Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sandvik bros. Hpi wr8 Audi quattro s1 1:8 prosjekt.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sandvik bros. Hpi wr8 Audi quattro s1 1:8 prosjekt.

    Hei alle her inne!
    Min første post og prosjekttråd her inne så vi får se hvor dette bærer hen.

    Jeg har akkurat mottatt en Ken Block hpi wr8 3.0 nitro bil som i for seg er fet nok fra før, men jeg er svak for Audis monsterbygg av en bil, S1
    så da må jeg jo bare prøve å bygge meg ett glassfiber sett av den.

    Slik ser bilen ut i dag.

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	59.9 KB
ID:	791103
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	54.5 KB
ID:	791104

  • #2
    Laga meg noen plugger i gips av en mindre skala bil 1:10 som min bror eier, så får vi tilpasse "bygget" etterhvert som prosessen skrider fremover.

    Dagens tur i garasjen:

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	36.7 KB
ID:	783927

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	783928

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	53.7 KB
ID:	783929Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	35.3 KB
ID:	783930

    To be continued.....

    Comment


    • #3
      yay! Dette blir fett!
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        http://rallyclassics.se/qsports1e2.html

        Click image for larger version

Name:	AuduS1Quattro.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	783932

        Stive priser, men små serier gir det. Liker at du vurderer å lage fra scratch, men hvis du skulle bli lei, så finnes det et alternativ.
        Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

        Comment


        • #5
          Jepp, jeg har og vært i kontakt med rallyclassics i Sverige, men disse karosseriene er i 1:7 og siden jeg har en 1:8 bil som er relativt liten, så tror jeg neppe at de passer overens.
          Størrelsen passer bla. til Landmax 1 og 2 og de er nok større enn en 1:8 fiesta
          Last edited by Sandvik bros.; 04-01-16, 14:30.

          Comment


          • #6
            1,5cm for kort. Verden er urettferdig
            Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

            Comment


            • #7
              Wr8 WB:304
              Quattro s1 WB: 322

              Bredden er neppe det største problemet.
              WR8'n er litt smalere men det skal nok gå bra.

              Comment


              • #8
                Tenkte ikke på bredden, men akselavstand. Såvidt jeg kunne lese av hjemmesiden. Svenskekarrosseriet har akselavstand 315-340mm mens HPI'n har 300mm (wheel base).
                Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                Comment


                • #9
                  Dette blir spennande å følga med på! Då eg hadde Kyosho DRX var eg fryktelig sugen på dette karrosseriet frå Rallyclassics, men fryktelig stive fraktkostnader stoppa meg frå å kjøpa det.
                  Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                  FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                  Comment


                  • #10
                    Da gikk jeg like godt til innkjøp av karosseri fra rallyclassics.se da jeg ga opp glassfiber delen.
                    skal prøve å få ut noen bilder her...

                    Comment


                    • #11
                      Click image for larger version

Name:	AnyC00141.jpg
Views:	2
Size:	53.0 KB
ID:	784048Click image for larger version

Name:	AnyC00142.jpg
Views:	2
Size:	64.4 KB
ID:	784049

                      Comment


                      • #12
                        Click image for larger version

Name:	AnyC00143.jpg
Views:	1
Size:	38.4 KB
ID:	784052

                        Wr8'n er noe smal i forhold til karosseriet, men vi får se hvordan det blir til slutt.
                        Sitter og skjærer ut og fikler med kniv, mens jeg må ha en svenskepils for å holde kniven stødig

                        Comment


                        • #13
                          Her er det ferdige resultatet
                          Muligens den eneste wr8 med S1 karosseri
                          Click image for larger version

Name:	AnyC00149.jpg
Views:	1
Size:	43.7 KB
ID:	784053

                          Comment


                          • #14
                            Neimen så styggtøft!! Me må få sjå fleire bilder, oppå, under inni, bakom, frå sida!! Er dette noko du har tenkt å begynna å selga eller masseprodusera?
                            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                            Comment


                            • #15
                              Karosseriet kommer ifra Sverige men tilpasningen til wr8 er min vri
                              wr8en er egentlig for smal til det 1:7 karosseriet, men jeg jobber med en løsning på det og.
                              Så vi får se hva det blir til etterhvert.
                              Nå jobber jeg med karosseri nr 2. Og det blir litt annerledes, utseendemessig enn standard Audi.

                              Comment

                              Working...
                              X