Announcement

Collapse
No announcement yet.

Identifisering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Identifisering

    Hei folkens!

    Har ryddet litt i kjellern og fant denne......
    Noen av dere som hvilken kyosho utgave dette her? 80tallet??

    Fikk veldig lyst og bygge den opp igjen, trenger litt deler!
    Takker for all info
    Har googlet etr bilder med alu innkaslet motor og stiv aksling bak!

    Click image for larger version

Name:	100_0858.jpg
Views:	2
Size:	50.1 KB
ID:	789775Click image for larger version

Name:	100_0859.jpg
Views:	2
Size:	47.1 KB
ID:	789776Click image for larger version

Name:	100_0860.jpg
Views:	2
Size:	46.3 KB
ID:	789777Click image for larger version

Name:	100_0861.jpg
Views:	2
Size:	58.9 KB
ID:	789778



    Mvh
    Jarle
    Last edited by Jalle; 30 September 2012, 16:20.

  • #2
    Hadde en kompis som hadde en sånn med pickup-karosseri på begynnelesen av 80-tallet. Snodig greie med ballongdekk som man "punkterte" med en nål med belg på og deretter pumpet hjulene så harde man ønsket. Ingen fjæring bak, vet ikke om den hadde diff heller, men den woblet seg ganske gøyalt avgårde, var ganske stor også. Faren til han som eide den doserte bruken ut i ett batteri av gangen i pent vær. Tror ikke den ble kjørt på nær så ofte som kompisen ønsket

    Øivind

    http://tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=110103&sid=22879


    Click image for larger version

Name:	KyoshoBuggy.jpg
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	778453
    Last edited by oih; 1 October 2012, 09:37. Reason: Stavefeil
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

    Comment


    • #3
      Karosseriet er ikke originalt.

      Repro dekaler:


      Har sett disse på eBay mer eller mindre komplett, men det er ikke typen jeg ser etter selv. Vil ha en Spital Safari som jeg ikke må ty til monopolpenger for å betale for....
      Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

      Comment


      • #4
        Originally posted by oih View Post
        Karosseriet er ikke originalt.

        Repro dekaler:


        Har sett disse på eBay mer eller mindre komplett, men det er ikke typen jeg ser etter selv. Vil ha en Spital Safari som jeg ikke må ty til monopolpenger for å betale for....

        Ok! Takker for hjelpen! Men e den eg har mye av da,en moderne elmotor og nye dekk e muligheter for litt artighet!

        Men deler blir jo ikke enkelt når du må kjøpe kit på ebay!

        Mhv
        Jarle

        Comment


        • #5
          Hvis du haster med å kjøre, så bør du heller selge denne til en entusiast, og bruke pengene til å kjøpe en elektrisk buggy (f.eks Traxxas - vanntett og grei.). Du får ikke all verden for den, siden den blant annet mangler hjul (de kan bli et problem). Hvis du klarer å vente en stund, så kan du legge inn autosøk på eBay, og kjøpe deler etter hvert som de dukker opp, mange som har glede av å restaurere gamle modeller for deretter å kjøre dem sparsomt.

          Uansett kan du ikke forvente massivt med tilgjengelige deler til en artikkel som er 30+ år gammel...

          Har selv hatt glede av å skanne rundt etter deler til eldre biler. Spennende, men summa summarum, så koster de like mye som en ny, man får bare utgiftene fordelt over flere lønninger, og da ser det ikke så ille ut.

          Øivind
          Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

          Comment


          • #6
            Hei!

            Haster ikke med!
            Men tid og peng kan det ta, du sier noe der,kanskje selge den istedenfor......få se, vet du om noen intresserte?
            Hjulene har og. trodde det ikke var de røde som fulgte med i kassen, før eg så bilde!





            Jarle

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X