Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine biler og "bane"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mine biler og "bane"

    Fant ikkje ut kor eg skulle lage tråden om mine biler so blei her inne... moderator kan flytte den der den høyre til best evt.

    Tråden handla om mine bila og oppgraderinga,so ikkje akkurat en byggetråd, ellers har eg lagd meg en liten bane for å kjøre 1/10 offroad på...sånn kjappt kjappt, funka greit, litt smal bane men går alltids ann å bygge meir og større.. bilder av minibana..











    Bilene som eg har er:

    HPI Savage med nyinnkjørt mach28 motor, denne har nymontert alu clutsja,og clutsjbjelle med ventilasjon,litt slitt etter å fått stein inni mellom tenna... ellers dirtbonz dekk, oppgradert eine mellomakslingen til heavy duty,har skifta tilbake til orginale 3.5hpi potta pga mindre bråk, ellers har eg slik ribbed tuned alu pipe greie som sto på før,,... meir gjenstår etter kvart..ellers er bilen stock,litt skeive dempara etter fjellvegg krasj og har vert rammeskeiv etter en krasj med en buggy rett i sia for noken år tilbake,er grovretta med hammar... har nyinnkjøpte 3mm ramme som skal på..ellers tenkte eg å shine bilen opp litt når eg gidd og slikt.. bilder av savage slik den er i dag...

    Dårlig videoklipp test frå i dag:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!







    Hpi Savage Mach 28
    Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
    Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

  • #2
    Hpi rs4 evo+ 3.0c, denne fekk montert innsug fra kyosho giga crusher eller ka den heite..og lagde til noken slanga... funka som berre det, går ganske bra denne bilen ja :S er til salg i salgstråden...






    Videoklipp oppstart etter 1 år i dvale, første oppstart med en liten skvett 25% nitro, alltid kjørt med 20% på denne før.

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Ellers har eg en Tamiya TA-05 som egentlig er til salgs.... i salgstråd for elektro onroad...




    Og so Arrma raider, mitt nykjøpte leiketøy, veldig fornøgd med bilen.,,forløblig stock, har bestillt demparsokka og skidplatebumper for front og bak..kjem nok antagligvis en castel motor og en regulator i denne.

    ett par dårlige videoklipp..

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!







    Last edited by Einart; 9 October 2012, 18:39.
    Hpi Savage Mach 28
    Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
    Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

    Comment


    • #3
      Sia eg lika å prøve ut nye ting tenkte eg skulle prøve dette hjuloppsettet en gang på asfalt/innendørs..




      + space`era, må muligens frese ut litt lengre spor for pinen i senter.

      Click image for larger version

Name:	widner1.jpg
Views:	1
Size:	54.8 KB
ID:	778523


      Har også bestillt meg slike tøffe hjul som kjem frå hpi firestorm, litt større hjul må testast i sandbana..

      Last edited by Einart; 10 October 2012, 01:32.
      Hpi Savage Mach 28
      Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
      Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

      Comment


      • #4
        fått på vintersokkane og front og bak bumper
        Attached Files
        Hpi Savage Mach 28
        Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
        Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

        Comment


        • #5
          Så kult med en bane i hagen sin. Hadde jeg gjort det, så hadde ikke kjerringa mi flippa, men naboer hadde trodd jeg var riv ruskende gal!

          Du får utvide litt, og invitere folk til å komme å kjøre Flott oppsett!
          Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

          Comment


          • #6
            Mine biler og "bane"

            Flott med egen bane, jeg jobber med min fru om å få gravetillatelse
            Jeg har en plen på 7x18m hvor jeg vil bygge en bane.
            Hvor stort område er banen din på?

            Comment


            • #7
              Ja er kjekt å kunne lage til litt , dette er egentlig ett fellesariale nedenfor der eg bur som liksom er en leikeplass som aldri blir brukt og bare gror igjen,står kun 2 råtne fotballmål der som eg bar til sides, har gravset opp mangen tuer og slikt og skal fortsette med det på hele området, området er egentlig passe stort for å lage til med store hopp osv,og breiere bane, hadde heller vert morro å lagd en skikkelig bane så kan dei som vil komme å kjøre,men dette er bare sand da så er litt mjukt..vel og merke hardt underlag under igjen da.. lurte på å lage til en crawler/offroad bane også, dette ville blitt i skråningen like oppenfor,rensket ugress,grafse litt og begynde å forme til... skal legge noen paller frem og som man skal stå oppå når man kjører samt ett bord..

              eg kan prøve å ta ett mål av området, har en form som dette ca..
              Attached Files
              Last edited by Einart; 21 October 2012, 20:39.
              Hpi Savage Mach 28
              Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
              Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

