Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rask nitrobil.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rask nitrobil.

    Hei folkens, har lenge godt og tenkt på og bygge en meget meget rask "rettfram" nitrobil! Liker ikke spes gost el biler , og nå har jo traxxas kommet med ny "superbil" som skal gå opp mot 160 km/t.Regner ikke på langt nær og klare denne farta med en nitrobil, men starter nå med et prosjekt på opg se hvor langt en kan trekke det. Etter mye lesing og undersøkelser har jeg nå handlet inn en helt ny kyosho gt2 som prosjektet skal ta standpunkt i! Grunnen til at jeg falt på denne bilen er at det finnes MASSE options deler til denne og størrelsen! Orginal motor skal ut, og inn med ny...... Her trenger jeg råd....! Burde jeg ha en motor med masse turtall som feks navarossi... eller en motor med mye cc for og kunne klare dette....? Trenger jo motordrev med mest mulig tenner, og diff tannhjul med minst mulig tenner. Dekk og felger betyr jo og litt med tanke på rulleomkrets, men ikke mye økning da bilen vil bli ustabil og Dårlig på veien....Sef ståldrev osv....ORG ER TOPPFARTEN PÅ DENNE 100 KMH.

    KOM MED GODE FORSLAG FOLKENS...! HVA SKAL TIL OG HVA TROR DERE BILEN KAN KLARE?
    Det er ikke godt nok og være nest best!

  • #2
    Da var metalldrev bestillt samt en økning av tenner på piniong. 15 t på 1 gir, 21 t på 2 gir... men lurer veldiog på detta med motor...........?
    Det er ikke godt nok og være nest best!

    Comment


    • #3
      sett i denne,da må du få fart nok vel http://www.modellers.com/hobby/Produ...-MAX13880.aspx
      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

      Comment


      • #4
        hehe... ja det var noe slikt jeg så for meg...... et h..turtall... Dette er en mindre motor i cc enn den .28 som står i men spiller vel ingen rolle så lenge man har en sterk motor med masssse turtall?
        Det er ikke godt nok og være nest best!

        Comment


        • #5
          Tror det nesten er 10 000 omd mer i den os motoren,å det er en helt annen motor en den grx 28.
          Med de nye drevene,stabstag og skikelige dekk som ikke eksploderer over 150km,så burde du være i mål med os motoren
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • #6
            Det er no slikt jeg håper på... Legger mye peng i og få en nitro til og sammenligne seg med en el.... menkan det gå? Tror nok og en slik motor kan være tingen...... Grunnen til at jeg valgte denne bilen foran en serpent osv er at jeg bor langt fra baneområder og der jeg kjører er det ofte sand/støv i luifta ."erfaring gjør enn rikere"
            Det er ikke godt nok og være nest best!

            Comment


            • #7
              Må vel på ei fly stripe skal du greie å kontrolere den i den fart på over 120 vel,hehe
              Med riktig dreving og god motor,så burde det være mulig å komme i nærheten av 160 vel..
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • #8
                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                Comment


                • #9
                  hehe, ja bor ikke langt unna gullknapp ! Godt miljø der hvor dette er plassen og teste slike prosjekter.Sikker på at dette er motoren jeg bør velge?
                  Det er ikke godt nok og være nest best!

                  Comment


                  • #10
                    synd og si det men dette er børsteløst..... hva skal man gjøre?
                    Det er ikke godt nok og være nest best!

                    Comment


                    • #11
                      først burde du prøve med orginal motoren med de nye dreva,for å se om det er stor forskjell på topp farta.
                      Om det er rett motor kommer ann på om du finner noen som har større turtall,men ikke mindre cc en os motoren iallefall,kan være det er andre motorer med større cc men lik turtall som kan være mer egnet,da får du mer kraft..
                      Måte bare vise deg at inferno også er rask el bil,hehe
                      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                      Comment


                      • #12
                        he he, ja ser den! vil helst ikke prøve den org motor og potte da deet skal selges..., håløst om det er brukt!
                        Det er ikke godt nok og være nest best!

                        Comment


                        • #13
                          hva med denne? http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=14603 Folket sier denne trekker uendelig!og litt mere hk men mindre turtrall
                          Det er ikke godt nok og være nest best!

                          Comment


                          • #14
                            Du må nok finne en motor som er beregne til onroad,mer turtall i dem.
                            Offroad motorene trenger ikke så høyt turtall de..
                            De har en os 21 v-speed på elefun som har enda mer turtall en den du linker til
                            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                            Comment


                            • #15
                              link? takker så mye for all hjelp
                              Det er ikke godt nok og være nest best!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X