Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt; "RC-odyssé"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekt; "RC-odyssé"

    Jeg vet, tullete trådtittel, men jeg kom ikke på noe bedre... -Ikke er jeg 100% sikker på om jeg kan legge tråden her heller, men jeg prøver!

    Men jo, til sakens kjerne;
    Jeg vet at det å bruke bil på svært korte distanser ofte bare fører til økt kjøretøyslitasje og drivstofforbruk, og nå som sommeren straks er like om hjørnet så er det ålreit med litt friskluft også...
    Jeg er på nytt student og som folk flest så har studenter ofte dårlig råd, så da må man ty til andre former for transport om man skal ut og lufte RC-fly/bil/båt... -Og derfor så har jeg nå satt i gang med et lite prosjekt som gjør at jeg kan bruke sykkelen mer aktivt for å komme meg til dugandes 'lekeplasser' i nærheten! =D
    Jeg bor på en plass hvor det ikke er langt til hverken store åpne arealer, kunstgressbaner eller åpen sjø og sund & strand, så det er litt muligheter for å ta tramperten til bruks for å komme til mulige aktivitetsplasser i nærområdet.

    Jeg har i løpet av de siste dagene tenkt mye på hva som egner seg best som transportmetode for utstyr som skal fraktes med sykkel, så da kom jeg frem til at det enkleste (og billigste) var å skaffe en brukt sykkelvogn for barnetransport. (Tror ikke dette er blitt gjort før, men si gjerne i fra og vis meg, så kanskje jeg kan la meg inspirere! )

    Hentet i dag en slik sykkelvogn og har mer eller mindre ribbet den for unødvendig canvas for å se hva jeg ville ha å rutte med av festepunkter, ombyggingsmuligheter, og generell strukturell styrke. -Stor var gleden når jeg fant ut at et par stoler man hadde liggandes faktisk vil passe -temmelig godt- inn på et strategisk bra (les: ledig!) punkt i rammestrukturen! =D