              Comment


              • #8
                Bytta sideplatene på savagen i dag og fiksa dei 2 fremste høgre demperane, den eine var skeiv og blei retta og skjekka olje på, den andre har lekket olje før pga øverste skrukoppen sto skeivt på,sikkert fått det i samme krasj, denne fikk ny olje oppi og kork og pakning satt på plass og, så disse blei god som ny....
                knipsa noken bilder da... vurderer salg av savagen..
                Attached Files
                Hpi Savage Mach 28
                Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                Comment


                • #9
                  2 siste bilda..
                  Attached Files
                  Hpi Savage Mach 28
                  Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                  Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                  Comment


                  • #10
                    Begynte sånn kjapt på å forme til en crawler/offroad sti i kveld..må vell merke løypa litt bedre med pinner og tau etter kvart...må vell til å bygge litt med vedkubber og slikt også.
                    dere skjønner vell tegninga...
                    Attached Files
                    Hpi Savage Mach 28
                    Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                    Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                    Comment


                    • #11
                      dei 2 siste bildene frå nederste innlegg på forrige side...
                      Attached Files
                      Last edited by Einart; 22 October 2012, 19:08.
                      Hpi Savage Mach 28
                      Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                      Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                      Comment


                      • #12
                        Gjort litt smått på raideren i dag, fikk ett lipobatteri i posten så begynte med tilpasse smått for å bruke dette batteriet i bilen.. klippa vekk eine plastbiten for å få kontakt opp fra batteriet, orginal ledninger ut frå esc blir best å legge rundt ecs og korte kontakten frå batteriet slik pluggene kan ligge under taket ellernoke på buggysen..kommer slike deans plugger eller ka det heite..
                        montert klipsfester bakerst også istaden for skruene som står i orginalt.
                        Attached Files
                        Hpi Savage Mach 28
                        Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                        Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                        Comment


                        • #13
                          I dag kom hpi firestormhjula,so det måtte testast, skulle hatt like breie hexhub muttera som bak framme pga framhjulene bremser om det blir skrudd for hard til pga djupt spor i felg.
                          Attached Files
                          Hpi Savage Mach 28
                          Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                          Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                          Comment


                          • #14
                            Ny bil komt, kjøpt brukt frå usa, enie karosseriet skal eg lakkere opp igjen, flassete lakk, ellers var det lekasje på 3 av 4 demperene og grisete rundt om på dempertårn osv..så demonterte alle dempere og renset og fyllte oppi noke olje.. måtte jo demontere motoren også pga den lagde heilt forferdlig lyd,drog ut innmaten,spraya godt inni og fikk ut litt drit,og såg at bakerste kulelageret hadde komt en del fram so det blei trykkt på plass og smurd og tørka og etter var motoren i orden igjen...smurde alle andre kulelager ellers.. testa bilen ute, morro og hissig bil.. nå får man vell handle inn ett alu dempersett og litt deler som er kjekt å ha..
                            Attached Files
                            Last edited by Einart; 1 November 2012, 18:37.
                            Hpi Savage Mach 28
                            Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                            Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                            Comment


                            • #15
                              I dag kom endelig esc og motor frå hobbyking + toll ,blæh, men var verdt det... heiv ut orginale esc og motor og begynte å modifisere....blei veldig trangt til slutt fant eg ut so må nok leve med å kjøre med mottaker UNwaterproof...men det endte med at motakeren fikk ett halvt hus med tak over seg og har Esc rett forran seg... men men kjedligt å kjøre når det e fuktig uansett, hadde tenkt å klippe til ett gitter å ha rett over vifta på esc med hjelp av feste av vifteskruane og for å unngå å evt steina skulle komme oppi men dreit i det midlertidig....den ligge godt opp under taket i det minste..

                              Ang loddinga knota eg dritlenge med å få festa ledningene til motor og batteripluggen, vilket steinhardt loddetinn bruker folk?? gikk ikkje ann å varme opp det orginale tinnet... mulig loddebolten min på 20w er alt for svak??? men fikk festa det til slutt med loddetinn eg hadde liggandes og montert...var trangt og knotete å montere,batteri plugg/ledningane får berre ligge utafor bilen....fjernkontrollen funka FRAM,BREMS,PAUSE,REVERS vertfall...bilen har no default/normal setting, men skal vell få programmert esc en dag og justere litt meir muligens...og det har allerede begynt å slite gummi på bakdekka med fram og tilbake testinga eg hadde tidligare ikveld for å sjå om ting funka blei litt masse tekst her no men noken bilde av resultatet......

                              Ellers tenkte eg å montere orginale esc og børstemotoren frå arrmaen i tamya ta-05 bilen og kjøre teste med lipo i den...har samme turn på motor so vil sjå om det går noke raskare med bytte...... eller blir motor eller esc ødlagt då??
                              Attached Files
                              Last edited by Einart; 15 November 2012, 00:44.
                              Hpi Savage Mach 28
                              Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                              Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X