Announcement

Collapse
No announcement yet.

et litt spesielt projekt- trenger hjelp :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • et litt spesielt projekt- trenger hjelp :)

    Hei.
    dette er ikke en byggepost i den form av at jeg har påstartet noe ennå, men håper med litt hjelp av dere at mitt prosjekt skal bli en realitet.

    Jeg er en aktiv airsoft spiller- spiller organisert og deltar på mye spill europa rund, og i Norge.
    Mitt siste innkjøp er en atv, hvor jeg ønsker å ha montert en mg ( se link )

    Online airsoft superstore with the cheapest prices on airsoft guns and accessories shipped worldwide. We carry airsoft pistols, airsoft rifles, airsoft AEG, airsoft grenades, airsoft masks, airsoft assault rifle, lever action airsoft rifle, airsoft ar 15 rifle, ak74 airsoft rifle, BCM airsoft rifle, airsoft carbine


    Det jeg ønsker, er å kunne styre denne mg`n med mens jeg styrer. Det optimale hadde vært å hatt en form for joystick med y og x akse og en egen avtrekker knapp, men etter hva jeg har forstått- så er ikke noe lett å få til.
    jeg kan derfor til nød være fornøyd med en rc kontroll...

    litt info :
    -skal være montert på frontbrett på atv.
    -ønsker at responsen ved å styre våpnet frem og tilbake være grei, dvs- at den ikke bruker altfor lang tid.
    -våpnet veier ca 6 kg med airsoft bb`s.
    - bak kolbe kan fjernes hvis det gjør det lettere å få den montert.

    Jeg kunne trengt hjel/tips og råd til alt her..

    setter veldig stor pris på all hjelp jeg kan få, og jeg kan dele all oppdateringer her på forumet hvis det ønskeligt

    Bilde av den aktuelle atv : https://www.facebook.com/ravens.norw...type=1&theater

    for dere som lurer litt på airsoft, så besøk gjerne facebook siden til laget mitt https://www.facebook.com/ravens.norway.airsoft

  • #2
    Nå i disse dronedager er det plenty med slike muligheter. Man bruker dem til å justere kameravinkler om bord i dronene.

    Hvis du skriver inn "Gimbal" i søkefeltet på eBay eller andre steder, så får du en del tilnærminger.

    Get the best deals for gimbal at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!


    Må innrømme at jeg ikke håper denne løsningen skal til Syria med en MP7 på....

    Øivind
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

    Comment


    • #3
      Hallo.
      Har hatt samme tanker rundt ett lignende prosjekt selv Vi tenkte og sette en remote airsoft mg på taket av en bil.
      Jeg tror ikke at det er så vanskelig og bruke en joystick på det særlig hvis man bruker en arduino til det. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Joystick.html
      Savage 6x6, E-firestorm med Mamba monster regulator og Vilenion 3500 motor, Sprint 2 sport

      Comment


      • #4
        takker fro alle svar jeg får, men ikke glem dette- dere snakker til en som ikke kan noe om dette i hele tatt
        gimbal, arduino.. hakke peiling på hva disse tinga er..

        har skjønt det såpass at gimbal er en form for gyro...
        men, hvis jeg bruker en gimbal- vil jeg da også trenge servoer `?
        er det en spesiell gimbal jeg har behov for, tenker da på kraft/hvor sterk den er ..

        arduino - hva er dette, åssen kobles den opp ??

        Comment


        • #5
          Hei

          Jeg tror ikke at en vanlig kamera gimbal blir brukbart til dette prosjektet. Og servoer vil bare bli ødelagte pga. belastningene som skjer under kjøring.
          Derfor tror jeg at det er bedre og lage en "gimbal" eller en par akser som mg kan bevege seg i av noen slike kulelager
          Click image for larger version

Name:	Kulelager-1.jpg
Views:	1
Size:	12.9 KB
ID:	782552
          Og bruke et par stepper motorer til og drive aksen, og kontrollere det via en arduino (mikrokontroller) som man da skriver ett programm til.
          Programm for og styre en stepper motor via arduino og joystick finner man sikkert på nettet vil jeg tro, siden det er open sourse. Eller få noen til og skrive det for deg.
          Savage 6x6, E-firestorm med Mamba monster regulator og Vilenion 3500 motor, Sprint 2 sport

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X