Announcement

Collapse
No announcement yet.

SCX10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SCX10

    Her kommer min første byggetråd.

    Holder på å bygge en SCX10 Dingo. Rett og slett fordi jeg syntes navnet var kult. Ingen annen grunn enn det.
    I begynnelsen nå så blir det meste filmet og det blir lagt ut en how too video. Rett og slett fordi jeg ikke finner noen på nett så og si.

    Første buildet vil være billigst mulig selv om å bygge kit aldri er billig. Jeg kommer til å linke opp til de fleste delene jeg har brukt. Ikke lader og sånt. Av den grunnen att jeg ikke gidder å kjøpe en billig LiPo lader for så å legge den i hylla og aldri røre den igjen. Og ja, dere leste riktig. Selv om dette skal være så billig som mulig så har jeg en forkjerlighet for LiPo. (Ikke spør, jeg vet ikke hvorfor )
    Men, i slike tilfeller så kommer jeg til å linke opp til det jeg selv mener er gode men også billige produkter.

    Akkurat mens jeg skriver nå så venter jeg på att karosseriet skal tørke litt så man kan begynne på det. Aksligner osv er satt sammen. (jada, bilder kommer).

    Jeg er også av den typen som kjører mye i bekker, vann, gjørme og med det så kommer også fuktigheten. Det jeg kan skrive med en gang er att etter å ha sett litt utube videoer selv så har jeg kommer frem til att Marinefett fungerer. Og ja, i den billige scalaen så kommer man selvfølgelig ikke unna Biltema.
    Det jeg gjør i forhold til andre som smører Marinefett eller dykker servoer i plasti dipp, så bruker jeg plasti dipp på spray boks. Legger på en 5-6 tynne lag. Har aldri hatt noe problemer med det. Og bare så det er sagt. Første gang jeg bygger kit på 8 år, så er litt rusten og ha litt talmodighet

    Hvis det er noen her i skien eller grenland eller andre som har lyst så tenkte jeg å ha en kjøring hos meg neste helg. grillen blir varmet og ta med mat. (Er det lov til å si?)

    Og med det så tar jeg natta.


    Slenger med ett bilde av hagen min. Ovenfor fjell og stein så er det bar skog ett godt stykke. enda litt lenger opp så er det ett bekkeleie å kjøre. Fantastiske forhold etter min mening
    Attached Files

  • #2
    Kult! Hadde kommet hvis jeg ikke bodde så langt unna
    Mvh Tobias

    Traxxas Revo 3.3 #5309 / Kyosho Inferno MP9e 150a-1700kv / Traxxas E-Revo 1/10 / Kyosho Mad Force Pro / Kyosho Landmax (x)

    Comment


    • #3
      Noen som har noen navneforslag til bilen? Den blir lilla med noe perler. Lurer også på å lakke buret hvitt samt fangere hvite.

      Comment


      • #4
        Bærum er jo ikke langt har overnattingsplass vi

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X