Announcement

Collapse
No announcement yet.

tamiya the hornet reissue:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ja horneten er "rå"..på sitt vis

    saken med klistermerkene er nok å gjøre karrosseri super godt rent...og være sikker på å få ut alt av luftbobbler.,,og di plassene det er bøy i karrosserie og klistermerkene skal følge bøyen..så må du være ekstra nøye og ikke "strekke" klistermerket over bøyen..da vil klistermerket slippe ganske fort der....og etter lengre tid vil det bli veldig stygt.

    men ja...veldig gøy bil.en skikkelig klassiker.akkurat som cosworth
    cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
    hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

    Comment


    • #32
      Jeg har også kjøpt meg en sånn Tamiya Hornet, så det er gøy å se andre har glede av "vintage" Rc selv om de er nye..

      Er det lurt å maskere og matte litt med 1000 papir på innsiden av det gjennomsiktige karosseriet og lakke innsiden?

      Noen lakker jo utsiden, men hva er smartest?.. Hvis man lakker utsiden, så henger decalene bedre fast?..

      Lakker man innsiden så skades ikke lakken så lett og glansen blir dypere?..

      Nesten for galt å kjøre med de fine bilene fra Tamiya, men det er nesten for galt å ikke kjøre også!...
      Noen få på hylla, en på veien, og en i skogen

      Comment


      • #33
        Originally posted by RCwookiee View Post
        Jeg har også kjøpt meg en sånn Tamiya Hornet, så det er gøy å se andre har glede av "vintage" Rc selv om de er nye..

        Er det lurt å maskere og matte litt med 1000 papir på innsiden av det gjennomsiktige karosseriet og lakke innsiden?

        Noen lakker jo utsiden, men hva er smartest?.. Hvis man lakker utsiden, så henger decalene bedre fast?..

        Lakker man innsiden så skades ikke lakken så lett og glansen blir dypere?..

        Nesten for galt å kjøre med de fine bilene fra Tamiya, men det er nesten for galt å ikke kjøre også!...

        Eneste du skal skal gjøre med det karroseriet er å vaske det i varmt vann sli at d blir kvitt fettflekker.. så skal d luft tørkes....... Husk å få tak i rett lakk og sparay ca tre lag på innsiden... la d tørke og riv av plasten på utsiden... samme gjelder på spoileren.... IKKE lakk på utsiden

        Comment


        • #34
          Jeg skal gjøre det. Takk! tror jeg har kjøpt riktig lakk...liker best 2K lakk, men over streken står hva Tamiya har skrevet om Hornet karosseri/lakk og under streken står det hvilken lakk jeg har kjøpt..

          Body: Clear Lexan with clear Lexan wing

          Paint: Required for the body (Black paint to duplicate box art)
          ---------------------------------------------------------------------------------------------

          LRP 28113 MC2 Black Polycarbonate Spray 150ml


          Give your R/C model its own, distinctive colour scheme, whether you use Lexan or rigid plastic bodyshells. The special quality features of LRP MAGIC COLOUR 2 provide a durable finish even capable of with standing the rough and tumble of R/C racing.


          Features



          • Fuel resistant - ideal for nitro models
          • Megasize - 150 ml extra paint
          • Robust - extreme adhesion and highly flexible withstands crashes and rough head-to-head races
          • Dries fast - Shortest drying time for quick and better results
          • Special spray noozle for an even and perfect paint finish


          Noen få på hylla, en på veien, og en i skogen

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X