Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,4 gHz kontroll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2,4 gHz kontroll

    Hei alle sammen!
    Jeg er veldig forvirret
    Dette stedet er mitt eneste håp for å bli litt klokere på dette området.
    Jeg prøver å skaffe meg en 2,4 ghz radio med mottaker (4 kanaler) men det viser seg at det er billigere å kjøpe et komplett helikopter som allerede har dingsene jeg trenger.
    På mange steder hvor de selger 2,4 ghz radio er det ikke opplyst hvor mange kanaler osv. Jeg lurer på hvorfor???
    Er ikke dette viktig? Eller hva?

    Min radio skal ikke styre helikopter, fly eller bil. Dette betyr at jeg er ikke ute etter proporsjonal styring, dataprogrammering, servoer osv.
    Jeg skal rett og slett ha 4 knapper som skal gi et kort signal når jeg trykker på min fjernkontroll.

    Jeg har bygget en med 2 kanaler og veldig dårlig rekkevidde (10 m)
    Min neste prosjekt skal ha 4 kanaler og rekkevidde minst 50 m.

    Det er også fordel at selve radio er liten. (Den jeg har i dag er på en sigarettpakkestørrelse).

    Kan noen veilede meg litt.
    Hva skal jeg kjøpe, hvor, hva er viktig å passe på

  • #2
    Kan prøve å hjelpe deg

    Ja jeg vil si det er viktig å oppgji hvor mangen kanaler en sender har, alle oppgjir vell det?
    Etter som jeg forstår så skal du bare gji noen enkle signal og er ute etter noe billi, trenger du virkelig en 2,4ghz da? Dette må vell vær eit greit alternativ (ikkje 2,4ghz) http://elefun.no/p/prod.aspx?v=4841

    Om du skal ha 2,4ghz så må du litt opp i pris: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=15771

    Nå sjekket jeg bare kjapt første side som kom opp i hode mitt, her er noen andre nettsider du kan sjekke ut


    Buy a domain and see how a premium domain can be the best investment. Your business starts here. Buy a domain today.


    Mvh André
    Traxxas revo 3.3 - Traxxas revo OS.21 - Phonex Seilebåt - Sjøfly

    Comment


    • #3
      Alt finnes på eBay. Jeg søkte på "4 channel remote control" og første treffet ser ut til å kanskje kunne dekke ditt behov, dog ikke 2.4 Ghz men 315Mhz. Koster litt over en hundrings inkl. frakt:

      New 12V 10A 4 Channels Wireless Remote Control Switch 200M

      sigpic Kenneth Skulstad
      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X