Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min Kyosho Pure Ten Mantis 2wd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min Kyosho Pure Ten Mantis 2wd

    Hei!

    Er ny her på forumet -og tenkte jeg skulle prøve meg på RC-hobbyen etter at jeg har blitt litt inspirert av en kollega som har både biler, helikopter og alt annet nitro-drevede rc-maskiner

    Fikk for over 10år siden en RC-bil av min onkel til fødselsdagen min. Det er bilen i tittelen.
    Etter å ha sett litt rundt og funnet ut at dette er en ganske gammel bil -og at den faktisk har original-understell uten fjærer og dempere.
    Fant heller ikke noen "conversion-kits" for dette eller spesielt med deler på nettbutikker og Ebay.

    Bilen SKAL bygges, da den har stor affeksjonsverdi. Jeg kommer evt. til å skaffe meg en TT01-E og modifisere den senere.

    Skal plukke fra hverandre deler og rengjøre, gå over bensin(nitro?) motoren og slikt.

    Bilen skal kunne kjøres litt, men er i utgangspunktet en bil som kommer til å stå mye til pynt dersom jeg anskaffer meg chassiet til overnevnte maskin.

    Kommer til å legge ut bilder av fremgang, og hva jeg kommer til å gjøre med den -det blir et prosjekt med sine begrensninger.

    Skal konvertere den fra touring til drift

    Planene er;

    - Ny "Body" -Bestilt
    - Nye drifte-dekk og felger -bestilt
    - Accessories (falske bremser, eksos, IC) - bestilt
    - Aluminium dempere 50mm - bestilt (disse kommer med 3 forskjellige fjærer for forskjellig hardhet) "blå"
    - Aluminium fuel filter "rosa"
    - Aluminium Air filter "rosa"
    - Aluminium tanklokk "rosa"
    - Ny og kjappere servo
    - Ny batteripakke
    - 35mm camber/lenkearmer "rosa"
    - nye stag ut fra servo "blå"

    De to sistnevnte delene trenger jeg hjelp til å finne

    Må ha camber i den dimmen fordi orginal camber er 45mm lang og ikke justerbar (Skal skråstille dekk, for show og funksjon)

    Noen som har noen tips der?

    Legger ved noen bilder av deler som er bestilt -Skal og se om jeg kan få lagt opp bilde av bilen sånn den er nå oghva små mods jeg allerede har gjort med den.

    Click image for larger version

Name:	$(KGrHqJ,!hIFBc3rpYRzBQYmRuhc9w~~60_1.jpg
Views:	1
Size:	33.3 KB
ID:	790059Click image for larger version

Name:	$(KGrHqN,!q8E-ZRUSb3lBP0DTFKRdQ~~60_1.jpg
Views:	1
Size:	32.7 KB
ID:	790060Click image for larger version

Name:	$(KGrHqZHJEsFBkf5hFSVBQf7mG3jMQ~~60_1.jpg
Views:	1
Size:	24.6 KB
ID:	790061Click image for larger version

Name:	$T2eC16FHJGQE9noMZI7jBQu5BhUZrQ~~60_12.JPG
Views:	1
Size:	50.7 KB
ID:	790062Click image for larger version

Name:	$T2eC16ZHJIQE9qUHuEBuBQWEKriPWw~~60_1.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	790063

    Hva syns og tenker dere?

  • #2
    hadde ikke gjort mye med den der bortsett fra å sette den i stand som hyllepynt.
    1.nitro-> dårlig til å drifte med
    2.nitro-> bare skruing, lite kjøring
    3.2wd-> se punkt 1.

    Hadde heller satset på en elektro 4wd chassis med en gang. Er så mye å velge mellom.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Originally posted by cybercowboy View Post
      hadde ikke gjort mye med den der bortsett fra å sette den i stand som hyllepynt.
      1.nitro-> dårlig til å drifte med
      2.nitro-> bare skruing, lite kjøring
      3.2wd-> se punkt 1.

      Hadde heller satset på en elektro 4wd chassis med en gang. Er så mye å velge mellom.
      Den kommer nok mest til å ha en "hyllepynt" funksjon på verkstedet/ytterboden min
      Men den skal overhales -og koster så lite å gjøre de endringene jeg har gjort/skal gjøre -derfor blir det også en bil jeg eksperimenterer og trener litt med, sånn at når jeg skal ha TT01-E med el-motor, så har jeg litt erfaring når det kommer til skruing (ja, vet nitro ikke er likt men...).

      For meg betyr faktisk form like mye som funksjon (kanskje mer tilogmed ) og derfor ser jeg ikke poenget i å montere den tilbake slik den var, ettersom Body av en corvette er litt småknekt og da min onkel lakkerte det da jeg var 12, lakkerte han også ruten

      Skal derfor ha ny body, og nye felger/dekk både av estetiske og driftmessige grunner (driftedekk).
      Skal skråstille camber både for funksjon, men mest for "pynt" da jeg syns dette er like fint på RC som på 1:1 biler

      Var i dag på Hobbyland i Bergen rett etter jobb og plukket med meg camber-linker (merke; Schumacher) som var 24mm med korte ball joints

      Bilder kommer av før/etter montering av disse

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X