Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya FF01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tamiya FF01

    Siden mitt andre prosjekt har stagnert litt. Så har jeg begynt å bygge opp ett annet prosjekt på siden.
    Handlet ett pent brukt FF01 chassie av zabbe.
    Og har siden det handlet inn litt forskjellige ting og tang.

    Har aller mest lyst til at dette skal bli Ford Mondeo 1993 BTTC utgaven (som jeg hadde som ung), men det ser vanskelig ut.
    Har derfor gått for Civic Mugen Castrol, men har også skaffet noen andre dekaler, som er litt sjeldner.
    Så nå står det mellom hvilke jeg skal bruke

    Deler som er kjøp inn:
    -Tamiya FF01 chassie/roller (520,- inkl frakt fra Zabbe)
    -Tamiya #50510 Castrol Honda Civic VTI body set (£45.50 vintage-tamiyaparts.com)
    -Tamiya #9495162 Idemitsu Motion Mugen Civic Decal (£19.90 vintage-tamiyaparts.com)
    -Tamiya #9005440 Ford Mondeo BTCC/Civic H Part 58143 (£5.30 vintage-tamiyaparts.com)
    -Tamiya #53295 Tire Inner Foam Hop-up for Touring Car (£5 vintage-tamiyaparts.com)
    -Tamiya #53137 FWD Touring Car Ball Bearing Set (£34.90 vintage-tamiyaparts.com)
    -Tamiya #53070 Ball Diff Set (£15.50 vintage-tamiyaparts.com)
    -Tamiya #53155 Low Friction Aluminum Damper Set x 2 ($50 ebay.com)
    -Tamiya #49574 FF White suspension arm FF01 ($12 ebay.com)
    -Tamiya #50477 24T 25T Pinion gear set FF01 (£6.49 ebay.com)
    -Tamiya #45041 TEU-104BK ESC with revers ($25.79 ebay.com)
    -Tamiya Ford Mondeo wheel and tyre set (£14.99 ebay.com)
    -Tamiya M2 radial tire #53227 (£7.50 ebay.com)


    Hvilket dekalsett skal jeg gå for?
    Idemitsu Motion Mugen
    Click image for larger version

Name:	58121.jpg
Views:	1
Size:	79.5 KB
ID:	790098

    Eller

    Castrol Civic VTI
    Click image for larger version

Name:	58467.jpg
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	790097

    Bilder og mere info kommer senere.

    -Thelle-
    Last edited by Thelle; 25 January 2013, 20:47.
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

  • #2
    Hvite armer gitt. Er ikke det litt jålete?
    gleder meg til bilder!
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      my vote går til idemitsu =)
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • #4
        Castrol ser jo snasen ut

        Comment


        • #5
          Det castrol oppsettet der er fra FF03 versjonen, fant aldri noe godt bilde av FF01 versjonen. Men det er ganske likt.

          -Thelle-
          Tamiya entusiast!
          TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

          Comment


          • #6
            Har puslet litt med denne i kveld:
            -Demonterte den så langt man kan
            -Vasket alle deler med såpe og kost
            -Skiftet alle kulelagere og plastlagere som var på bilen til nye kulelagere
            -Skiftet ut akslinger i girkasse med nye lettere akslinger
            -Skiftet ut ball diff
            -Tilført og skiftet noen skruer som manglet eller var feil
            -Montert på skiver som manglet på begevelige deler
            -Montert røde servofester (disse manlget, har også hvite)
            -Overhalt 2 resevre ball differ

            Click image for larger version

Name:	2013-01-27 18.21.10.jpg
Views:	1
Size:	52.8 KB
ID:	780016

            Vurderer å slipe ned badekaret, sparkle alle ripene, grunne og lakke det opp igjen.
            Men dette gir nok mer arbeid enn jeg egentlig gidder å legge i det.
            Så lenge karosseriet blir som jeg ønsker, så er det egentlig bra nok når det kommer til utseendet

