment


                      • #12
                        Bestiller du fra Hong Kong bruker de å være ganske snille på sånne ting.. Bare kryss på at det er gave, eller spør om de kan skrive 28$på pakka.... Skader ikke å spørre og de bruker som regel å gjøre det... Sparer en del kroner på det.... De bruker også å sende med ESC som hører til bilen.... Når det kommer til radio, reciver og batterier kan jeg anbefale hobbyking.com... De tar heller ikke toll og så har de helt greie 2.4gHz radioer med modellminne, slik at du kan bruke flere reciverere til samme radio og i forskjellige biler..
                        Like greit å gjøre det først som sist... er omtrent helt håpløst å få tak i am sendere,recivere og krystaller....

                        Men helt enig i å bestille skikkelig kulelagre... de plastikk greiene som følger med kittet er ikke mye å rope hurra for

                        Comment


                        • #13
                          ja plastikk lagrene funker vel ikke sånn veldig bra i lengda
                          når det gjelder bestilling og sånn..så er jeg veldig skeptisk til å skrive andre ting på sendinga ,for dem kan faktisk sammenligne utført beløp og det beløpet som står på pakka..
                          men det jeg har bestillt nå så føler jeg faktisk at jeg har fått en skikkelig god pris som jeg kan leve med.

                          er virkelig synd at det er så dyrt i norge..for har veldig lyst å støtte di lokale hobby sjappene som finnes rundt om...men det er ofte det er "for" mye å spare på å handle fra utlandet..at man måå liksom bare handla fra utlandet.men handler endel fra norske butikker også..så dem må vi beholde
                          cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                          hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                          Comment


                          • #14
                            Problemet er bare at det er ikke noen norske forretninger som fører tamiya... så skal du ha de gode gamle vintage modelllene må en ty til utenlandske nettbutikker... Skjønner poenget ditt og å støtte opp de lokale butikkene.... problemet er at de ikke selger de gode gamle... Egentlig trenger du ikke skrive noe som helst om at de skal sette ned verdien... de gjør det uansett og det er ikkke noe ulovlig i det... Og skal du fortsette med denne hobbyen og bygge vintage vil det lønne seg i det lange løp.... Legger ved noen linker jeg bruker å bestille fra.... er kjempefornøyd med dem...http://www.rcmart.com/default.php. http://www.tamiya-model.com/shop/index.php http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9788

                            Comment


                            • #15
                              ja det er sant det du sier om å føre tamiya.er jo ikke noen importør lenger ..så tilogmed dem som har det her i norge..må jo få det fra enten sveriges importør..eller andre plasser..så..

                              men har iafall fått handla meg noen biler til nå.

                              men takk for linkeneskal saumfare di sidene ja
                              cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                              hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X