Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D modell av B4.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3D modell av B4.1

    Hei, jeg begynte her ikveld og bygge 3D modell av B4.1, kommer til og lage absolutt alt av deler tror jeg

    Så langt har jeg kommet frem til nå, og nå er det på tide og legge seg ser jeg
    Attached Files

  • #2
    Skills! Dette er et tidkrevende prosjekt. Hva slags modelleringsverktøy bruker du? Gleder meg til å følge med på denne tråden.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Jeg tror du kommer til å trenge en lykke til ^^
      Jeg startet en gang i tiden selv på et liknende prosjekt som jeg aldri fullførte!

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #4
        Ja vet at det er mye arbeid, har fullført en del prosjekter tidligere og lagt en god del andre på " pause " hehe Jeg bruker Solidworks for dette prosjektet da det er det jeg bruker i jobb sammenheng. Og da kan jeg få produsert deler om jeg ønsker, eventuellt lage custom deler, omgjøringer etc og likedan kjøre simuleringer på stress etc.

        Får vel fortsette litt mere idag, er det forresten olje i gearboxen på denne rc bilen? tenkte og åpne den og lage innvendig form

        Comment


        • #5
          Liten update av noen deler jeg har gjort idag
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Originally posted by mrroy76 View Post
            Liten update av noen deler jeg har gjort idag
            Veldig bra! Trenger du mere inspirasjon kan du ta en titt på denne siden

            3ds max maya photoshop textures texturing art games computer games
            Tamiya TRF511, Tamiya 417X, Team Associated B4.1
            http://rc.myocard.net

            Comment


            • #7
              Originally posted by KG View Post
              Veldig bra! Trenger du mere inspirasjon kan du ta en titt på denne siden

              http://andrewclarkart.blogspot.com/p/trf-511.html
              Sykt bra det han der har gjort, jeg bruker selv samme 3D programmer som han derre bruker. Men problemet er at disse oftest er for og vise frem en modell. Men det gjør de så til de grader.

              Men Solidworks og andre parametriske 3D programmer er det som brukes når ting skal produseres, da de er 110% nøyaktige og man får arbeidtegninger, vektberegninger,volum osv. Kan lage støpeformer til produksjon. Stressberegninger, simulere luftstrømmer etc

              Litt enklere forklart, Solidworks er stort sett regelbundet med dimensjoner etc, 3D studio som han har brukt er ett fritt verktøy med mere kunstnerisk frihet, som brukes til filmer,spill reklame og konsept design ++

              Takk for fantastisk link, inspirterende og se slike.

              Comment


              • #8
                Originally posted by mrroy76 View Post
                Liten update av noen deler jeg har gjort idag
                Kult!

                Jeg jobber med MasterCam selv, men Solidworks er helt klart et enda morsomere verktøy med tanke på mulighetene for beregninger og simuleringer. Litt misunnelig...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Helmet View Post
                  Kult!

                  Jeg jobber med MasterCam selv, men Solidworks er helt klart et enda morsomere verktøy med tanke på mulighetene for beregninger og simuleringer. Litt misunnelig...
                  bare å begynne det, mastercam, hva ligger prisen på for lisens der? er ikke så inne på disse cam programmene, men jeg vet jo at Solidworks har noen egne plug ins som kan kobles mot CNC , hvor du faktisk får simulert fresejobben før du gjør den. Så du lager f.eks akslingen i Solidworks, tar den over i f.eks SolidCam, simulerer og produserer http://www.solidcam.com/

                  Comment


                  • #10
                    Husker ikke hva lisensen koster, er flere år siden jeg hadde noe med den delen å gjøre. Men billig er det ikke.... Solidworks er jo en del sterkere konstruksjonsmessig, iom at det er cad og ikke cam som Mastercam er. Har en kollega som bruker Solidworks så vi har prata litt om å bytte ut Mastercam med Solidcam, men det har bare blitt med praten så langt. Har brukt Mastercam til mye modellering de siste årene, men jeg savner muligheten til å kjøre forskjellige simuleringer. Det er ganske lærerikt å kjøre stresstester og styrkeberegninger og lignende. Det er ikke alltid svakhetene dukker opp der hvor man trodde i første omgang.

                    Comment


                    • #11
                      Forstår, og investeringen i programvare er ikke liten, så har man noe man klarer seg med så er det ofte at man holder seg til det. Men simulerings biten er helt rå, jeg er ingen mester i simulering enda, da det er begrenset hvor mange emner man rekker og spesalisere seg i. Føler til tider at hodet går på overload av informasjon og da er lærekurven veldig treg. Men alt ordner seg til slutt og man får ledig plass i harddisken

                      Jeg kan noe simulering men det er ett veldig stort tema/verktøy med mange parametre og fremgangsmetoder.

                      Comment


                      • #12
                        Update

                        Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	11.7 KB
ID:	776557Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	8.7 KB
ID:	776558Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	9.8 KB
ID:	776559

                        Comment


                        • #13
                          Roy, du ække helt god:P Utrolig kult prosjekt, kanskje du etterhvert kan lage litt egne deler? :P
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • #14
                            Hehe muligens det, ser ut som det er litt nedetid i prosjektet. Og mest sannsynlig blir det DEX210 og eventuellt DEX410 da jeg kvitter meg med TA utstyret

                            Comment


                            • #15
                              Kult prosjekt!
                              TA03F - TA03F David Jun - TA03R - TA03R TRF - Team Associated SC4x4 - Team Shepherd Velox V8

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X