            -Thelle-
            Last edited by Thelle; 28 January 2013, 17:39.
            Tamiya entusiast!
            TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

            Comment


            • #7
              Synes du skal ta helt av med polering av badekaret
              Var det noen kulelager i den altså?
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #8
                Originally posted by zabbe View Post
                Synes du skal ta helt av med polering av badekaret
                Var det noen kulelager i den altså?
                Det var noen helt utslitte lagere i girkassen. De hakket og bråka fært

                -Thelle-
                Tamiya entusiast!
                TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                Comment


                • #9
                  Har i dag puslet litt med bl.a dette prosjektet.
                  Har montert røde aludempere og nye dekk på felgene som sitter foran, slik at det er like dekk foran og bak.

                  Har også bestilt ett sett med nye hvite felger, ferdig med innerfoam og limte dekk.
                  Får ikke lengre tak i de orginale felgene til castrol vti civic'n.
                  Så jeg tok noen som "ligner" hvertfall litt. Og det å kjøpe dem ferdig med slicks limt på var jo 1/4 enn om man kjøper løse felger, dekk og innerfoam.

                  -Thelle-
                  Tamiya entusiast!
                  TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                  Comment


                  • #10
                    Har styra litt i dag også.
                    Har nå klippet ut Civic karosseriet, og ett annet karosseri (HPI AE86).

                    Har nå 4 karosserier som skal vaskes, maskeres og så skal de få litt lakk på seg.
                    Tar vel litt tid før jeg kommer så langt, men skal prøve å få litt fortgang i sakene fremover.

                    -Thelle-
                    Tamiya entusiast!
                    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                    Comment


                    • #11
                      Ingen fortgang kom her. Alle prosjekter har stagnert pga barn og mye annet som har opptatt tiden. Men håper på å få igjennom litt/alt arbeid på mine prosjekter.

                      -Thelle-
                      Tamiya entusiast!
                      TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                      Comment


                      • #12
                        Jeg skal IKKE si at jeg er rask på avtrekkeren. Men jeg har styra litt de siste dagene med noen gamle prosjekter, og har DERFOR klart å ferdigstille ett av dem. Nemlig dette.

                        Har ikke så mange bilder av det enda. Da jeg stiller den ut på jobben min, som er ganske naturlig, da det er en Honda forhandler.

                        Her er hvetfall ett bilde av skjønnheten
                        Click image for larger version

Name:	2014-05-08 22.13.07.jpg
Views:	1
Size:	44.2 KB
ID:	782794

                        -Thelle-
                        Tamiya entusiast!
                        TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                        Comment


                        • #13
                          Den ble skikkelig fin
                          sigpic Kenneth Skulstad
                          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                          Comment


                          • #14
                            Fikk i dag en FF01 Honda Accord Roger Moen edition som Honda-forhandlere fikk av importøren den gangen dette var aktuelt.

                            Click image for larger version

Name:	2014-05-27 08.34.47.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	782819Click image for larger version

Name:	2014-05-27 08.36.32.jpg
Views:	1
Size:	68.6 KB
ID:	782820Click image for larger version

Name:	2014-05-27 08.36.41.jpg
Views:	1
Size:	58.6 KB
ID:	782821

                            Bilen har div mangler. Som feks er drivakslingene borte. Og den trenger en runde med TLC.

                            -Thelle-
                            Tamiya entusiast!
                            TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                            Comment


                            • #15
                              Har da handlet PIAA Accord body til denne. Og bilen kommer til å få en runde med div hop-ups. Da jeg liker at alle mine biler har dette

                              Skal prøve å "lappe" sammen det originale karosseriet som nå sitter på, da dette ikke er mulig å få tak i, da disse ble laget i særdeles begrenset opplag i samarbeid med daværende Honda importør HASCO.

                              Så blir det vel nok en shelfqueen å ha stående på hylla.

                              -Thelle-
                              Tamiya entusiast!
                              TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X